عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

راه‌اندازی ائتلاف نظامی خلیج فارس برای ناامن کردن منطقه است

«کمال دهقانی فیروزآبادی» گفت: ائتلاف امنیتی خلیج فارس برای ناامن کردن منطقه راه‌اندازی می‌شود و منطق آن دوشیدن بیشتر کشورهای وابسته منطقه است.
کد خبر: ۳۵۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ - 10August 2019

راه‌اندازی ائتلاف نظامی خلیج فارس برای ناامن کردن منطقه استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «کمال دهقانی فیروزآبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با «خانه ملت»، اظهار داشت: ائتلاف ساختگی آمریکایی‌ها برای ایجاد امنیت در خلیج فارس یک سناریوی نخ‌نما برای هدایت دلارهای نفتی کشورهای منطقه به حساب فدرال رزرو آمریکاست، آمریکا و متحدانش خود امنیت منطقه را به مخاطره انداختند تا بهانه‌ای برای فروش سلاح بیشتر و حضور پر رنگ تر در منطقه داشته باشند.

وی افزود: این ائتلاف، امنیت پایدار و راهبردی برای خلیج فارس به ارمغان نخواهد آورد بلکه فضای منطقه را امنیتی و تنش زا می کند و هرگز در مسیر مصلحت و خواست ملت‌های منطقه حرکت نخواهد کرد؛ بلکه روش جدیدی برای اعمال نفوذ و سلطه خواهد بود.

نماینده مردم تفت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امنیت خلیج فارس در گرو همراهی و همکاری کشورهای همسایه خلیج فارس است و این کشورها باید به این بلوغ برسند که در کنار هم به تفاهمی برسند که منافع امنیتی و اقتصادی منطقه را تامین کنند و اجازه ندهند دیگرانی که هرگز خیرخواه نبوده اند کارناوال مرگ راه بیاندازند.

وی با اشاره به تشکیل ائتلاف یمن گفت: تجربه ائتلاف نظامی در یمن نشان می دهد هرگز هیچ امنیتی با این سازوکارها ایجاد نمی شود بلکه با این اقدامات فضایی ایجاد می شود که آمریکایی ها سلاح بیشتری بفروشند. تخم کینه ای که عربستان و متحدانش در یمن کاشته اند سالها باقی می ماند و آورده ای جز خسارت و نا امنی به همراه نداشته است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها