گام دوم/ مسئول مشارکت روحانیت حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

توجه ویژه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به مساله اخلاق ستودنی است

حجت الاسلام حسین بیرانوندی گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به مساله معنویت و اخلاق دارند که ستودنی است.
کد خبر: ۳۵۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹ - 20August 2019

توجه ویژه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به مسئله اخلاق ستودنی استحجت الاسلام حسین بیرانوندی مسئول مشارکت روحانیت حفظ آثار دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب از ابعاد مختلف قلبل بررسی است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به مساله معنویت و اخلاق دارند که ستودنی است.

وی با استناد به سخن معظم‌له در خصوص معنویت که فرموده اند «معنویت به معنی برجسته کردن ارزش های معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، توکل، ایمان در خود و جامعه است و اخلاق به معنی رعایت فضیلت‌هایی چون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمندان، راستگویی، شجاعت است» افزود: معنویت و اخلاق جهت دهنده‌ی همه‌ی حرکت ها و فعالیت های فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است.

بیرانوندی گفت: اگر معنویت و اخلاق در زندگی های ما ساری و جاری باشد؛  تحمل سختی‌ها برای ما آسان می‌شود ولی در غیر اینصورت هیچ لذتی از زندگی نخواهیم برد و همیشه احساس یأس و نا امیدی بر ما غلبه می‌شود.

 مسئول مشارکت روحانیت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان معنویت را رابطه با خدا، اتصال و ارتباط قلب به خداوند منان دانست و تصریح کرد: معنویت، فریب ظواهر را نخوردن و وابسته به زر و زیور دنیا نشدن است.

 وی با بیان اینکه اصلی ترین عنصر اقتدار معنوی، ایمان به خدا، توکل و حسن ظن نسبت به باری تعالی است؛ خاطر نشان کرد: نظام اسلامی پرچم معنویت را در دست گرفته و می گوید من می‌خواهم انسانها را در سایه معنویت به سعادت، خوشبختی، رفاه، امنیت، پیشرفت علمی و استقلال برسانم و ملت ایران در سایه اسلام  ثابت کردند که این شدنی است.

بیرانوندی ادامه داد: اگر این ملت بتواند خودش را به قله‌های پیشرفت، علم و ترقی برساند یک دروازه ی عظیمی جلوی راه ملت برای رفتن به سمت معنویت باز می شود.

مسئول مشارکت روحانیت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه هر چه بیشتر رشد کند برکات مادی و معنوی زیادی به بار می آورد، گفت: بدست آوردن این برکات محتاج جهاد و تلاش است و این تلاش و جهاد بدون همراهی حکومت‌ها توفیق چندانی نخواهد یافت.

وی با تأکید بر اینکه اخلاق و معنویت با امر کردن و دستور دادن بدست نمی آید، خاطر نشان کرد: حکومت‌ها و مسئولین مملکتی نمی‌تواند آن را با قدرت و زور گویی ایجاد کنند.

بیرانوندی گفت: جهت ترویج محاسن اخلاقی در جامعه مسئولین باید منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند و همچنین زمینه را برای ترویج آن در جامعه فراهم کنند و به نهادهای اجتماعی در این باره میدان دهند و کمک برسانند .

مسئول مشارکت روحانیت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود:باید با عوامل ترویج سیئات اخلاقی  مبارزه شود و در راه سعادت و بهروزی بشر، در مقابل توطئه های انحرافی کج اندیشان ایستادگی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها