امیر قربانی:

اقتدار نیروهای مسلح موجب ذلت دشمنان شده است

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: امروز وقتی پهپاد جاسوسی آمریکا سرنگون می‌شود و ترامپ از ما تشکر می‌کند که ما هواپیمای دیگر آن‌ها را نزدیم، نشان‌دهنده اقتداری است که موجب شده دشمنان ما خوار و ذلیل شوند.
کد خبر: ۳۵۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶ - 26July 2019

هوانیروز به انواع تسلاح‌ها مجهز استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران به مناسبت سالروز «عملیات مرصاد» اظهار داشت: عملیات مرصاد یکی از پرافتخار‌ترین عملیات‌های کلاسیک و آخرین عملیات رزمی رزمندگان اسلامی در دفاع مقدس بوده است.

وی افزود: مرصاد عملیاتی بود که در مقابل کسانی اجرا شد که خود را مدافع خلق و پشتیبان مردم می‌دانستند، اما پس از انقلاب قیام مسلحانه علیه انقلاب را شروع کردند و پس از آن هم به دامان کسی رفتند که به مردم ما رحم نمی‌کرد.

امیر قربانی ادامه داد: در این عملیات مردم کرمانشاه با هرچه که داشتند از رزمندگان خودشان پشتیبانی کردند. شش روز پس از پذیرش قطعنامه عراقی‌ها اقدام به نقض قرارداد کرده و قصد داشتند به خرمشهر و آبادان دست اندازی کنند که تودهنی خوردند. بعد از آن همراه با منافقین سعی کردند به مرز‌های غربی ما نفوذ کنند و آمریکایی‌ها و رژیم بعث عراق هم با هواپیما و بالگرد از منافقین حمایت کردند.

فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: زمانی که منافقین به تنگه چهارزبر رسیدند در کمینگاه رزمندگان گرفتار و دو هزار نفر از آن‌ها کشته شدند. هوانیروز در این عملیات با ۵۶ بالگرد شرکت کرد و نیرو‌های ارتش و سپاه و مردم همه دست به دست هم دادند تا عملیات پیروز شد و منافقین دیگر نتوانستند کمر راست کنند.

وی اظهارداشت: امروز وقتی پهپاد جاسوسی آمریکا سرنگون می‌شود و ترامپ از ما تشکر می‌کند که ما هواپیمای دیگر آن‌ها را نزدیم، نشان‌دهنده اقتداری است که به برکت وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیرو‌های مسلح مطیع ایشان به وجود آمده است؛ اقتداری که در خلیج فارس داریم، موجب شده دشمنان ما خوار و ذلیل شوند. جایی که کفر و دشمن وجود دارد با قدرت تمام وارد عمل می‌شویم و جایی هم که مردم باشند، آماده جانفشانی در راه مردم و نظام هستیم.

امیر قربانی با بیان اینکه امروز ارتش و هوانیروز عهدی را که با امام خود بسته بودن با به منصه ظهور رسانده، تصریح کرد: در مناطق سیل‌زده و همچنین زلزله‌زده کشور تمام هوانیروز آماده‌باش بودند و ۵۰ بالگرد آماده امدادرسانی بودند. وقتی ما به پلدختر ورود پیدا کردیم همه راه‌ها بسته بود و تنها راه حمل و نقل بالگرد بود و ما توانستیم در یک نصفه روز ۷۰۰ خانواده را جابجا کنیم.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه با تمام توان مشغول کار در مرز‌ها هستیم و در هیچ جایی دشمن جرأت نفوذ ندارد، گفت: امروز نیروی زمینی که رویکرد تهاجمی پیدا کرده در مناطق مرزی کشور در شمال غرب، جنوب شرق و شمال شرق و یا هرجایی که احساس خطر شود در پشتیبانی از رزمندگان اسلام وارد عمل می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حوزه اورژانس نیز دو هزار و 200 ساعت پرواز داشتیم و پوشش هوایی ۱۷ استان را انجام داده‌ایم،‌ گفت: هوانیروز ارتش که می‌توان آن را به عنوان قدرتمند‌ترین ناوگان بالگردی غرب آسیا مطرح کرد، به انواع تسلیحات و آموزش‌ها مجهز است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار