رییس‌کل دادگستری استان کرمان:

شهید بهشتی از تاثیرگذارترین عناصر انقلاب اسلامی بود

رییس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: شهید بهشتی حقیقتاً یک گوهر درخشان و از یاران مجاهد و برجسته حضرت امام (ره) چه در دوران مبارزات علیه رژیم ستمشاهی و چه در پیروزی انقلاب و از تاثیرگذارترین عناصر انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۳۵۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴ - 20June 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «یدالله موحد» رییس‌کل دادگستری استان کرمان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر اظهار داشت: شهید بهشتی حقیقتاً یک گوهر درخشان و از یاران مجاهد و برجسته حضرت امام (ره) چه در دوران مبارزات علیه رژیم ستمشاهی و چه در پیروزی انقلاب و از تاثیرگزارترین عناصر انقلاب اسلامی بود.

رییس‌کل دادگستری استان کرمان افزود: شهید بهشتی در ساختارسازی نظام انقلاب اسلامی نقش کم نظیری برعهده داشت و یکی از خدمات ماندگار ایشان پایه‌گذاری نظام قضائی جمهوری اسلامی است که عدالت را در جامعه تحقق بخشند، اما واقعیت این است که کمتر به خدمات شهید بهشتی پرداخته شده و شاید یکی از ابعاد مظلومت ایشان همین مسئله است.

وی با اشاره به اینکه باید جامعه ما به ویژه نسل جوان شناخت لازم را از این شهید بزرگوار پیدا کنند، افزود: هفته قوه قضائیه فرصت مغتنمی است که یاران و دوستان، شخصیت ایشان را معرفی و تبیین کنند و این شهید بزرگوار به عنوان یک الگوی سازنده معرفی شود.

موحد با بیان اینکه نگرش ریاست قوه قضائیه و به تبع آن دادگستری استان به اصحاب رسانه یک نگاه همکاری و تعامل مثبت و سازنده و در عین حال پایدار است، افزود: این تعامل هدفمند کمک شایان توجهی به اجرای عدالت قضائی، عدالت اجتماعی، مقابله با مفاسد اقتصادی و سایر آسیب های اجتماعی می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از نتایج همکاری رسانه و قوه قضائیه افزایش سرمایه های اجتماعی، فراهم شدن زمینه نقدهای دلسوزانه و اعتماد عمومی به این دستگاه است و با قرار گرفتن دستگاه قضائی در دایره نقد سازنده و دلسوزانه رسانه‌های جمعی، بستر تبادل و تعامل با افکار عمومی برقرار خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان در ادامه به تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته قوه قضائیه در استان کرمان پرداخت و گفت: دیدار اعضای شورای قضائی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، جلسه مشترک شورای قضائی و اداری، دیدار با خانواده معظم شهدا، همایش ملی قوه قضائیه چهارم تیرماه در تهران، دیدار با مقام معظم رهبری از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی همچنین برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای هفت تیر با حضور رئیس دیوان عالی کشور در جوار حرم مطهر شهدای گمنام در ورودی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار عمومی با مردم در محل نماز جمعه از دیگر برنامه های هفته قوه قضاییه ذکر کرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح پرونده‌های مفاسد اقتصادی استان کرمان پرداخت و گفت: یکی از پرونده‌های دستگاه قضایی در این زمینه، پیشگیری از اختلاس بانک ملی با مبلغ ده‌ها هزار میلیارد ریال بود که با هوشیاری ماموران اداره کل اطلاعات و همکاری قضات، از انتقال این پول جلوگیری به عمل آمد.

رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: پرونده دیگر فساد اقتصادی در اداره کل مالیاتی استان تشکیل شده که در همین راستا هفت نفر از کارکنان این مجموعه بالغ بر 600 میلیون تومان ارتشاء داشته که موجب فرار 23 میلیارد و 600 میلیون تومان فرار مالیاتی را فراهم کرده بودند که در همین راستا نیز 10 متهم دستگیر شده که به زودی منتهی به صدور کیفرخواست خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها