دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

شرکت تیم تک‌تیراندازان سپاه در مسابقات ارتش‌های جهان

تیم تک‌تیراندازان سپاه در مسابقات ارتش‌های جهان که کمتر از یک ماه دیگر در «بلاروس» برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.
کد خبر: ۳۵۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۳ - 07July 2019

شرکت تیم تک تیراندازان سپاه در مسابقات ارتش‌های جهانبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، ششمین دوره مسابقات بین المللی ارتش‌های جهان از یازدهم مرداد به میزبانی چندین کشور آغاز می‌شود و طی آن شرکت‌کنندگان در ۳۲ رشته با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که یکی از این رشته‌ها تک تیرانداز یا Sniper Frontier است.

در مرحله رقابت‌های مقدماتی که بین نیرو‌های مسلح کشورمان برگزار شد، از بین ۵۰۰ تک تیرانداز عضو ارتش، سپاه و ناجا، تیم سپاه در این رقابت‌ها به عنوان تیم برتر انتخاب شد.

بر این اساس، هشت تک تیرانداز سپاه تمرین‌های خود را آغاز کردند تا از میان این نفرات، هفت نفر برتر به بخش تک تیراندازان مسابقات ارتش‌های جهان که مرداد در بلاروس برگزار می‌شود، اعزام شوند.

در رقابت‌های سال گذشته این بخش از مسابقات که به میزبانی «بلاروس» در منطقه برست (Brest) برگزار شد، تعداد ۱۸ کشور ازجمله چین، روسیه، بلاروس، قزاقستان، ایران، ازبکستان، سوریه، ونزوئلا، مغولستان، صربستان، قرقیزستان، ارمنستان، مراکش و زیمباوه حضور داشتند.

در مرحله نخست رقابت‌های تک تیراندازی سال گذشته، تیم میزبان به مقام نخست رسید و تیم کشورمان نیز در جایگاه ششم قرار گرفت؛ بدین ترتیب هشت تیم اول مرحله مقدماتی به مرحله دوم یا نیمه نهایی راه یافتند.

در این مرحله ایران با کشور‌های بلاروس، چین، روسیه، قزاقستان، مغولستان و بنگلادش به رقابت پرداخت که نماینده کشورمان در رسیدن به مرحله نهایی ناکام ماند. در این مسابقات تیم‌های بلاروس، قزاقستان، روسیه و چین به ترتیب مقام‌های اول، دوم و مشترک سوم را کسب کردند و تیم ایران نیز در جدول رده بندی پس از ازبکستان در جایگاه ششم قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، هر ساله رقابتی با عنوان مسابقات بین المللی ارتش یا International Army Games که روسیه مبدع آن است در این کشور و چند کشور دیگر برگزار می‌شود که امسال پنجمین دوره آن با شرکت نمایندگانی از کشور‌های شرقی و غربی در ۳۲ رشته با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

در مسابقات ۲۰۱۹ تعداد رشته‌ها از ۲۸ رشته به ۳۲ رشته افزایش پیدا کرده است. همچنین کشورمان برای چهارمین بار در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها