حجت‌الاسلام مروی:

روحیه مقاومت و ایستادگی مردم باعث شده آمریکا جرأت حمله به ایران را نداشته باشد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: به موجب روحیه مقاومت، ایستادگی، دشمن شناسی و بصیرت ملت ایران است که امروز آمریکا علی‌رغم تمام تهدیدهایی که می‌کند، هیچگاه جرأت حمله نظامی به ایران اسلامی را نخواهد داشت.
کد خبر: ۳۵۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ - 19June 2019

روحیه مقاومت و ایستادگی مردم باعث شده آمریکا جرأت حمله به ایران را نداشته باشدبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار تولیت آستان مقدس حضرت زینب (س) با اشاره به توطئه‌های استکبار علیه ملت سوریه، اظهار داشت: آمریکا پس از آنکه نتوانست در میدان نبرد نظامی به اهداف خود برسد جنگ اقتصادی را با تحریم‌های ظالمانه علیه ملت سوریه آغاز کرده و این همان توطئه‌‌ای است که نسبت به ملت ایران نیز در پیش گرفته، که قطعا در این عرصه نیز شکست خواهد خورد.

وی افزود: استکبار تلاش کرد با برنامه‌ریزی و هزینه میلیاردها دلار، سوریه را از بین ببرد؛ اما به فضل الهی شکست خورد و هیچ نتیجه‌ای نگرفت.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: اگرچه توطئه استکبار در سوریه خسارات عمرانی، اقتصادی و زیرساختی بسیاری عظیمی را به این کشور وارد کرد، اما در مقابل روحیه استکبارستیزی، مقاومت و ایستادگی در برابر مستکبران جهان و قارون‌های منطقه را در ملت سوریه ایجاد کرد.

وی گفت: روحیه مقاومت و ایستادگی که در ملت سوریه ایجاد شده است، این کشور را برای همیشه در برابر توطئه‌ها دشمنان ایمن خواهد ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: ملت ایران شرایط تقریبا مشابهی را با مردم سوریه در اوایل انقلاب تجربه کردند، تهاجم صدام به ایران خرابی‌ها و خسارت‌های بسیاری را برای کشور ما به همراه داشت و شهدای بسیار عزیز و گرانقدری را در راه دفاع از کشور و اسلام دادیم؛ اما روحیه مقاومت، ایثار و ایستادگی که در مردم ایجاد شد بسیار ارزشمند و مبارک بود و کشور را در برابر بسیاری از توطئه‌ها ایمن کرد.

وی بیان کرد: دشمنان فکر می‌کردند با جنگ می‌توانند ایران اسلامی را ضعیف کنند، اما به لطف الهی و رهبری بی‌بدیل حضرت امام خمینی (ره)، تهدید آن‌‎ها به فرصت تبدیل شد و ایران برای سال‌ها در برابر خباثت‌ها و حیله‌های دشمنان بیمه شد.

این مقام مسوول اظهار کرد: به موجب روحیه مقاومت، ایستادگی، دشمن شناسی و بصیرت ملت ایران است که امروز آمریکا باوجود تمام تهدیدهایی که می‌کند، هیچ گاه جرأت حمله نظامی به ایران اسلامی را نخواهد داشت.

وی گفت: روحیه مقاومت و ایستادگی ملت سوریه بود که باعث پیروزی آن‌ها در برابر توطئه‌های دشمنان شد و امروز کشورهای اروپایی و مرتجع عربی که روزی سفارتخانه‌های خود را در سوریه بستند، به دنبال برقراری رابطه با این کشور هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ما نتیجه ایمان و توکل به خدا را در قضیه سوریه به عینه دیدیم، خاطرنشان کرد: در ابتدای فتنه داعش بسیاری از تحلیلگران معتقد بودند به دلیل آنکه استکبار و مرتجعان منطقه علیه سوریه متحد شدند، نابودی این کشور قطعی است. اما رهبر معظم انقلاب فرمودند ما با توکل به خداوند و استمداد نصرت الهی از مردم سوریه و مقاومت حمایت خواهیم کرد.

در این دیدار، هانی مرتضی تولیت حرم حضرت زینب (س) با بیان اینکه فتنه‌ای که در سوریه ایجاد شد نتیجه توطئه اسرائیل و آمریکا با حمایت مالی مرتجعان منطقه بود، گفت: این توطئه از سال‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود به طوری که پیش از آغاز این فتنه مهمات و تسليحات بسیاری را در سوریه انباشته کرده بودند.

وی با تأکید بر اینکه سوریه به پیروزی نرسید مگر با مقاومت و ایستادگی رئیس جمهور بشار اسد و حمایت کشور ایران، اظهار کرد: ما برای پیروزی در برابر تروریست‌ها مدیون حمایت‌ و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران هستیم.

تولیت آستان مقدس حضرت زینب (س) بیان کرد: امروز مردم سوریه احترام عمیقی برای ملت ایران قائل هستند و معتقدند که اگر حمایت ملت ایران نبود از دست داعش خلاص نمی‌شدیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها