«اس-400» بهترین سامانه پدافند هوایی کنونی جهان است

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، کارشناسان امور نظامی، سامانه «اس-400» ساخت روسیه را بهترین پدافند سطح به هوای حال حاضر جهان می‌دانند.
کد خبر: ۳۵۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶ - 24June 2019

«اس-400» بهترین سامانه پدافند هوایی کنونی جهان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، در حالی‌که آمریکا کماکان به ترکیه و هند تاکید می‌کند تا این دو کشور در خرید سامانه دفاع موشکی «اس-400» تجدیدنظر کنند، اما کارشناسان نظامی بر این باورند که این سامانه دفاع هوایی ساخت روسیه «بهترین پدافند دفاع هوایی» حال حاضر جهان است.

به نوشته خبرگزاری اناتولی «کاپیل کاک» معاون سابق نیروی هوایی هند و «احسان الحق» مدیرکل سابق دستگاه اطلاعاتی پاکستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «آناتولی» اظهار داشتند: ایالات متحده تلاش می‌کند تنها منافع خود را در کشورهای مستقل تحمیل کند و این رویکردی مخرب است و رفتار ایالات متحده به نوعی حمله به استقلال راهبردی این کشورها است.

بر اساس این گزارش، یک مقام دولت آمریکا دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران هندی در واشنگتن و در آستانه دیدار «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از دهلی نو، به هند نسبت به خرید تجهیزات ساخت روسیه  از جمله اس-400 هشدار داد.

به گزارش آناتولی، کاپیل کاک، معاون سابق نیروی هوایی هند درخصوص توانمندی سامانه اس-400 گفت، در زمینه رهگیری، اسکن رادارها و پوشش نواحی، سامانه اس-400 بهترین در جهان است و سامانه «پاتریوت» با اس-400 قابل رقابت نیست.

بر اساس این گزارش، اس-400 جزء پیشرفته‌ترین سامانه‌ها در نوع خود است که توانایی حمل و شلیک سه نوع موشک مختلف را دارد و می‌تواند اهداف متنوعی از قبیل موشک‌های بالستیک، کروز و جنگنده‌های رادار گریز را هدف قرار دهد. آمریکا نیز به شدت مخالف خرید سامانه اس-400 است زیرا بر این باور است که این سامانه خطری آشکار علیه پرواز جنگنده‌های گرانقیمت ساخت این کشور است. شبکه راداری و شناسایی این سامانه می‌تواند هم ‌زمان 300 هدف را شناسایی کند. سقف ارتفاع پوشش هوایی این سامانه، 27 کیلومتر است.

 این در حالی است که وزیر خارجه ترکیه  نیز دوشنبه تاکید کرد غیرممکن است که آنکارا از خرید اس-400 صرف‌نظر کند. به نوشته روزنامه ینی شفق مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه در نشست مطبوعاتی با همتای رواندایی خود گفت، ما سامانه اس-400 را خریداری کردیم و انصراف از آن غیرممکن است، ناتو تنها 30 درصد حریم هوایی ترکیه را پوشش می‌دهد.

دولت ترکیه بارها اصرار آمریکا برای صرف‌نظر کردن از خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 روسیه را رد کرده و در عین حال خرید سامانه پاتریوت آمریکا را هم نپذیرفته است. 

رئیس‌جمهور ترکیه  نیز با تهدید آمریکا به اعمال تحریم‌های متقابل گفته که اگر واشنگتن گامی اشتباه در خصوص قرارداد مشارکت آنکارا در برنامه ساخت جنگنده «اف-35 » بردارد، به دادگاه‌های بین‌المللی شکایت می‌کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها