جلسه کارگروه تبیین نقش اهل سنت استان گلستان در دفاع مقدس برگزار شد

جلسه کارگروه تبیین نقش اهل سنت استان گلستان در دفاع مقدس با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان، رئیس کتابخانه‌های عمومی استان و اعضای کارگروه اهل سنت در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی استان گلستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۰۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ - 15June 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، جلسه کارگروه تبیین نقش اهل سنت استان گلستان در دفاع مقدس با حضور سردار «علی ملک شاهکوهی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان، «حاج آخوند میرزاعلی» رئیس کتابخانه های عمومی استان و اعضای کارگروه اهل سنت در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی استان گلستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، رئیس کتابخانه‌های عمومی استان در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت و مقام والای شهدا، رزمندگان و ایثارگران مطالبی را عنوان کرد و از تشکیل کارگروه اهل سنت متشکل از اساتید و اصحاب رسانه در شهرهای سنی‌نشین استان گلستان خبر داد.

در ادامه جلسه، سردار ملک ضمن تشکر از تلاش‌های «حاج آخوند میرزاعلی» به عنوان رئیس کارگروه اهل سنت بیان کرد: نزدیک به ۳۰ سال از جنگ می گذرد، ولی تاکنون کاری در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت به خصوص در حوزه اهل سنت و نقش آنان در دفاع مقدس انجام نشده است.

جلسه کارگروه اهل سنت استان گلستان برگزار شد

وی افزود: می‌بایست در خصوص جمع آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس فعالیت های زیادی صورت گیرد و تیم هایی که انتخاب شده اند باید تلاش بیشتری در هر یک از شهرستان ها در این خصوص داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان در خصوص ساخت موزه دفاع مقدس در استان گلستان گفت: اهل سنت استان گلستان با تقدیم بیش از ۵۵۰ شهید سهم زیادی در دفاع مقدس داشتند که باید آثار آنان نیز در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به نمایش عمومی گذاشته شود.

سردار ملک در پایان در خصوص نوشتن کتاب برای شهدای شاخص و رزمندگان اهل سنت، تاریخ شفاهی رزمندگان و پیشکسوتان و خانواده معظم شهدای اهل سنت، فعال شدن روایت‌گری در مدارس و حوزه های علمیه اهل سنت و تشکیل بانک اطلاعاتی اهل سنت تاکید کرد.

در پایان مقرر شد هر دو ماه یک‌بار اردوی گزارش‌گیری تشکیل شود و کتاب هایی که در حوزه دفاع مقدس توسط اهل سنت تهیه شده است به اداره کل حفظ آثار ارائه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها