سردار جلالی در مراسم بزرگداشت شهدای عملیات مرصاد:

منافقین دست پنهان آمریکا در «جنگ شناختی»/ شبکه­‌های اجتماعی غیربومی جولانگاه جدید تروریسم هستند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه منافقین دست پنهان آمریکای جنایت­کار در «جنگ شناختی» علیه ملت ایران هستند، گفت: مقابله با این مدل نفاق جدید در فضای مجازی سخت­‌تر از پیروزی در «عملیات مرصاد» است.
کد خبر: ۳۵۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ - 29July 2019

منافقین دست پنهان آمریکا در «جنگ شناختی»/ شبکه­‌های اجتماعی غیربومی جولانگاه جدید تروریسمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مراسم بزرگداشت شهدای عملیات مرصاد با اشاره به اینکه برای تحلیل عملیات مرصاد باید به ریشه‌­های آن رجوع کنیم، اظهار داشت: در نیمه پایانی جنگ راهبرد اصلی کشور این بود که ایران بتواند بر بخشی از خاک عراق مسلط شود تا در مذاکرات سیاسی جهت دریافت خسارات و... کشور دست برتر را داشته باشد.

روند پیروزی‌های ایران در سال‌های پایان جنگ آمریکا را نگران کرده بود

وی با بیان اینکه در این مرحله عملیات­‌های بزرگی همچون «والفجر 8» انجام شد که توانستیم تلفات بسیار زیادی بر دشمن تحمیل کنیم و بزرگترین دستاورد تصرف سرزمینی یعنی قطع ارتباط عراق با دریا را به­ دست بیاوریم، ادامه داد: در عملیات‌های «کربلای 4 و 5» نیز توانستیم بسیاری از قابلیت­‌های ارتش صدام را از بین ببریم و همین عامل سبب شد تا صدام و آمریکا احساس خطر کنند که اگر ایران با همین روند پیش برود، پیروز قاطع جنگ خواهد بود.

سردار جلالی با تأکید بر اینکه در این برهه آمریکایی‌ها با همکاری اعراب مرتجع منطقه طرح جدیدی را جهت تقویت ارتش صدام در دستور کار قرار دادند، ادامه داد: در همین دوران ما طبق استراتژی خودمان در مناطق مرزی در جنوب، غرب و شمال غرب عملیات‌هایی را انجام دادیم و در حال طراحی عملیات بزرگ «والفجر 10» جهت آزادسازی حلبچه بودیم.

سلاح‌های ممنوعه‌ای که استکبار در اختیار صدام قرار می‌داد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه در ایام جنگ، بسیاری از تجهیزات و ادوات نظامی صدام از بین می‌رفت، اما به دلیل پشتیبانی‌های همه‌جانبه سریعاً توان نظامی آن‌ها ترمیم می‌شد، افزود: جریان استکبار در این عرصه حتی از در اختیار گذاشتن سلاح‌های ممنوعه مثل تسلیحات شیمیایی نیز هراسی نداشت و عراق در سال‌های پایانی جنگ نسبت به سال‌های ابتدایی چندین برابر بیشتر نیرو داشت.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه در ماه‌های پایانی جنگ و در داستان از دست دادن فاو، به نوعی نیرو‌های نظامی دچار غافلگیری شدند؛ چراکه نیرو‌های ایرانی به سمت حلبچه رفته بودند، گفت: به همین دلیل پس از حملات سنگین عراقی‌ها زمان زیادی لازم بود تا انتقال نیرو صورت گیرد و همین مساله باعث شد تا برخی از سرزمین‌هایی را که گرفته بودیم از دست بدهیم.

سردار جلالی با اشاره به اینکه در همین ایام موضوع پذیرش قطعنامه مطرح شده بود، ولی صدام تلاش داشت تا از تمام منابع مالی و لجستیکی برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده کند، اظهار داشت: بر همین مبنا دور تازه‌ای از حملات بعثی‌ها به ایران شروع شد و پیشروی‌هایی انجام دادند و به نوعی جنگ در روز‌های پایانی آن دوباره شروع شده بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در این ایام پیامی از سوی امام خمینی (ره) برای فرماندهان نظامی نقل شد که در آن بر ایستادگی و پیروزی اسلام و مسلمین تأکید شده بود، ادامه داد: همین عامل باعث شد تا جبهه‌ها دوباره از نیرو‌های داوطلب پر شود به طوری که در برخی مناطق ما مشکل تأمین لباس و تغذیه نیرو‌ها را داشتیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تشریح این نکته که در این ایام بین قرارگاه‌های مسئول جنگ، هماهنگی‎ها و هم‌افزایی‌ها ارتقا یافت، گفت: همین مساله باعث شد تا دشمن دوباره پس زده شود و عقب‌نشینی کند.

اشتباه محاسباتی منافقین درباره قدرت دفاعی ایران

وی ادامه داد: در چنین شرایطی که کشور در حدود 10 جبهه درگیر جنگ شدید بود، منافقین تصمیم گرفتند که به کشور حمله کنند و آن‌ها خیال می‌کردند ایران در ضعیف‌ترین شرایط خودش قرار دارد و طرح آن‌ها این بود که با تجهیزات نظامی خودشان را به تهران برسانند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه این حمله در شرایطی روی داد که قرارگاه نجف در جبهه جنوب در حال دفاع بود، گفت: همین عامل باعث غافلگیری اولیه شد و منافقین توانستند از سمت قصر شیرین حمله کرده و با توجه به اینکه در سرپل­‎ذهاب و کرند هم مقاومتی انجام نشد به اسلام‌آباد غرب رسیدند که در این منطقه با رزمندگان اسلام درگیر شدند.

وی با تأکید بر اینکه منافقین برنامه داشتند در مسیری که برای خودشان متصور شده بودند یعنی از کرمانشاه، همدان و تهران هر فردی را که پاسدار یا روحانی بود و یا وجهه حزب­‌اللهی داشت، اعدام کنند، گفت: آن‌ها به فجیع‌ترین وضع ممکن در اسلام‌آباد غرب دست به این جنایات زدند و وحشت زیادی در بین مردم منطقه ایجاد کردند.

سردار جلالی با تشریح اینکه در این ایام هاشمی رفسنجانی به کرمانشاه آمد و یک حکم دستی به سردار احمدی ­مقدم داد تا در زمان غیاب شهید شوشتری، مامور مقابله با منافقین شود، ادامه داد: شهید صیاد شیرازی نیز در منطقه حضور یافت و با استفاده از ظرفیت‌­های هوانیروز ارتش، دشمن را در منگنه قرار داد. از جنوب کشور دو لشکر به منافقین حمله کردند و از سمت منطقه دالاهو نیز یگان‌های پیشمرگ مسلمان و یگان‌های بومی سپاه شروع به مقابله کردند و عملا منافقین محاصره شدند و دستور عقب­‌نشینی صادر کردند، هرچند که تلفات بسیار سنگینی دادند.

صدام در بهترین شرایط هم نتوانست از سد رزمندگان ایرانی بگذرد

وی با بیان اینکه در عملیات مرصاد نزدیک به دو هزار نفر از منافقین کشته شدند و تقریباً همه سلاح‌ها و تجهیزاتی که با خودشان آورده بودند، منهدم و یا به غنیمت گرفته شد، گفت: عملیات مرصاد نشان‌دهنده این است که صدام در بهترین شرایط خودش در دوران جنگ نیز نتوانست از سد نیرو‌های رزمنده ایرانی عبور کند.

سردار جلالی در بخش بعدی سخنان خود با تأکید بر اینکه سازمان منافقین ادامه همان جریان تاریخی نفاق است که از صدر اسلام وجود داشته، افزود: منافقین سال‌ها مأمور سرکوب جریان‌های شیعی داخلی عراق بودند و جنایت‌های بسیار زیادی را علیه مردم مظلوم این کشور انجام دادند.

وی با بیان اینکه منافقین همواره بازیچه دست آمریکا بودند و البته برای آن‌ها دارای تاریخ مصرف هستند، ادامه داد: خوشبختانه امروز عراق از لوث وجود منافقین پاک شده است، اما اکنون آن‌ها در مقری در آلبانی حضور دارند که نفاق جدید را این بار در فضای مجازی پیگیری می‌کنند.

منافقین ریشه جریان‌های خبری فیک در فضای مجازی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها از منافقین در جنگ شناختی بهره می‌گیرند، گفت: بسیاری از کامنت‌هایی که سرشار از نفرت، توهین و استهزاست از سوی همین منافقین، آن هم با اکانت‌های فیک بارگذاری می‌­­شوند.

سردار جلالی با تأکید بر اینکه در بسیاری از غائله­‎ها رد پای منافقین هویداست، افزود: بسیاری از جریان­‎های خبری در فضای مجازی که ضد­نظام و ضدانقلاب است، ریشه­ در عملیات­‌های روانی منافقین دارد که اساس آن بر پایه «دروغ» است.

فرمانده قرارگاه پدافند سایبری کشور با بیان اینکه منافقین تلاش دارند تا از برخی ضعف­‌های اقتصادی داخلی استفاده کرده و فرمان شورش صادر کنند، خاطرنشان کرد: در اتفاقات سال گذشته ما شاهد بودیم که همین جریان فیک خبری نقش زیادی در القای کمبود‌های غیرواقعی کالا‌های اساسی داشت.

مقابله با «نفاق جدید در فضای مجازی» سخت­‌تر از «عملیات مرصاد»

وی با اشاره به اینکه شبکه­‌های اجتماعی غیربومی جولانگاه تروریسم جدید منافقین است، گفت: آن‌ها در تلاش هستند تا بر افکار عمومی و ذهنیت جامعه ایرانی تاثیر منفی بگذارند و یأس، ناامیدی و ناکارآمدی جمهوری اسلامی را القا کنند.

سردار جلالی با تأکید بر اینکه «جنگ جدید با منافقین در فضای مجازی سخت‌­تر از عملیات مرصاد است»، گفت: ما باید سطح «سواد رسانه‌­ای» مردم را ارتقا دهیم تا کاربران فضای مجازی بتوانند قدرت تشخیص جریان­‌های فیک و دروغین را داشته باشند.

هشدار درباره تسلط دشمن بر بیگ دیتای ایرانیان

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین با تصریح اینکه بخشی از برنامه­‌های دشمن در فضای مجازی برآمده از داده‌کاوی (Data Mining) بیگ­ دیتای (Big Data) ایرانیان است، گفت: شاید اطلاعات خصوصی یک فرد در شبکه­‌های اجتماعی در نگاه اول ارزش چندانی نداشته باشد، اما تجمیع این‌ها یک کالای ارزشمند و راهبردی به نام «بیگ­ دیتا» ایجاد می­‌کند که امکان تحلیل دارد و از دل آن می­‌توان اطلاعات ارزشمند به­ دست آورد.

وی با بیان اینکه این بیگ­ دیتا می‌­تواند اختلاف­ نظرها، سلایق، نوع ذهنیت و علایق مردم را بسنجد، گفت: دشمن با استفاده از همین کلان­‌داده‎ها برنامه‎های عملیات میدانی شورش، اغتشاش و... را می‌نویسد و اجرا می­‎کند و آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های مرتجع منطقه نیز خریدار اصلی کلان­‌داده‌های ایرانیان هستند.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات مرصاد و یادآوری نقش مؤثر شهید علی صیاد شیرازی در این عملیات گفت: این شهید بزرگوار در عملیات مرصاد گل کاشت و بخش عمده‌­ای از توان منافقین را از بین برد و همین عامل نیز باعث شد تا منافقین بعد‌ها اقدام به ترور این شخصیت انقلابی و بزرگ کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها