مومنی تأکید کرد؛

نقش مؤثر اقدامات فرهنگی در پیشگیری از اعتیاد

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدامات فرهنگی را عامل مؤثری در پیشگیری از اعتیاد برشمرد.
کد خبر: ۳۵۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ - 18June 2019

مومنیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «اسکندر مومنی» دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز در همایش «نقش مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد»، با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در حوزه پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر اظهار داشت: از نیروی انتظامی که از همه ظرفیت‌های خود در مقابله با این معضل اجتماعی استفاده کرد، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: تنها مقابله کافی نیست، بلکه باید با حمایت و هماهنگی تمامی دستگاه‌ها و حرکت منسجم در چرخه مقابله، درمان، کاهش آسیب، صیانت اجتماعی و پیشگیری گام برداریم که اگر این فرآیند صورت گیرد، می‌توانیم افق روشنی را برای آینده ترسیم کنیم.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه انجام اقدامات فرهنگی موجب پیشگیری در حوزه اعتیاد می‌شود، گفت: امروز که مناطق شوش، مولوی و هرندی از لوث وجود اعتیاد پاکسازی شده است، باید با اقدامات فرهنگی، ورزشی، تقویت باور‌های دینی، زیباسازی محله‌ها و اشتغال‌زایی زمینه‌ساز ساماندهی بیشتر این مناطق باشیم.

وی ادامه داد: امروز همه مسئولان نظام نسبت به پاکسازی و احیای این منطقه مصمم هستند و امیدواریم با همکاری تمامی دستگاه‌ها و مراکز کشوری، انتظامی و مراکز و سازمان‌های مردم نهاد و گروههای جهادی و جبهه‌های مردمی شاهد تسریع و ریشه کن شدن اعتیاد در این منطقه باشیم.

سردار مومنی با بیان اینکه محال است بدون حضور و مشارکت مردمی معضلات اجتماعی برطرف شوند، افزود: قطعا با مشارکت همگانی می‌توان شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و مصون‌سازی افراد در برابر این نوع تهدیدات اجتماعی بود.

وی ضرورت پیگیری دستگاه‌ها و اجرای برنامه‌های مادی و معنوی را اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و گفت: ما تا آخرین لحظه در کنار مردم این مناطق هستیم و اجازه نمی دهیم دوباره به سمت و سوی قبل بازگردند، به شرط اینکه مردم منطقه نیز همچون امروز به کمک و حمایت از برنامه های نهادهای اجرایی و فرهنگی ادامه دهند و در صحنه حضور داشته باشند.

وی گفت: تاکید ما در حوزه مبارزه با اعتیاد در مرحله نخست توجه به مسئله پیشگیری است و باید در این رابطه تلاش لازم صورت گیرد، چراکه هزینه‌های پیشگیری بسیار کمتر از هزینه‌های درمان و نتایج آن نیز بسیار اثربخش خواهد بود.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان گفت: کشور ما از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار است، باید با همکاری و تعامل و هماهنگی تمامی این ظرفیت‌ها را در راستای از بین بردن اعتیاد و از بین بردن بسترهای ورود به این عرصه استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار