ترامپ: مطمئنم دیروز پهپاد ایران را زدیم

رئیس‌جمهور آمریکا دقایقی بعد از انتشار فیلم رصد ناو «باکسر» توسط پهپاد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته اطمینان دارد آمریکا پهپاد ایرانی را سرنگون کرده است.
کد خبر: ۳۵۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲ - 19July 2019

رامپ: مطمئنم دیروز پهپاد ایران را زدیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از انتشار فیلم رصد ناو «باکسر» توسط پهپاد نیروی هوافضای سپاه گفته که آمریکا مطمئن است دیروز پهپاد ایران را سرنگون کرده است.

ترامپ بعد از تشکیک‌های مطرح‌شده در خصوص ادعای روز گذشته‌اش مبنی بر اینکه آمریکا یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز سرنگون کرده گفت: «شکی نیست، ما آن را سرنگون کردیم.»

وی همچنین مدعی است که آمریکا آماده است به «سایر اقدامات تحریک‌آمیز ایران» پاسخ دهد.

ترامپ همچنین ادعا کرد: «ما ویرانگرترین کشتی‌های دنیا را داریم. اگر ایران کار احمقانه‌ای انجام دهد بهای خواهد پرداخت که هیچ‌کس قبلا پرداخت نکرده است.»

ترامپ روز پنج‌شنبه ادعا کرده بود که یک کشتی نظامی آمریکا یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز هدف قرار داده است.

ترامپ که در ابتدای مراسمی در کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «پیش از شروع سخنرانی، می‌خواهم همه را در جریان یک حادثه قرار دهم که امروز در تنگه هرمز رخ داد و «یو. اس. اس. باکسر» که یک کشتی آبی-خاکی تهاجمی است، در آن مشارکت داشت.»

وی در ادامه مدعی شد: «باکسر علیه یک پهپاد ایرانی که تا فاصله بسیار بسیار نزدیکی جلو آمده بود، تقریبا ۱۰۰۰ یارد (۹۱۴ متر) و چندین هشدار برای کنار رفتن را نادیده گرفت و تهدیدی برای کشتی و خدمه کشتی بود، اقدام تدافعی انجام داد. این پهپاد بلافاصله نابود شد.»

علیرغم این، صدور بیانیه‌ای از پنتاگون که در آن اشاره‌ای به تعلق این پهپاد به ایران نشده بود به گمانه‌زنی‌هایی درباره روایت رئیس‌جمهور آمریکا از سرنگونی پهپاد مورد نظر دامن زد.

در بیانیه پنتاگون آمده بود: «حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی کشتی آبی-خاکی یو‌اس‌اس باکسر در حال حرکت به سمت تنگه هرمز بود. یک سامانه پرنده بدون سرنشین بال‌ثابت (UAS) به باکسر نزدیک شد و در محدوده فاصله‌ای خطرناک ثابت شد. کشتی به منظور تضمین ایمنی کشتی و خدمه آن اقدام دفاعی انجام داد.»

«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران ساعتی بعد در جمع خبرنگاران گفت خبری درباره سرنگونی پهپاد ایرانی دریافت نکرده است.

امروز، جمعه روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فیلمی را از رصد پهپاد آمریکایی منتشر کرده که ورود ناوچه «یو اس اس باکسر» و پنج فروند شناور همراه را به طور کامل و از لحظه ورود به تنگه هرمز به مدت سه ساعت تحت رصد کامل و نظارت دقیق داشته است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار