رئیس کل دادگستری لرستان:

دولت به تعهدات خود به سیل‌زدگان عمل کند

جعفر بدری گفت: دولت به تعهدات خود به سیل‌زدگان عمل کند و بازسازی واحدهای مسکونی را سرعت بخشد.
کد خبر: ۳۵۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ - 18June 2019

دولت به تعهدات خود به سیل زدگان عمل کند

به گزارش دفاع‌پرس از  خرم‌آباد، جعفر بدری رئیس کل دادگستری لرستان ظهر امروز (سه‌شنبه 28 خرداد) در شورای اداری شهرستان الیگودرز عملکرد مجموعه دستگاه‌های اجرایی در سیل اخیر لرستان را قابل قبول خواند و اظهار داشت: با این وجود هنوز مشکلات مرتفع نشده و انتظار داریم دولت به وعده‌های خود به سیل‌زدگان عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: در برخی مناطق سیل‌زده استان هنوز چادرها جمع آوری نشده و به همین منظور بازسازی واحدهای مسکونی بایستی تسریع یابد.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه دیگر اجازه ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها داده نمی‌شود، افزود: اجاره‌بهایی که به سیل زدگان داده شده، کفاف زندگی را نمی‌دهد، بنابراین می‌طلبد موضوع اسکان این افراد هرچه زودتر حل شود.

بدری هدف از برگزاری شورای اداری حمایت دستگاه قضائی از عملکرد برخی دستگاه‌ها خواند و افزود: از یک سو بایستی از اموال عمومی حفاظت کنیم و از طرفی نیز مشکلات معیشتی مردم را برطرف کنیم.

وی با اشاره به افزایش آمار تیراندازی و قتل در استان، این موضوع را نگران کننده عنوان کرد و گفت: در خصوص افزایش خشونت بایستی بررسی‌هایی صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری لرستان اغلب قتل‌های انجام گرفته در استان را به دلیل اختلافات شخصی بیان و اظهار کرد: دادستان مرکز استان را مأمور کرده‌ایم که با همکاری سپاه و نیروهای اطلاعات، پرونده‌های تیراندازی و قتل را در دستورکار ویژه قرار دهد.

بدری ادامه داد: آمار پرونده‌های کشفیات موادمخدر نسبت به سال گذشته بیش از 120 درصد افزایش داشته است، از طرفی حمل سلاح مسئله‌ای امنیتی برای استان شده و تهدیدهایی همچون حمل سلاح که موجب اختلال در کار مردم می‌شود را بایستی پیشگیری کنیم.

وی با اشاره به نقش دهیاری‌ها در شناسایی تهدیدها و همچنین ساماندهی وضعیت‌های ساخت‌وساز بیان داشت: نمی‌توان در هر منطقه پاسگاه احداث کرد و یا نیروی نظامی به کار گرفت.

رئیس کل دادگستری لرستان بر استفاده از ظرفیت بسیج محلات تأکید کرد و گفت: شایسته است با برنامه‌ریزی، از ظرفیت همه نیروها برای جلوگیری از تهدیدها استفاده شود.

بدری با اشاره به انجام 17 مورد قصاص در سال گذشته تصریح کرد: همواره از راه مجازات نمی‌توان از بروز تخلفات جلوگیری کرد، بلکه بایستی با پیشگیری مانع از وقوع جرم شد.

وی با بیان اینکه فساد امروز موجب سلب اعتماد مردم نسبت به عملکرد دستگاه‌های اجرایی می‌شود، افزود: بر اساس گزارش بازرسی‌ها غالب مدیران استانی افراد سالمی هستند و فساد رخ داده بیشتر در لایه‌های پائینی است.

رئیس کل دادگستری لرستان تأکید کرد: بایستی کمک کرد که آسیب‌های موجود در ادارات که سبب بروز جرم شده را شناسایی و برطرف نمود.

بدری با بیان اینکه در حال حاضر سرقت رتبه نخست را در بین جرائم استان دارد، گفت: متأسفانه از تکنولوژی برای کاهش سرقت استفاده درست را نمی‌کنیم، پایش تصویری در این خصوص می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

رئیس کل دادگستری لرستان بیان داشت: هم‌اکنون در حال پیگیری برای توسعه سیستم ابلاغ الکترونیک و همچنین دفاتر خدمات در دستگاه قضائی استان هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار