معاون ادبیات و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار آذربایجان‌شرقی:

کتاب تشنگان قله‌های برف‎گیر شعاری نیست/ تبحر نویسنده در شخصیت‌پردازی و نمایش شجاعت لرها

رضا قلی‎زاده علیار گفت: در کتاب تشنگان قله‌های برف‎گیر آنچه بر رزمندگان و روایت غربت‌شان می‌گذشت شعاری نیست.
کد خبر: ۳۵۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷ - 12June 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی رضا قلی‎زاده علیار معاون ادبیات و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار عصر امروز در نشست نقد و بررسی کتاب تشنگان قله‌های برفگیر، اظهار داشت: آغاز کتاب به ما نشان می‌دهد افت و خیزهای زیادی دارد و شاهد فراز و نشیب‌ خاطرات بسیاری خواهیم بود.

وی ادامه داد: مزیت کتاب تشنگان قله‌های برفگیر نسبت به کتب سابق نویسنده این بود که ما را با فرهنگ مردم لرستان و آداب و رسومشان آشنا می‌‌کرد.

معاون ادبیات و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کتاب فوق ما را با روحیه دلاوری، جنگندگی و ایثار و مقاومت لرها آشنا می‌سازد، تصریح کرد: کتاب گیرایی زیادی دارد و با هنر نویسنده این نص صریح رقم خورده است.

وی یادآور شد: کتاب تشنگان قله‌های برفگیر تفاوتی که با سید آسایشگاه دارد این است که رد پای نویسنده را در آن نمی‌بینیم و آدمی فکر می‌کند آنچه می‌خواند قلم خود راویست.

چهره هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی در سال ۹۷ یکی از مزیت‌های دیگر کتاب ساسان ناطق را نمایش عاطفه و محبت رزمندگان نسبت به عزیزان خود دانست و تاکید کرد: در این کتاب آنچه بر رزمندگان و روایت غربت‌شان می‌گذشت شعاری نیست.

وی در تشریح ضعف‌های کتاب تشنگان قله‌های برفگیر ابراز داشت: متاسفانه در کتاب از پاورقی به ندرت استفاده شده و برخی کلمات لری برای خواننده نامفهوم است.

قلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود شخصیت‌پردازی کتاب را فوق‌العاده خواند و گفت: شهید محمدحسین پذیرش و دادوند در این کتاب سایه‌وار نمی‌آیند که بروند و حضور آن‌ها را حس می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نویسنده در این اثر همانند آثار قبلی روایت را از جایی شروع و به عقب برمی‌گردد و با این روش مخاطب را به ادامه مطالعه تشنه نگه می‌دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها