پوتین:

هرکاری بتوانیم برای اجرای تعهدات در برجام انجام می‌دهیم

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام باعث نابودی رژیم منع اشاعه تسلیحات کشتار جمعی می‌شود، بر پایبندی مسکو به اجرای تعهدات برجامی تاکید کرد.
کد خبر: ۳۵۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ - 14June 2019

هر کاری بتوانیم برای اجرای تعهدات در برجام انجام می‌دهیمبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (جمعه) با انتقاد مجدد از رویکرد آمریکا در قبال توافق هسته‌ای ایران، گفت که مسکو هر کاری برای حفظ برجام انجام می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» پوتین در حاشیه نشست شانگ‌های درباره عواقب سیاست‌های ضد برجامی واشنگتن توضیح داد: «خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران می‌تواند رژیم منع اشاعه هسته‌ای و تسلیحات کشتار جمعی را به کلی نابود کند».

وی همچنین تاکید کرد که مسکو به عنوان رئیس دوره‌ای سازمان همکاری شانگ‌های هر کاری در توانش باشد، برای اجرای تعهدات خود و دیگر طرف‌های باقی‌مانده در برجام انجام می‌دهد.

روسیه در کنار چین، انگلیس، آلمان و فرانسه (موسوم به گروه ۱+۴) یکی از طرف‌های توافق هسته‌ای با ایران است که با کارشکنی‌های کشور‌های غربی مواجه شده است. این توافق تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران و گروهی که آمریکا هم یکی از اعضای آن بود حاصل شد، اما «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا اردیبهشت‌ماه سال گذشته از آن خارج شد و تحریم‌های متوقف‌شده ذیل این توافق را احیا کرد.

پوتین پیشتر با تاکید بر اینکه از هیچکدام از اقدامات علیه ایران حمایت نمی‌کنند، گفته بود: «ایران امروز کشوری است که بیشترین قابلیت راستی‌آزمایی را دارد. آن‌ها ایران را بازرسی کرده‌اند و حتی یک مورد تخلف هم نیافتند».

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره بحران سوریه نیز گفت: «هدف اصلی نابودی تمام نیرو‌های تروریستی در سوریه، مخصوصا در ادلب است».

پوتین همچنین افزود که مبارزه با تروریسم، یکی از اهداف اصلی نشست سازمان همکاری شانگ‌های است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها