مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز:

افکار عمومی هر سال با ابعاد جدیدی از جنایات ضد بشری آمریکا آشنا می‌شوند

حجت‎الاسلام علی لرستانی گفت: افکار عمومی هر سال با ابعاد جدیدی از جنایات ضد بشری آمریکا آشنا می‌شوند و دروغ بودن ادعاهای دشمن درباره دفاع از حقوق بشر بیش از پیش آشکار می‌شود.
کد خبر: ۳۵۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳ - 30June 2019

افکارعمومی هر سال با ابعاد جدیدی از جنایات ضد بشری آمریکا آشنا می‌شوندحجت‎الاسلام علی لرستانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز در رابطه با سالروز حملات شیمیایی صدام جنایتکار به مناطق ایران در گفت‎وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم‎آباد، اظهار داشت: رژیم دیکتاتور و معدوم عراق، پس از تحمل شکست‌های سنگین در برابر سپاه اسلام، در سایه حمایت‎های مدعیان دفاع از حقوق بشر از جمله آمریکا، به طور گسترده از سلاح‎های شیمیایی علیه مردم و رزمندگان اسلام روی آورد که بمباران شیمیایی شهر سردشت، یکی از جنایات هولناک بشری علیه ملت بی‌دفاع ایران است.

 وی گفت: صدام از سال‌ها پیش از این فاجعه با جمع آوری برخی از اساتید دانشگاه و صرف مبالغ هنگفت به جمع کردن اطلاعات درباره سلاح‌های شیمیایی، میکروبی و رادیواکتیو پرداخت و در هر سه زمینه موفقیت‌هایی کسب کرد.

لرستانی صدام را یک دیکتاتور جنایتکار خواند و گفت: او در سال 1988 حدود چهار تن از این ماده شیمیایی را در اختیار داشت و نیروهای او با استفاده از گاز اعصاب، گاز تاولزا و  سایر گازهای مرگ زا تأثیر بسیار مخربی بر مناطقی که بمباران شیمیایی شدند داشتند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز با بیان اینکه بمباران شیمیایی شهر سردشت، یکی از جنایات هولناک بشری علیه ملت بی دفاع ایران  بود، بیان کرد: رژیم دیکتاتور و معدوم عراق، پس از تحمل شکست‌های سنگین در برابر سپاه اسلام، در سایه حمایت‌های مدعیان دفاع از حقوق بشر از جمله آمریکا، به طور گسترده از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم و رزمندگان اسلام روی آورد.

وی با ذکر این مطلب که صدام حتی به مردم کشورش هم رحم نمی‌کرد و آنها را با سلاح‌های شیمیایی مورد حمله قرار می‌داد، اظهار داشت: تنها در یکی از این حملات، در اسفند 1366، بیش از پنج هزار شهروند بیگناه عراقی کشته و هفت هزار نفر هم مجروح شدند و این حمله که در روزهای پایانی جنگ تحمیلی علیه ایران رخ داد، اوج قساوت و بیرحمی صدام را نشان داد و یک نسل کشی تمام عیار به شمار می‌آید.

لرستانی ادامه داد: استفاده رژیم بعثی صدام از سلاح‌های شیمیایی علیه ایران پس از عملیات پیروزمندانه آزادسازی خرمشهر به طور محدود آغاز شد، اما پس از پیروزی‌های بزرگ ایران و شکست نیروهای بعثی در عملیات‌های والفجر2، والفجر 4، خیبر و بدر، رژیم بعثی صدام به استفاده گسترده از این سلاحها روی آورد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز با بیان اینکه  در هفتم تیر 1366 هجری شمسی نیز، جهان شاهد یکی از هولناکترین جنایات دست پرورده مدعیان دفاع از حقوق بشر بود، گفت: به دستور صدام هواپیماهای عراق چهار نقطه شلوغ شهر سردشت در استان آذربایجان غربی را با سلاح شیمیایی بمباران کردند.

وی با اشاره به اینکه صدام که در جنگ تحمیلی یارای مقاومت با رزمندگان دلاور و شجاع ایران را نداشت، تصریح کرد: صدام تلاش کرد با بمباران شیمیایی شهرها و روستاهای ایران، شکست های خود را جبران کند.

لرستانی بمباران شیمیایی شهرستان نودشه از توابع پاوه واقع در شمال غربی استان کرمانشاه را نیز یکی دیگر از جنایات هولناک صدام دانست و اضافه کرد: این شهر در سه نوبت هدف حملات شیمیایی بعثی‌ها قرار گرفت که بر اثر آن بیش از 100 نفر از مردم که بیشتر آنها زن و کودک بودند، به شهادت رسیدند و تعداد زیادی هم مصدوم شدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده، رژیم بعثی صدام در مجموع در طول جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران، 378 حمله شیمیایی علیه ایران انجام داد که بر اثر آن بیش از 50 هزار نفر شهید و مجروح شدند.

وی  با تأکید بر این مطلب که که صدام به تنهایی نمی توانست انواع گسترده سلاح‎های شیمیایی را تهیه و تولید کند، گفت: اربابان اروپایی- آمریکایی وی با دلارهای نفتی بادآورده رژیم های مرتجع عرب، انواع سلاح‌های مرگبار از جمله شیمیایی و میکروبی را در اختیار صدام گذاشتند.

لرستانی  با بیان اینکه  در جریان جنگ هشت ساله تحمیلی رژیم صدام علیه ایران، آمریکا با استفاده از تصاویر ماهواره‌های خود به تعیین مواضع سربازان ایرانی پرداخت و صدام را در جریان جایگاه آنان قرار داد، افزود: تصاویر ماهواره‌های آمریکایی در برگیرنده نقشه های مربوط به تحرکات نیروهای ایرانی و تاسیسات خدمات لجستیکی و دفاع هوایی آنها بود و ارتش بعثی هم از سلاح شیمیایی مانند گاز سارین به رزمندگان ایرانی حمله می کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز افزود: معرفی صدام به عنوان آغازگر جنگ و اعتراف آشکار مهمترین نهاد بین المللی یعنی سازمان ملل متحد و شورای امنیت به این مساله در حقیقت اعتراف به دست داشتن غربی ها و متحدان آنها در به راه انداختن جنگ بی رحمانه و نابرابر علیه جمهوری اسلامی ایران است که در طول هشت سال، رزمندگانش تنها با تکیه بر ایمان و اراده و توکل و پشتیبانی همه جانبه مردم و رهبری هوشمندانه و قدرتمندانه امام خمینی(ره)، توانست در این جنگ جهانی نابرابر مقاومت جانانه ای از خود نشان دهد.

لرستانی  اظهار داشت: در نهایت با معرفی صدام به عنوان آغازگر جنگ، مهر تاییدی بر حقانیت و مظلومیت ایران از سوی سازمان ملل متحد و شورای امنیت زده شد و روسیاهی و شرمساری برای مدعیان دفاع از حقوق بشر به دنبال داشت.

وی در پایان گفت: افکار عمومی هر سال با ابعاد جدیدی از جنایات ضد بشری آمریکا آشنا می‌شوند و دروغ بودن ادعاهای آنها درباره دفاع از حقوق بشر بیش از پیش آشکار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار