یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس:

سپاه پاسداران در عملیات مرصاد به تصورات دشمن پاسخ کوبنده داد

یکی از رزمندگان خراسان شمالی در دفاع مقدس گفت: برخلاف تصور دشمن که فکر می کرد ایران در ضعیف‌ترین وضعیت سیاسی و نظامی قرار دارد اما نیروهای سپاه پاسداران در عملیات مرصاد به تصورات دشمن پاسخ کوبنده دادند.
کد خبر: ۳۵۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸ - 04August 2019

نیروهای نظامی ایران در عملیات مرصاد به تصورات دشمن پاسخ کوبنده دادندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، «غلامعلی پارسا» از رزمندگان خراسان شمالی در دفاع مقدس در همایش خاطره‌گویی سروهای سرخ که با محوریت عملیات مرصاد برگزار شده بود، اظهار داشت: عملیات مرصاد در واقع جنگی میان ارتش جمهوری اسلامی ایران و منافقین بود  که در سال 1367 اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه گروه منافقین در سازمانی به نام سازمان مجاهدین خلق سازماندهی شده بودند، گفت: نیروهای مجاهدین خلق مستقر در عراق، عملیاتی به نام عمليات فروغ جاويدان با هدف فتح تهران طراحى کردند و این عملیات توسط دولت وقت عراق حمایت کامل می شد.

پارسا بیان کرد: منافقین تصور می کردند دلیل پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران یعنی ضعف کشور ایران از نظر نظامی، سیاسی و اقتصادی در برابر عراق، به همین دلیل فرصت را غنیمت دانستند و در سوم مرداد عمليات فروغ جاويدان را شروع کردند به این امید که این عملیات با شکست ایران به پایان برسد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس یادآور شد: در روز 3 مرداد 1367، نیروهای مجاهدین خلق از محور قصر شیرین و سرپل ذهاب وارد ایران شدند و تا نزدیکی شهر کرند پیش رفتند، پس از تصرف شهر به طرف اسلام آباد غرب پیشروی کردند و قصد داشتند شهرهای بزرگ کرمانشاه، همدان، قزوین و تهران را تصرف کنند.

وی عنوان کرد: نیروهای مجاهدین خلق با سرعت زیادی شهرهای ایران را تصرف می کردند و علت آن این بود که بیشتر قوای ایران جهت دفع تجاوز ارتش عراق، در مناطق عملیاتی جنوب بود به همین دلیل نیروهای سازمان با حداقل درگیری و تلفات به شهر سرپل ذهاب، کرند و اسلام آباد رسیدند.

پارسا اظهار کرد: در پاسخ به عملیات فروغ جاویدان، نیروهای نظامی ایران، عملیات مرصاد را در روز 5 مرداد1367 با رمز «یا علی بن ابی طالب (ع)» در منطقه اسلام‌آباد، غرب و کرند در استان کرمانشاه آغاز کردند و طی چندین ساعت، صدها تن از منافقین را به هلاکت رساندند و مابقی را هم مجبور به فرار کردند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: شکست سنگین سازمان مجاهدین خلق در برابر نیروهای نظامی ایران در عملیات مرصاد ضربه شدیدی بر روحیه نیروهای باقی مانده این سازمان وارد کرد.

وی با بیان اینکه واژه «مرصاد» در آیات قرآن وجود دارد و به معنای کمین است، گفت: واژه مرصاد بخاطر کمین برنامه ریزی شده‌ای که نیروهای نظامی انجام داده بودند برای این عملیات نامگذاری شد.

پارسا خاطرنشان کرد: برخلاف تصور دشمن که فکر می کرد ایران در ضعیف‌ترین وضعیت سیاسی و نظامی قرار دارد اما نیروهای سپاه پاسداران موفق شدند دو هجوم گسترده ارتش عراق در جنوب و سازمان مجاهدین خلق در غرب را پاسخ کوبنده دهند و نیروهای دشمن را مجبور به فرار کنند.

وی تصریح کرد: مردم ایران همیشه و هرلحظه آماده دفاع از کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند و نمی گذارند یک وجب از خاک کشورشان به دست بیگانگان بیفتد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار