حداد عادل در دانشگاه جامع امام حسین(ع):

ایران طرح امریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید را ناکام گذاشت/ تلاش دشمن برای سؤ استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امریکا سال‌هاست در صدد اجرای طرح خاورمیانه جدید است، اما این ایران است که توانسته با اندیشه، گفتمان، پیام و اقتدار خود این نقشه را خنثی سازد که نمونه آن را در سوریه و عراق شاهدیم.
کد خبر: ۳۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲ - 06December 2014

ایران طرح امریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید را ناکام گذاشت/ تلاش دشمن برای سؤ استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در مراسم گرامیداشت شهدای 16 آذر که در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد درباره اهداف دشمنان و استفاده ابزاری آنها از دانشجو و مناسبتهای دانشجویی گفت: اکنون زمزمههایی مطرح میشود که عدهای را بر آن داشته تا با گلآلود کردن آب در دانشگاهها ماهی بگیرند؛ البته این اتفاق نخواهد افتاد، چون 16 آذر ماهیت ضد استکباری دارد و نمیشود این روز را از ماهیت خود جدا کرد.

وی با اشاره به اینکه بصیرت و آگاهی دانشجویان ضامن حفظ ماهیت ضد استکباری 16 آذر است، افزود: در دهه اول انقلاب روز دانشجو با حال و هوای انقلاب برگزار میشد و فضای دانشگاهها پشتیبان انقلاب و جبههها بود؛ به نحوی که خیلیها در آن مقطع بهواسطه حضور در جبههها شهید یا جانباز شدند و برخی هم به دلیل شرایط انقلاب به سِمتهایی دست یافتند تا جریان انقلاب متوقف نماند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما پس از پایان جنگ تحمیلی و رحلت امام(ره) احساس شد نقشهای برای دانشگاهها از سوی دشمنان نظام پیشبینی شده تا با راه انداختن یک جنبش دانشجویی آنها را به جای توجه یافتن به دشمن اصلی انقلاب، به سمت مخالفت با نظام اسلامی سوق دهند.

حداد عادل اضافه کرد: به همین خاطر برنامهریزان سازمان سیا و دستگاه جاسوسی انگلیس کاری کردند که جنبشی دانشجویی شکل گیرد و به اصطلاح اپوزیسیون نظام شود تا همانطور که دانشجویان قبل از انقلاب با شاه مخالفت میکردند، اکنون در مقابل نظام اسلامی قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جریانات سیاسی بیرون از دانشگاه از ظرفیت جنبش به اصطلاح دانشجویی برای رسیدن به قدرت استفاده میکردند؛ به همین خاطر میبینیم که شعارهای دانشجویان برخی جریانات شکل دیگری به خود گرفت؛ مثلا در انتخابات مجلس در شعارهایشان عنوان میکردند "هموطن! اندکی صبر سحر نزدیک است"؛ یعنی آنها با استفاده ابزاری از چنین فضایی قصد داشتند تا دانشجویان را مقابل نظام قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه از سال 76 به بعد درباره دانشگاه بعضی از سیاسیون جریان اصلاحات با صحبتهایشان جنبش دانشجویی را به سمت و سوی خاصی هدایت میکردند، بیان داشت: انجمنهای اسلامی دانشجویی نیز که در دهه اول انقلاب نسبت به مسائل اسلامی حساس بودند بهواسطه نفوذ برخی افراد حساسیتهای قبل خود را از دست دادند.

حداد عادل خاطرنشان کرد:  بعضیها از موضوع جنبش دانشجویی کاسبی سیاسی میکردند، ولی با این حال موفق نشدند به اهداف خود دست یابند؛ زیرا جریان اصیل اسلامی و انقلابی در دانشگاهها شکل گرفت و انجمن اسلامی نیز به صرف عنوان اسلامی بودن دیگر کفایت نمیکرد. یک انجمن اسلامی وجود داشت که از سکولارها حمایت میکرد و انجمن اسلامی دیگری نیز وجود داشت که پشتیبان انقلاب بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جریان بالندهای که در دانشگاه شکل گرفت و در مقابل برخی جریان ها ایستاد، بسیج دانشجویی بود؛ افرادی که بهعنوان نیروی بسیج پابرجا و مسوولیت شناس بودند، لذا توانستند این توطئه علیه نظام را در دانشگاهها عقیم بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه بسیج دانشجویی مراقب است تا جنبش دانشجویی مقابل نظام قرار نگیرد، افزود: ولی با این حال نمیشود آسوده بود، زیرا همواره باید توجه داشت که دشمن میخواهد از ظرفیت دانشگاه و 16 آذر برای مخالفت با اصل آزادی بیان و نظام اسلامی استفاده ابزاری کند.

حداد عادل در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضع امروز ایران گفت: امریکاییها برای رسیدن به مقاصد خود در ایران بیش از همه روی موضوع اقتصادی سرمایهگذاری کردهاند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امریکا سالهاست در صدد اجرای طرح خاورمیانه جدید است، اما این ایران است که توانسته با اندیشه، گفتمان، پیام و اقتدار خود این نقشه را خنثی سازد که نمونه آن را در سوریه و عراق شاهدیم.

وی به موضوع هستهای نیز اشاره کرد و بیان داشت: امریکایی ها موضوع هستهای را بهانه و با کمک دوستان خود تحریمها را در شورای امنیت تصویب کردند، تا از این راه بهعنوان اهرم فشار در ایران استفاده کنند بلکه حرکت ایران در گسترش قدرت کشورمان کند شود.

حداد عادل با اظهار این مطلب که در دوران دولت قبل، نقشه امریکا و متحدانش این بود که با اعمال تحریمهای جید کاری کنند تا در کشور ما شورش اجتماعی شکل گیرد، تصریح کرد: بعضی از جاسوسهایی که دستگیر شدند در بازجوییهایشان اعتراف کردند ماموریتشان این بود که میزان آستانه تحمل مردم در برابر فشار اقتصادی را گزارش کنند؛ اما علیرغم سختیهای ناشی از تحریمها اتفاق مورد نظر امریکاییها روی نداد، زیرا بدنه مردم حسینی و انقلابی هستند.

 وی هدف دیگر امریکاییها از تحریم اقتصادی ایران را، تاثیرگذاری بر روی آرای مردم در انتخابات دانست و عنوان کرد: آنها به دنبال آن هستند که گفتمانی را در کشور حاکم سازند تا در نهایت به نفع آنها تمام شود؛ یعنی جریانی روی کار آید که نسبت به امریکاییها مواضع تندی نداشته باشند.

حداد عادل با بیان اینکه امریکاییها به دنبال این هستند تا با شل و سفت کردن اهرم تحریم در انتخابات تاثیر بگذارند، گفت: در انتخابات سال 92 توجه بسیاری ازنامزدها به موضوع اقتصادی و ربط دادن موضوع تحریمها با انتخابات بود؛ به عبارت دیگر نامزدهای انتخابات همه وقتشان این بود که گفتمان حاکم بر انتخابات را اقتصادی کنند؛ یعنی میخواستند توجه مردم را به این موضوع جلب کنند که اگر رای بیاورند تحریم را حل میکنند و مشکل مردم بدین شکل حل میشود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینقدر در این موضوع افراط شد که فضای مناظرهها هنوز در جامعه باقی است؛ اما این خطاست که مشکلات را به تحریم پیوند بزنیم و جامعه را به این شکل شرطی کنیم؛ در واقع اینکه فکر کنیم حیات و ممات ما به نتیجه مذاکرات وابسته است، این نیز خطایی است که صورت گرفت.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب گفتمان اقتصاد مقاومتی را برای این عنوان کردند که ما منتظر لغو تحریمها نمیمانیم، یادآور شد: یکی از مشکلات اقتصاد ما این است که به درآمدهای نفتی متکی شدهایم؛ به همین خاطر این مسئله که اکنون 100 میلیارد دلار از پول نفت ما در بانکهای خارجی مسدود است باعث بروز برخی مشکلات اقتصادی شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته رهبر معظم انقلاب سبک زندگی اسلامی را هم مطرح کردند که بدون این سبک نمیتوانیم به اقتصاد مقاومتی دست یابیم. لذا باید در این زمینهها کارهای موثری صورت گیرد و به جای اینکه مردم شرطی شوند و مذاکرات هستهای بتواند اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد، با عمل کردن به فرمایشات مقام معظم رهبری میتوانیم بر مشکلات فائق آییم.

حداد عادل در پایان خاطرنشان کرد: در انتخابات به جای اینکه تفرقه ایجاد و شش فهرست انتخاباتی ارائه شود باید اتحاد داشته باشیم، و بدانیم که امریکایی که با ما در 16 آذر و 28 مرداد دشمنی داشته و دارد، الان هم با ما مهربان نشده است.

انتهای پیام/ ر.م

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار