رزمنده دوران دفاع مقدس:

برادرم اجازه نداد از تدارکات پیراهن تازه‌ای برایش تهیه کنم

ایوب پاشایی گفت: پیراهن برادرم از وضعیت مناسبی برخوردار نبود و با این حال به‌ خاطر حفظ بیت‌المال اجازه نداد از تدارکات لباس تازه‌ای برایش تهیه کنم و همان پیراهن کهنه را به سختی توسط خیاط ترمیم کرد.
کد خبر: ۳۵۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵ - 26June 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «ایوب پاشایی» رزمنده لشکر 31 عاشورا در دوران دفاع مقدس شامگاه چهارشنبه در مراسم نکوداشت یاد و خاطره سردار شهید «علی پاشایی» اظهار داشت: زبان ما بازماندگان از گفتن پاکیزگی‌ها و تعریف شخصیت شهدا قاصر است.

وی افزود: شهید علی پاشایی با اینکه شاگرد نمونه‌ای بود با شروع جنگ تحمیلی مدرسه را ترک کرد و راهی جبهه شد.

برادر شهید علی پاشایی با بیان اینکه ایشان مطیع فرمانده بود و شخصیت منظم و کاردانی داشت، خاطرنشان کرد: حاج علی شب‌ها از سنگر رزمندگان بازدید می‌کرد و مدام پیگیر احوال رزمندگان بود.

وی یادآور شد: به‌یاد دارم یک‌بار در سنگر صحبت از شهادت شد و حاج علی در تعریف آن عنوان کرد شاید بر اثر اصابت ترکش بر گلوی آدم یک لحظه درد و سختی برایمان تحمیل شود اما سعادت ابدی را به ارمغان می‌آورد.

یادگار دوران دفاع مقدس با اعلام اینکه شهید علی پاشایی علی‌رغم مجروحیت و عدم کارکرد مناسب انگشتان خود در کارهایی همچون ترمیم سنگرهای تخریب شده به رزمندگان کمک می‌کرد، تصریح کرد: دیگر ویژگی وی حساسیت شدید به حفظ بیت‌المال و صرفه‌جویی در مصارف بود.

وی یادآور شد: یک‌بار برادرم صدایم زد و از بنده خواست پیراهنش را جهت ترمیم به خیاطی ببرم، با مشاهده وضعیت نامناسب پیراهن گفتم خیاط نیز نمی‌تواند برای این کاری کند و گفتم اجازه دهد از تدارکات پیراهن تازه‌ای برایش تهیه کنم اما وی گفت همین را به خیاط ببر تا یقه‌اش را جابجا کند.

ایوب پاشایی اضافه کرد: زمانی که لباس را نزد خیاط بردم گفت این قابل ترمیم نیست و بهتر است از تدارکات پیراهن جدیدی بگیرم اما بنده گفتم این پیراهن فرمانده است و باید طبق دستورش رفتار کنم؛ برادرم علی با همان پیراهنی که برایش ترمیم کردم به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار