دبیر اجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت:

اجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت ششم شهریور برگزار می‎شود

محمود زینلی گفت: اجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت روز ششم شهریور همزمان با روز تجلیل از بازنشستگان برگزار می‎شود.
کد خبر: ۳۵۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ - 20June 2019

اجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت در شهریور ماه برگزار می شود«محمود زینلی» دبیر اجلاسیه پیشکسوتان جهاد و شهادت در گفت‎وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، با اشاره به این‎که کنگره نقش امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی قرار است در مهر امسال برگزار شود، اظهار داشت: این کنگره 10 اجلاسیه دارد که یکی از آن‎ها تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت نیروهای مسلح استان مرکزی است.

زینلی ادامه داد: رئیس این اجلاسیه مدیر کل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح است که با مشارکت کانون‎های بازنشستگان سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و بسیج مستضعفان سپاه استان مرکزی و دیگر عزیزانی که برای برگزاری این اجلاسیه تلاش می کنند اجلاسیه را برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف پیش از برگزاری اجلاسیه در استان مرکزی گفت: ما قبل از برگزاری این اجلاسیه برنامه های مختلفی برای فضا سازی داریم که یکی از آنها برگزاری 12 جلسه خاطره گویی توسط پیشکسوتان نیروهای مسلح ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع است.

دبیر اجلاسیه پیشکسوتان با بیان اینکه پنج جلسه از این 12 جلسه در شهرستان اراک برگزار می‎شود، افزود: نخستین جلسه  در مسجد امام حسین برگزار شد و هفته آینده در شب پنج شنبه این برنامه در مسجد امام حسین خیابان طالقانی برگزار می‎شود.

این مقام مسئول ادامه داد: هفت جلسه نیز در شهرستان ها با حضور گسترده مردم و مسئولان و همچنین پیشکسوتان جهاد و شهادت برگزار خواهد شد.

وی از سرکشی و دیدار با خانواده پیشکسوتان نیروهای مسلح نیز خبر داد و گفت: حضور در منازل خانواده های درجه یک شهدا و دیدار و گفت‎وگو با این عزیزان از دیگر برنامه های ما است.

زینلی همچنین از تدوین کتاب خاطرات پیشکسوتان جهاد و شهادت نیروهای مسلح استان مرکزی نیز خبر داد و افزود: این کتاب آماده رونمایی در اجلاسیه است و یک تعداد خاطراتی هم هست که عزیزان پیشکسوت در بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و صدا و سیما  بیان می کنند که این نیز بعدا جمع آوری و به کتاب تبدیل خواهد شد.

وی تجلیل از نخبگان پیشکسوت را از دیگر برنامه های این اجلاسیه دانست و ادامه داد: از نخبگانی که در دوران دفاع مقدس فعالیت های خاصی انجام دادند و نقش اساسی داشتند و یا اکنون در بخش های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فعالیت خاصی دارند و نقش مهمی ایفا می کنند تجلیل به عمل خواهد آمد.

دبیر اجلاسیه پیشکسوتان نامگذاری یکی از میادین شهر اراک به عنوان میدان پیشکسوتان جهاد و شهادت را از دیگر برنامه های این اجلاسیه دانست و ادامه داد: نصب یک المان به عنوان یادبود آیین تجلیل از پیشکسوتان نیز از برنامه های ما است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها