فاطمه آلیا:

حجاب سیاسی است که دشمن تا این حد به آن حساسیت دارد

نماینده ادوار پیشین مجلس شورای اسلامی‌ گفت: وجه سیاسی حجاب اکنون بسیار پررنگ است که دشمنان انقلاب اسلامی ما برای حیازدایی و غیرت‌زدایی از زنان و مردان جامعه سرمایه‌گذاری می‌کنند.
کد خبر: ۳۵۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ - 14July 2019

اگر حجاب سیاسی نبود دشمن تا این حد به آن حساسیت نداشتبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از «مهر»، «فاطمه آلیا» نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم در گفت‌وگو با «مهر»، در خصوص تأثیر حجاب بر امنیت فردی بانوان اظهار کرد: فلسفه وجود حجاب مجوز فعالیت‌های اجتماعی زنان است؛ آیات حجاب هم که بررسی شود متوجه می‌شوید که فلسفه حجاب برای حریم خصوصی نیست و فقط برای نامحرم است و مجوز فعالیت اجتماعی است.

وی بیان کرد: هر چیزی که مانع فضای سالم فرهنگی برای حفظ حدود حرمت زنان باشد محکوم است به عنوان نمونه تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر، اسباب و زمینه حواس‌پرتی را فراهم می‌کند، بنابراین در جامعه‌ای که حجاب نباشد یک ناامنی برای فضای فعالیت‌های سالم بانوان در موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و غیره است.

نمایند اسبق مجلس گفت: نبودن حجاب، مجوز بی‌حرمتی برای حریم فعالیت‌های زنان است؛ معمولاً در جامعه و مخصوصاً در جوامع سالم دو عنصر یا دو رکن هویت ساز است که یک عنصر، حیای زنان است و عنصر دوم، غیرت مردان است.

وقتی که در حوزه فرهنگی و حقوقی جامعه ما مداخله خارجی با اهداف استعماری انجام می‌شود طبیعی است که موضوع حجاب خود به خود سیاسی می‌شود.

آلیا افزود: اگر زمینه‌های حیازدایی و غیرت‌زدایی فراهم شود حجاب و حفظ حریم در جامعه کمرنگ می‌شود و خود تهدیدی برای امنیت زنان و حتی مردانی است که می‌خواهند در جامعه سالم فعالیت کنند. بنابراین دو عنصر حیا و غیرت بسیار مهم است.

وی در پاسخ به اینکه حفظ حیا در افزایش عزت و کرامت انسان چقدر مؤثر است؟ گفت: شخصیت هر فرد به منش او است و یکی از عوامل منش نوع پوشیدن است و به عبارتی انتخاب لباسی است که برای عرصه‌های مختلف، مناسب باشد و به عبارتی یکی از نکات هوشیاری شخصیت افراد در جامعه، مناسب لباس پوشیدن و حفظ آراستگی در مجامع مختلف و یا مکان‌های مختلفی است که حضور پیدا می‌کند.

این فعال حوزه فرهنگی و اجتماعی و سیاسی بیان کرد: اخیراً اظهارنظرهایی در این خصوص شنیده می‌شود که چرا حجاب به عنوان یک موضوع سیاسی مطرح می‌شود؛ اما حجاب یک مقوله فرهنگی و حقوقی است؛ چرا که جزو حقوق شهروندی است و همه شهروندان حق دارند در جامعه‌ای فعالیت کنند که آراسته باشد و حریم‌ها و شخصیت‌ها حفظ شود.

وی ادامه داد: وقتی که در حوزه فرهنگی و حقوقی جامعه ما مداخله خارجی با اهداف استعماری انجام می‌شود طبیعی است که موضوع حجاب خود به خود سیاسی می‌شود.

آلیا تبیین کرد: اصل انقلاب ما فرهنگی است؛ اما وقتی که دشمنان ما طمع کردند و برای اسلام زدایی و از بین بردن انقلاب اسلامی در امور کشور ما مداخله کردند، طبیعی است که وجه سیاسی مطرح می‌شود؛ چرا که مقولات فرهنگی وجه سیاسی هم دارند.

وی گفت: حجاب هم یک مقوله فرهنگی است و وجه سیاسی حجاب اکنون بسیار بارز شده چرا که دشمنان انقلاب اسلامی ما برای حیازدایی و غیرت زدایی از زنان و مردان جامعه، سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ بنابراین همین مقوله فرهنگی و حقوقی حجاب، وجه سیاسی و امنیتی هم پیدا کرده است چون سرنخ‌های بسیار مشخص و شفافی پیدا شده است که دشمنان سرمایه گذاری کردند و عوامل خودفروخته‌ای را اجیر کردند تا مظاهری از هجمه حجاب را در جامعه به وجود بیاورند و بزرگ نمایی کنند.

ارزان کردن قیمت چادر و حفظ حرمت و احترام بانوان محجبه و معرفی کردن زنان فرهیخته و متخصص محجبه به پژوهشگران باعث تحکیم امنیت زنان جامعه می‌شود.

نمایند اسبق مجلس بیان کرد: اگر مقوله حجاب سیاسی نبود، دشمن تا این اندازه سرمایه‌گذاری نمی‌کرد و در این مقطع تاریخ بحث حجاب را پررنگ نمی‌کرد و مخصوصاً که در قالب جنگ نرم با حیازدایی و حجاب زدایی و سست کردن بنیان خانواده سعی می‌کنند به اهداف استعماری خود دست پیدا کنند.

وی گفت: در حوزه داخلی هم زمانی که قرار است عوامل نفوذی از طریق زنان که محور خانواده هستند به اهداف خود برسند و قراردادهایی به منفعت خارجی‌ها انجام شود موضوع تاخت و تاز به حجاب و حیای بانوان را مطرح می‌کنند و افکار عمومی را منحرف می‌کنند تا اهداف مورد نظر خودشان را انجام دهند.

آلیا در ادامه این مبحث افزود: بنابراین باید زنان و مردان جامعه ما هوشیار باشند که خوشبختانه مردم ما بسیار هم هوشیار شدند و مصداق آن نهضت احترام به چادر است و احیا سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد در ۲۱ تیرماه است که نزدیک بود به مرور در تاریخ به فراموشی سپرده شود اما مشاهده می‌کنیم که به عنوان یک روز بزرگ ملی مانند گرامیداشت روز قدس و روز ۲۲ بهمن به تقویم کشور ما اضافه شده است و مردم در جهت زنده نگه داشتن این روز بیدار و هوشیار هستند و می‌توان گفت عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

وی تاکید کرد: زنان جامعه ما نشان دادند و ثابت کردند به محض اینکه احساس کنند دشمن قصد هجمه چه در قالب جنگ نرم و چه در قالب جنگ نظامی دارد در صحنه هستند و در این حوزه هم بسیار خوب درخشیدند و با حجاب خود در تمام شهرهای کشور به صحنه آمدند.

این فعال فرهنگی در پاسخ به این سوال که با توجه به هجمه دشمن که سعی دارد اینگونه نشان دهد که زن بی حجاب ارزش بیشتری دارد چطور می‌توانیم ارزش زن باحجاب را معرفی و تبیین کنیم؟ گفت: این موضوعی بسیار شفاف و روشن است. اگر مردان و زنان آزاده ما در خصوص پدیده‌هایی که دارد در دنیا اتفاق می‌افتد مطالعه کنند، متوجه می‌شوند که در دنیا هم گرایشی به پوشش و گریز از عریانی به وجود آمده است و حتی در انگلیس، مردم روزی را به نام روز حجاب دارند و در بسیاری از کشورهای غربی به مبحث حجاب در مقوله ازدواج به عنوان یک ارزش نگاه می‌کنند و محجه بودن را به عنوان یکی از شرایط ازدواج مطرح می‌کنند.

وی معتقد است: اکنون شرایط در کشور ما، شرایط هجمه به حجاب بانوان است که یک دلیل آن این است که توجه مردم کشورمان را از مشکلات اقتصادی منحرف کنند و از طرف دیگر دشمنان ما بخاطر مداخله و ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی این موضوع را مطرح می‌کنند.

آلیا با اشاره به تخریب فرهنگی دشمن نسبت به زن مسلمان افزود: مردم ما علاوه بر مطالعه اوضاع کنونی برخی کشورهای دنیا، نگاه تاریخی هم به کشور آندلس داشته باشند متوجه می‌شوند که آیا دشمنان پیشرفت کشور آندلس را می‌خواستند یا قصد غارت منابع آن کشور را از طریق تخریب فرهنگ حجاب زنان داشتند؟! تا بتوانند نفوذ و مداخله کنند.

وی اظهار کرد: امروز ضروری است که مردم با مطالعه تاریخ شناخت بیشتری از اهداف استعماری دشمنان اسلام به دست بیاورند که چگونه در کشورهای مختلف، با برنامه‌ریزی قبلی مقوله حجاب و حیای زنان را مورد هجمه قرار دادند و توجه کنند که در تیرماه ۸۰ سال پیش چه اتفاقی در کشور ما افتاده است و در احیای این روز تلاش بیشتری انجام دهند.

اکنون شرایط در کشور ما، شرایط هجمه به حجاب بانوان است که یک دلیل آن این است که توجه مردم کشورمان را از مشکلات اقتصادی منحرف کنند و از طرف دیگر دشمنان ما بخاطر مداخله و ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی این موضوع را مطرح می‌کنند.

آلیا گفت: وقتی که به سنگر حجاب و حیا و غیرت حمله می‌شود همه مردم باید دست به دست هم دهند و توجه کنند که هجمه دشمن به مقوله حجاب، وسیله‌ای است که همه ارزشهای اسلامی ما را از بین ببرند و زمینه مداخله در کشورمان را فراهم کنند و منابع کشور را غارت کنند و با انقلاب ما مقابله کنند.

نماینده اسبق مجلس ادامه داد: اکنون مقوله حجاب در دنیا به عنوان یک عنصر مقاومت مطرح است و موضوعی فرهنگی، سیاسی، اعتقادی، اجتماعی و امنیتی است و خیرین مدرسه ساز ما باید خیرین اقتصادی شوند و با توجه به اینکه چهل سال از انقلاب اسلامی ما می‌گذرد پارچه چادر در کشور خودمان تولید شود و این صنعت را احیا و هجمه دشمن را تبدیل به فرصت کنیم. ارزان کردن قیمت چادر و حفظ حرمت و احترام بانوان محجبه و معرفی کردن زنان فرهیخته و متخصص محجبه به پژوهشگران باعث تحکیم امنیت زنان جامعه می‌شود.

وی با اشاره به گشت امنیت اخلاقی نیروی انتظامی در راستای حفظ حیا و حجاب به منظور امنیت فردی و اجتماعی بانوان در جامعه گفت: این گشت در واقع گشت امنیت زنان است و قصد دارند که امنیت زنان حفظ و تأمین شود و کسانی که باعث می‌شوند امنیت بانوان مورد تهدید قرار بگیرد این گشت‌ها با رعایت حریم و حدود با مانکن‌های سیار در خیابان‌ها برخورد می‌کنند و اینگونه نیست که با افرادی که روسری به سر دارند برخورد کنند.

آلیا تصریح کرد: مردان و زنان ما از مانکن‌های سیار متنفر هستند. در همه جای دنیا مانکن‌ها در مکان‌های خاص خودشان را عرضه می‌کنند اما با فتنه‌ای که دشمن ایجاد کرده است مانکن‌های سیار در خیابان‌ها مانند تابلوهای تبلیغاتی مانع فعالیت‌های سالم زنان و مردان هستند و امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند و گشت‌های امنیت اخلاقی نیروی انتظامی مانع این خطر و آسیب می‌شوند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها