مدیرکل حفظ آثار کرمان:

125 روستا در استان کرمان درخواست تدفین شهید گمنام دارند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: 125 روستا در استان کرمان درخواست تدفین شهید گمنام را دارند و تقریباً در تمامی شهرهای استان شهید گمنام تدفین شده است.
کد خبر: ۳۵۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵ - 18July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سرهنگ «محمدمهدی ابوالحسنی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان در جلسه کمیته سیاست‌گذاری، هماهنگی و نظارت بر خاکسپاری شهدای گمنام استان در محل استانداری کرمان اظهار داشت: استان کرمان افتخار این را دارد که در 99 مکان استان، 274 شهید گمنام را میزبانی کند.

وی با بیان اینکه از سال 1380 شهدای گمنام در استان کرمان خاکسپاری شده‌اند افزود: از 99 مکان ذکر شده 73 مکان مربوط به شهرها و بخش ها، 17 مکان مربوط به دانشگاهای استان و هشت مکان مربوط به پادگان ها و یک مکان مربوط به کارخانه گل گوهر سیرجان است.

ابوالحسنی با اشاره به اینکه شهدای گمنام بانک اطلاعاتی دارند که با وجود بانک اطلاعاتی، شهیدان عرب‌نژاد، خالقی و شهید ادیبی از شهدای گمنام کرمانی بودند که بعد از دفن شناسایی شدند، ادامه داد: امروز قبور مطهر شهدای گمنام به محل برگزاری برنامه‌‌های مذهبی و مکانی مقدس و آرام برای حضور مردم تبدیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: 125 روستا درخواست تدفین شهید گمنام را داشتند و تقریباً تمامی شهرهای استان شهدای گمنام تدفین شده و تقریباً در هفت شهر شهید گمنام دفن نشده که در اولویت تدفین شهید گمنام است.

وی با بیان اینکه حضور شهدای گمنام در مراکز نظامی و در دانشگاه‌ها بسیار تاثیر گذار است افزود: حضور شهدای گمنام در پادگان‌ها باعث تقویت و بالا رفتن روحیه نیروها می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها