راشاتودی: دلیلی وجود ندارد ایران عامل حادثه برای نفتکش‌ها در دریای عمان باشد

یک رسانه روسی در گزارشی با استناد به سخنان کارشناسان تاکید کرد که هیچ دلیلی وجود ندارد که ایران عامل حادثه رخ داده برای نفتکش‌ها در دریای عمان باشد.
کد خبر: ۳۵۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲ - 14June 2019

راشاتودی: دلیلی وجود ندارد ایران عامل حادثه برای نفتکش‌ها در دریای عمان باشدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، کارشناسان اعلام کرده‌اند با وجود اتهامات واشنگتن عیه ایران، هیچ دلیلی درباره نقش تهران برای حمله به تانکرهای نفتی در دریای عمان وجود ندارد.

این کارشناسان در گفت‌وگو با راشاتودی تاکید کرده‌اند که این حادثه مشکوک، به جای کمک به ایران به آن آسیب می‌رساند.

پس از حادثه روز پنجشنبه برای دو نفتکش « Front Altair» و « Kokuka Courageous»، ایران 44 خدمه این دو نفتکش را نجات داد. پس از آن «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که ایران در واکنش به تحریم‌ها این حمله را انجام داده است.

تحلیلگرانی که با راشاتودی صحبت کرده‌اند این ادعای پامپئو را زیر سوال بردند.

ژنرال «امجد شعیب» کارشناس مسائل دفاعی می‌گوید: ایران از حمله تانکرهای نفتی هیچ چیزی به دست نمی‌آورد. چرا ایران باید این کار را انجام دهد؟ آنها هیچ دلیلی برای رفتن به جنگ و تشدید اوضاع ندارند.

از سوی دیگر تهران قاطعانه هرگونه دست داشتن در این حادثه را رد کرده‌ است. «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران این حادثه را بسیار مشکوک توصیف کرده و گفته که شواهد واشنگتن، اتهاماتی است که با هدف تخریب تلاش‌های دیپلماتیک ایران است.

کارشناسان به زمان بندی عجیب این حمله نیز اشاره کرده‌اند. در حالی که «آبه شینرو» نخست وزیر ژاپن برای نخستین بار در حال دیدار با رهبر ایران در تهران بود همزمان یکی از نفتکش‌هایی که متعلق به ژاپن بوده مورد هدف قرار می‌گیرد.

شرکت ژاپنی «کوکوکا سانجیو» روز جمعه اعلام کرد که تانکر متعلق به این کشور توسط دو شیء پرنده مورد حمله قرار گرفته البته به محموله متانول این کشتی آسیبی وارد نشده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها