روزشمار دفاع مقدس (30تیر 1361)؛

تشیع پیکر پاک پنج شهید عملیات رمضان در کرمان

پیکرهای مطهر پنج تن از شهدای عملیات پیروزمند رمضان به نام‌های «عباس عرب‌نژاد»، «علیرضا محمدحسینی»، «حسین پیروئی»، «حسین سلیمانی» و«مهدی سعیدیان» از مقابل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشییع شد.
کد خبر: ۳۵۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲ - 21July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، در تاریخ 30 تیر سال 1361 استان کرمان شاهد رویدادهایی در حوزه دفاع مقدس بوده که به بخشی از آن اشاره می‎شود:

مراسم تشییع شهدا در شهرستانهای استان کرمان

بعد از ظهر دیروز پیکرهای مطهر پنج تن از شهدای عملیات پیروزمند رمضان به نام‌های «عباس عرب‌نژاد»، «علیرضا محمدحسینی»، «حسین پیروئی»، «حسین سلیمانی» و«مهدی سعیدیان» از مقابل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشییع شد.

بر اساس همین گزارش در پایان، پیکر گلگون شهدا جهت خاکسپاری به قطعه شهدای مسجد صاحب الزمان(عج) کرمان انتقال یافت.

همچنین پیش از ظهر دیروز پیکر مطهر شهیدان «اکبر یزدان پناه» و «حاج داوود زکی زاده» عضو واحد بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلام زرند که در جبهه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند، از مقابل بسیج تا روابط عمومی سپاه زرند تشییع شد و در پایان پیکر پاک شهید «یزدانپناه» به بهشت زهرا زرند و پیکر پاک شهید «زکی زاده» به کوهبنان انتقال یافت.

صبح دیروز نیز پیکرهای گلگون شهیدان پاسدار «جوادعلی‌ حسینی»، «علی رفسنجانی»، «محمد سعیدالدینی»، «اکبر عرب»، «مجید ارجمندی» و «محمد کمالی» که در عملیات رمضان شهید شدند، از مقر سپاه پاسداران رفسنجان تا میدان ابراهیم این شهر تشییع و در پایان جهت خاکسپاری به بهشت زهرا رفسنجان و روستاهای نوق و اسلام آباد منتقل شد.

همچنین پیکر پاک پاسداران شهید «غلام عباس مالکی» و «غلام رضا شیخ حسینی» که در عملیات رمضان به خیل شهدای اسلام پیوسته‌‎اند، پیش از ظهر دیروز از مقابل سپاه پاسداران بخش رابر تا مسجد جامع این بخش تشییع و سپس جهت خاکسپاری به روستاهای قنات ملک و سیه بنوئیه منتقل و به خاک سپرده شد.

گفت‌وگو مسئول جمعیت هلال احمر سیرجان

برادر «محمد حاتمی» مسئول هلال احمر سیرجان در گفتگوئی فعالیت‌های انجام شده توسط این جمعیت را تشریح کرد.

وی گفت: یکی از فعالیت‌های این جمعیت رد و بدل کردن نامه‌های برادران رزمنده سیرجانی است که به دست نیروهای عراقی به اسارت درآمده‌اند و در این رابطه تاکنون بیش از 100 نامه بین اسرا و خانواده‌هایشان مبادله شده است.

وی در مورد اقدامات جمعیت هلال احمر سیرجان در جبهه‌های نبرد گفت: از سوی این جمعیت تا کنون نزدیک به 25 نفر از خواهران و برادران پزشک‌یار و امدادگر جهت ارائه خدمات پزشکی به برادران رزمنده به جبهه‌های نبرد اعزام شده‌اند.

مجلس بزرگداشت شهید شریفی در جیرفت

به مناسبت سومین روز شهادت پاسدار اسلام و قرآن شهید «خان جان شریفی» که در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل آمد، مجلس بزرگداشتی از ساعت 5:00 تا 6:00 بعد از ظهر امروز در مسجد «علی‌آباد سادات» جیرفت برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار