امام جمعه زاهدان:

اولین کار امام جواد (ع) شروع کار فرهنگی بود

حجت‌الاسلام محامی گفت: اولین کاری که امام جواد (ع) انجام دادند کار فرهنگی بسیار گسترده بود و با علمی که از طرف پروردگار داشتند توانستند معارف را برای مردم بازگو کنند.
کد خبر: ۳۵۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹ - 02August 2019

اولین کار امام جواد(ع)  شروع کار فرهنگی بودبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، حجت‌الاسلام «مصطفی محامی» امام جمعه زاهدان ظهر امروز در مصلی قدس ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امروز سالروز شهادت امام جواد (ع) است، این روز را خدمت حضرت مهدی و رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین شما مردم بزرگوار تسلیت عرض میکنم و امیدوارم خداوند متعال ما را در روز قیامت از رهروان این امام بزرگوار قرار بدهد.

محامی افزود: امام جواد (ع) در سال ۱۹۵ هجری قمری به دنیا آمدند و در سن هشت سالگی به درجه امامت رسیده‌اند و در سن جوانی هم به شهادت رسیدند، در محورهای مختلف امام فعالیت‌های بسیار داشتند، اولین کاری که امام انجام دادند کار فرهنگی بسیار گسترده بود و با علمی که از طرف پروردگار داشت توانست معارف را برای مردم بازگو کند.

وی بیان کرد: امروز ما موظف هستیم سیره امام را سرلوحه کار خودمان قرار بدهیم چرا که دشمنی با جهان اسلام همیشه است همانطور که در گذشته با اسلام می‌جنگیدند امروز هم کفار دست از این کار نکشیدند پس ما باید با دشمن مبارزه کنیم از جنگ‌ اقتصادی و تحریم گرفته تا جنگ‌ نظامی همه جوره بر علیه نظام ما بوده‌اند.

محامی ادامه داد: همچنین فردا سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا است، ازدواج حضرت امیر و فاطمه اطهر بسیار ساده برگزار شد، حضرت فاطمه تمام زندگی خودش را برای حضرت امیر فدا میکند و این سیره و روش بسیار برای جامعه اسلامی آموزنده است.

وی گفت: اول اینکه با سن کم و به موقع باید زندگی مشترک را شروع کرد، دوم سادگی زندگی این دو بزرگوار را باید الگو خودمان قرار دهیم، سومین معیار برای ازدواج ایمان است اگر برای ازدواج دو جوان در تمام فاکتورهای هم نظر باشند آن ازدواج موفق خواهد بود.

پیوند آسمانی حضرت فاطمه (س) و علی (ع) الگوی مناسب برای جوانان در همسر داری

حجت الاسلام و السملمین «مجتبی بامری» امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به سالروز پیوند آسمانی حضرت زهرا (س) و امام علی (ع)، خاطر نشان کرد: پیوند آسمانی و قدسی حضرت فاطمه (س) و امیر المومنین علی (ع) الگوی مناسبی برای جوانان در  بعد مسائل زناشویی، همسر داری، فرزند پروری، تقسیم کار، عفت و حجاب است.
 
حجت الاسلام و المسلمین بامری بیان کرد: پس از خروج از برجام آمریکا و اروپا به دنبال یک سناریو جدید با هدف ایجا جنگ روانی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، ایجاد دوگانگی میان ملت و نظام و افزایش فشار تحریم‌های ظالمانه را در دستور کار خود قرار داند.
 
وی افزود: انهدام پهپاد فوق پیشرفته آمریکا و توقیف نفتکش متخلف انگلیس در خلیج فارس پاسخ محکم و قاطع نیروهای انقلابی به ویژه سپاه پاسداران به قلدری های سران کفر بود که منجر به سرشکستی آمریکا در جهان شد.

جایگاه ویژه معصومین در نزد مردم
حجت الاسلام والمسلمین «عظیم بامری» امام نماز جمعه شهر دلگان با اشاره به سالروز شهادت امام نهم شیعیان، بیان کرد: حضرت جوادالائمه (ع) در کودکی و پس از شهادت پدر بزرگوارش به مقام والای امامت رسید.
 حاکمان و خلفای جبار عباسی که از جایگاه ویژه امامان معصوم (ع) در نزد مردم اطلاع داشتند، همواره برای آنها محدودیت هایی ایجاد می کردند.
 
وی در ادامه به سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری اشاره کرد و ادامه داد: شیخ فضل اله نوری عالمی ربانی و مجتهد و از بارزترین نمادهای صبر، پایداری و استقامت در تاریخ سیاسی ایران و اسلام است.
 
 وی گفت: استعمار در دوره مشروطه سعی داشت با فریب مردم، مسیر انقلاب را منحرف كند ولی آیت الله شیخ فضل اله نوری از این انحراف جلوگیری و توطئه های انگلیس را خنثی كرد، نقش مبارزاتی این عالم مجتهد بر جایگاه علمی و فقهی وی سایه افكنده بود.
 
امام جمعه دلگان خاطرنشان کرد: سرانجام انگلیسی ها و عوامل دست نشانده آنها در داخل کشور که تحمل حق گویی این عالم مجاهد را نداشتند، با ترفندهایی وی را به شهادت رساندند.
 
خدمات سپاه در کشور باعث عزت ایران شده است

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمد موسوی» امام جمعه چابهار نیز در خطبه‌های نماز جمعه امروز بیان کرد: بالاترین سرمایه ما خداوند است و حماقت بالاتر از اینکه وزیر امور خارجه ما را تحریم کرده اند و از آن طرف می گویند ما می خواهیم مذاکره کنیم، اینان کفگیرشان به ته دیگ خورده است و واقعا خنده دار است که نماینده پارلمانی یک کشور را تحریم می کنند.
 
خطیب نماز جمعه چابهار ادامه داد: وزیر امور خارجه گفت که من چیزی در خارج ندارم که مرا تحریم کرده‌اند و این یعنی آمریکا هویت خود را از دست داده است، درایت رهبری باعث شده است که دنیا امروز در برابر ایشان کرنش می کنند.
 
وی با اشاره به دفاع هوایی سپاه تاکید کرد: ما امروز با تسلیحات بومی توانستیم هواپیمای بی سرنشین مدرن آمریکا را بزنیم و این عزت و اقتدار نظام شد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار