یادداشت/

اساتید بسیجی پیشگامان تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

اساتید بسیجی با روحیه انقلابی خود افسرانی را تربیت می‌کنند که با توکل به قدرت لایزال الهی به عملیاتی کردن توصیه‌های هفتگانه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی است، می‌پردازند.
کد خبر: ۳۵۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ - 20June 2019

اساتید بسیجی پیشگامان تحقق بیانیه گام دوم انقلابگروه استان‌های دفاع‌پرس - حجت‌الاسلام «علی لقمانپور»؛ ۳۱ خرداد سالروز شهید مصطفی چمران بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۹ به عنوان روز بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور نامگذاری و در تقویم انقلاب اسلامی ثبت شد.

شهید چمران در کلام گهربار مقام معظم رهبری به شایستگی به عنوان دانشمند و فردی برجسته و بسیار خوش استعداد و نمونه معرفی شد و مظهری بود از آن چیزی که انسان دوست می‌دارد تربیت جوانان و دانشگاهیان به آن سمت حرکت کند؛ این شهید عزیز در وجود خود تضاد‌های دروغین علم و ایمان، سنت و تجدد و علم و عمل را بی‌معنا کرده بود.

شهید چمران فرهیخته‌ای بود که هم در حوزه‌های علم و دانش و هم در حوزه اخلاق و دین‌مداری زبانزد بود و هرگز شیفته جاذبه‌های غربی نشد و وی نمونه بارز استاد تراز انقلاب اسلامی بشمار می‌آید.

در اهمیت پاسداشت روز بسیج اساتید همین بس که ضرورت حفظ دستاورد‌های شکوهمند انقلاب اسلامی و عبور از پیچ‌ها و گردنه‌های تاریخی و رویارویی با استکبار جهانی در جنگ نرم و اقتصادی و نیز حرکت به سوی تحقق تمدن نوین اسلامی، ایجاب می‌کند همه نهاد‌های انقلابی متولی حوزه علم و دانش، عمل و تلاش خویش را بر تربیت و بکارگیری استادان بسیجی در تراز انقلاب معطوف دارند تا تربیت یافتگان علم و دانش، انسان‌هایی دین مدار و تمدن‌ساز باشند و اهمیت دانشگاه‌ها در این مقوله به حدی است که امام خمینی (ره) دانشگاه را مبدا همه تحولات می‌دانستند.

انقلاب اسلامی تاکنون فراز و نشیب‌ها و توطئه‌های گوناگونی را با رهبری‌های پیامبرگونه امامین انقلاب و حضور پرشور مردم در صحنه با موفقیت پشت‌سر گذاشته است. به طور قطع نقش اساتید بسیجی به عنوان نیرو‌های پیش رونده که علم و دانش را همانا ابزاری جهت رسیدن به آرمان‌های الهی بشریت می‌دانند، در تحقق چنین اهداف مقدسی در حوزه علم و فناری، تهذیب و تعالی معنوی، سرنوشت ساز، بنیادی و انکارناپذیر است.

اساتید بسیجی با روحیه انقلابی و جهادی به عنوان فرماندهان جنگ نرم، می‌توانند افسرانی را تربیت کنند که با توکل به قدرت لایزال الهی و نگاهی امیدوارانه به آینده به عملیاتی کردن توصیه‌های هفتگانه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی که زمینه‌ساز طلوع خورشید ولایت است، بپردازند.

اساتید بسیجی تراز انقلاب اسلامی عالمان و فرهیختگان شاخصی هستند که در دامان آموزه‌های انقلاب و رهنمود‌های ولایت رشد یافتند و ضمن درخشیدن در عرصه علمی، دانش اکتسابی خود را در جهت تحقق آرمان‌ها و اهداف مقدس و تربیت انسان‌های الهی به کار گرفتند و امروز مهمترین رسالت بسیج اساتید عملیاتی کردن انتظارات مقام معظم رهبری از اساتید دانشگاه‌ها و تحقق اهداف انقلاب اسلامی است.

اساتید بسیجی با بهره‌مندی از ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس و راه و رسم شهدا عزم راسخ خویش را برای تحقق اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و حراست به‌هنگام، پیشتازانه و هوشمندانه از دستاورد‌ها و همچنین ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و ارتقای علمی جامعه و تربیت و کادرسازی انسان‌هایی متعهد و متخصص در مسیر فرهنگ عاشورایی حماسه و ایثار، به منصه ظهور می‌رسانند.

نخبگان دانشگاهی کشور ثابت کرده‌اند که در زمینه‌های علمی حساس و پیچیده‌ای همچون دانش هسته‌ای و صنایع دفاعی و غیره، همواره سرآمد و خودباور هستند و مصمم‌اند با عمل به رهنمود‌های مدبرانه سکاندار کشتی انقلاب و در سنگر آشناسازی نسل جوان و دانشگاهی با «علوم و معارف دفاع مقدس» راه پرافتخاری را که در ۳۱ خرداد سال ۱۳۶۰ با شهادت چمران از «دهلاویه» و قبل از آن آغاز شد با تأسی به فرهنگ عاشورا تا رسیدن به ساحل امنیت و موفقیت با سلامت کامل طی نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار