عربستان بیش از هزار تبعه خارجی را به بهانه‌های «امنیتی» زندانی کرده است

وزارت کشور عربستان اعلام کرد که هزار و 50 تبعه خارجی با جرایم «تروریستی و امنیتی» در زندان‌های این کشور به سر می‌برند.
کد خبر: ۳۵۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ - 18July 2019

عربستان بیش از هزار تبعه خارجی را به بهانه‌های «امنیتی» زندانی کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت کشور عربستان اعلام کرده تعداد زندانیان خارجی که با اتهامات تروریستی و امنیتی بازداشت شده‌اند، به هزار و 28 نفر رسیده است. علاوه بر این افراد، ملیت 22 نفر از زندانیان امنیتی نیز روشن نیست.

به نوشته روزنامه «الوطن»، تازه‌ترین فهرست ریاست امنیت ملی عربستان سعودی از افرادی که با اتهامات امنیتی در این کشور در زندان به سر می‌برند، نشان می‌دهد که 42 هزار و یک نفر از این افراد سعودی هستند و هزار و 28   نفر هم از 40 کشور مختلف هستند.

بر اساس این گزارش، یمنی‌ها بیشترین تعداد زندانیان خارجی را با تعداد 358 زندانی شامل می‌شوند، در حالیکه سوریه‌ای‌ها با 259 زندانی در جایگاه دوم هستند و بعد از آن‌ها بیشترین تعداد به مصری‌ها با 75 زندانی و پاکستانی‌ها هم با 73 زندانی تعلق دارد.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، بر طبق فهرست زندانیان زندان‌های امنیت ملی کشور عربستان در میان زندانیان کسانی هستند که محکوم شده‌اند و برخی از آن‌ها حکمشان قابل تجدیدنظر است. در حالی که بقیه منتظر مراجعه مجدد به دادگاه و اجرای احکام قضاییشان هستند و کسانی هم هستند که هنوز تحت بازجویی به سر می‌برند.

تعریف جرایم امنیتی در عربستان سعودی چندان روشن نیست و آنطور که نهاد‌های حامی حقوق بشر گزارش داده‌اند، ریاض هزاران نفر از منتقدان و معارضین را به اتهام‌های امنیتی و تروریستی زندانی کرده است. گزارش‌های متعددی هم از شکنجه افراد و اعدام زندانیان منتقد با اتهام‌های تروریستی، منتشر شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها