برادر شهید«حمدالله قربانعلی پور» در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«حمدالله» حقوقش را بین نیازمندان تقسیم می‌کرد

برادر شهید «حمدالله قربانعلی‌پور» گفت: حمدالله به مشکلات نیروهایش بسیار رسیدگی می‌کرد و حتی لباس و کفش جدید که خریداری می‌کرد به آن‌ها هدیه می‌داد و عمده حقوقش را بین نیازمندان تقسیم می‌کرد.
کد خبر: ۳۵۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ - 06August 2019

برادر شهید «حمدالله قربانعلی پور» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرمان با اشاره به اینکه شهیدان «حمدالله قربانعلی‌پور» و «جانعلی قربانعلی‌پور» به تازگی شناسایی شده و پیکر پاک این عزیزان چهارشنبه وارد کرمان می‌شود، اظهار داشت: حمدالله و جانعلی پسردایی و پسرعمه بودند و تقریباً هم سن و سال بودند، با هم درس خواندند و دیپلم گرفتند و با هم وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی ادامه داد: جانعلی و حمدالله دوستان صمیمی بودند تا جایی که دو قطعه زمین کنار هم خریداری کرده بودند و با هم قرار گذاشته بودند، جنگ که تمام شد، ازدواج می کنیم و در کنار هم زندگی می کنیم.

برادر شهید تازه تفحص شده با بیان اینکه سال 1361 حمدالله به همراه جانعلی وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شدند و بعد از 6 ماه آموزش، و اخذ درجه، در سال 1362 به جبهه اعزام و در منطقه سومار مستقر شدند، ادامه داد: حمدالله و جانعلی در سال 1365 در عملیات کربلای 6 به شهادت رسیدند.

قراری که دو دوست شهید در جبهه گذاشتند/// در حال ویرایش

وی عنوان کرد: در سال 1365 یک مدت که خبری از این دو عزیز نبود، اعلام کردند که این بزرگواران اسیر شدند و زمانی که اسرا به ایران بر می گشتند به اتفاق خانواده عکس شهید را در دست گرفته و از هر اسیر سراغ آنها را می گرفتیم، اما متاسفانه کسی از آنها خبر نداشت.

قربانعلی پور با بیان اینکه پدرم با اینکه در دوران آخر حیاتش، به فراموشی دچار شده بود، حمدالله را فراموش نکرده و همیشه از ایشان یاد می کرد و می گفت "پسرم زنده است و برمی گردد" ادامه داد: مادرم نیز تا چند سال بعد از ورود آزادگان، امید به زنده بودن و برگشت حمدالله را داشتند.

قراری که دو دوست شهید در جبهه گذاشتند

وی به نقل خاطره ای از «رضا معیری» همرزم شهید «حمدالله قربانعلی پور» پرداخت و گفت: شب قبل از عملیات کربلای 6 من زخمی شده بودم و حمدالله با چفیه‌اش محل زخم را بست و روز بعد از عملیات خود شاهد شهادت حمدالله و جانعلی بودم.

برادر شهید قربانعلی پور در ادامه به تشریح خصوصیات اخلاقی برادرش پرداخت و افزود: حمدالله به مشکلات نیروهایش بسیار رسیدگی می کرد، عمده حقوقش را بین نیازمندان تقسیم می کرد و حتی لباس و کفش جدید که خریداری می کرد به آنها هدیه می‌داد و تا مدتی ما نامه‌هایی از بعضی از نیروهایش در جبهه دریافت می کردیم که از ایشان به خاطر این همه محبت تشکر می کردند، در حالی که خبر نداشتند ایشان شهید شده‌ است.

وی با اشاره به 33 سال چشم انتظاری مادر شهید گفت: زمانی که به ما اعلام کردند حمدالله شهید شده و شما یک یادمان برای شهید در روستای هراران مهیا کنید، مادرم بعد از این همه چشم انتظاری حاضر به قبول این مسئله نبود و می گفت "حمدالله من بسیار توانا، نیرومند و باهوش بود و محال است که دشمن ایشان را شهید کرده باشد".

شایان ذکر است، امیر شهید «حمدالله قربانعلی‌پور» فرزند «امیرعلی» در سال 1343 و امیر شهید «جانعلی قربانعلی‌پور» فرزند «امیدعلی» در سال 1341 در روستای هراران از توابع شهرستان بردسیر متولد شده اند.

این دو شهید بزرگوار که پسردایی و پسرعمه هستند، در سال 1365 در عملیات کربلای 6 در منطقه سومار به شهادت رسیدند و پس از 33 سال چشم انتظاری به آغوش خانواده بازگشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها