امیر اسماعیلی در مشهد خبر داد

شناسایی هواپیمای جاسوسی "u2" در نزدیکی‌های مرز کشور

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: در هفته گذشته در نقطه‌ای از کشور به هواپیما جاسوسی u2 اخطار داده شد و سامانه موشکی نیز برای هدف قرار دادن آن آماده شد اما هواپیما مذکور به‌محض دریافت اخطار بازگشت.
کد خبر: ۳۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰ - 08December 2014

شناسایی هواپیمای جاسوسی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، به مناسبت روز دانشجو یادواره 44 شهید دانشکده فنی شهید محمد منتظری مشهد با عنوان پایاننامه سرخ با حضور دانشجویان و خانواده معظم شهیدان این دانشکده در سالن شهید کاوه دانشکده برگزار شد. میهمان ویژه این مراسم امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) بود.

وی در ابتدای سخنانش ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت: جرقه این روز در 16 آذرماه سال 1332 زده شد و آنهم به دلیل این بود که سه دانشجو به دلیل آزادیخواهی و مقابله با استکبار و به خاطر اینکه در آن زمان ایران با بریتانیا عهدنامه امضا نکند و نیکسون به ایران نیاید شهید شدند .جرقه بعدی 16 آذر را میتوان 16 آذر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دانست که سنگفرشهای دانشگاه تهران با خون دانشجویان رنگین شد و حماسه جاودانهای را رقم زدند. در دفاع مقدس هم حدود هشت هزار شهید طلبه و دانشجو از مکتب عاشورا برانگیخته و با تقدیم جان خود احیاء گر اسلام ناب محمدی(ص) شدند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) اظهار داشت: از قبل پیروزی انقلاب اسلامی تا زمانی که انقلاب به پیروزی رسید خوندلهای زیادی خورده شد. بعد از پیروزی انقلاب هم دشمن هر چه در توان داشت برای تخریب و نابودی این نظام نوپا به کار برد و درنهایت جنگ را به ما تحمیل کرد. ما در جنگ غریب بودیم اما غافل نبودیم و جز خدای ارحم الراحمین هیچ پشتوانه دیگری نداشتیم اما ملت و جوانان و امام خوبی داشتیم. که اگر غافل بودیم ذلت و منت را برای تاریخ و ملت خود رقم میزدیم. ما از نسل بزرگی هستیم که ریشه در محرم و صفر دارد.

امیر اسماعیلی با اشاره به نقش تربیتی حضرت امام(ره) گفت: انقلاب اسلامی کارگاه انسانسازی امام راحل بود که مستدام هم است و دلیلش هم این بود که جوانان گرانقدری با نفس گرم حضرت امام خمینی(ره) پایکار و صحنه آمدند. در دوره کنونی هم دشمن از امکانات و تجهیزات شما ترس دارد ولی قبل از آن از شما و دل شما و فرهنگ بسیجی شما واهمه دارد همان فرهنگی که بهواسطه آن رزمندگان صدر اسلام در جنگ بدر و در کنار پیامبر اکرم(ص) بدون هیچ سؤالی در راه رضای خدا شمشیر زدند. دشمن جرات ندارد نگاه چپ به مرزهای کشور ما کند.

وی خاطرنشان کرد: ما در هشت سال دفاع مقدس دفاع و مقاومت کردیم. هیچ تاریخنگاری حتی غیرمسلمان ننوشت که جمهوری اسلامی ایران در جنگ هشتساله طغیان و تجاوز کرده است و خونی را ناحق ریخته است. ما به دفاعمان و انقلابمان افتخار میکنیم. مکتب ما حسینی است و امام حسین (ع) به همه جهانیان نشان داد که زرقوبرق دشمن تعیینکننده پیروز میدان نبرد نیست و در زمان کنونی نیز این مسئله در حوزههای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی صادق است و این مطلب را 35 سال است که ملت ما آن را به اثبات رسانده است. دانشمندان هستهای ما دانشمندان به نامی بودند و اسرائیل برای شهادتشان به جنبوجوش افتاد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) به بررسی افتخارات نظام سلطه و نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت و افزود: امروز افتخار زورگویان به بدگمانی مردمشان به آنها، تزلزل افکار مسئولین آنها و سرافکندگی نسلهای آینده آنها است. کشورهای غربی در حکم صیقل دهنده ملت ما هستند هرچند علیالظاهر فشارهای دشمنان برای ملت ما سخت است اما این تهدیدات برای ما یک فرصت است که صیقل داده شویم و آبدیدهتر شویم و این غرب است که محکوم به نابودی ست. ولی افتخار جمهوری اسلامی ایران عبارتاند از اعتماد به ولایت و مسئولان، صراط مستقیمتر از سخنان رهبری نداریم. از 36 سال پیش در کنار امام و بهعنوان رئیسجمهور بودند و تاکنون که رهبری ایران اسلامی را به عهده دارند ذرهای از مواضع انقلاب عدول نکردند و یا تردید نداشتند. تجهیز شدن به لشکر پنهان و نهان شهدا، ما باور به شفاعت شهدا داریم. استکبارستیزی یعنی اینکه ملت ما به هر دلیلی نگذاشتند جای پوتین منحوس استکبار بر کشور ما سایه بیندازد.

امیر اسماعیلی از تشکیل پدافند هوایی با نگاه مدبرانه رهبر معظم انقلاب در شش سال پیشسخن گفت و اظهار کرد: یکزمان هنوز که آن زمان هنوز سپری نشده تهدیدات زیادی علیه این نظام انجام میشد که الآن نیز این تهدیدات ادامه دارد. امروز این تهدیدات از همه طرف و 360 درجه شده است و بهصورت هوایی انجام میشود چون زودتر و دقیقتر است. که با تصمیم مدبرانه رهبر معظم انقلاب پدافند هوایی با مأموریت 24 ساعته و شبانهروزی و باهدف تأمین امنیت هوا و فضا با استفاده از پتانسیل دستگاهها و رصد آسمان کشور تشکیل شد. تجربه دفاع مقدس نشان داد که هرکجا سپاه و ارتش در کنار هم وارد عمل شوند کار موفقتر بوده است و با سرلوحه قرار دادن این مسئله، پدافند هوایی متشکل از نیروهای سپاه و ارتش اجرای مأموریت میکنند.

وی با بیان اینکه از زمان تشکیل پدافند هوایی حوزه کاری آن گسترش پیدا کرده افزود: به لطف خداوند متعال در مدت شش سال که پدافند هوایی تشکیل شده سه هزار و 600 نقطه به نقاط تحت فرماندهی این مجموعه اضافه شده است.همچنین کمک به هواپیماها در حال اضطرار و مراقبت از مراکز هستهای، حساس و حیاتی به عهده پدافند هوایی است. به لطف خداوند به توانمندی دست پیدا کردیم که اگر نفس دشمن را حس کنیم با کمترین هزینه و با استفاده از تجهیزات بومی پرهزینهترین تجهیزات نظامی آنها را شناسایی میکنیم.

امیر اسماعیلی از موفقیتهای پدافند هوایی در کنترل مرزهای هوایی کشور اینگونه سخن گفت: هواپیمای یو 2 را که یک هواپیمایی جاسوسی است شناسایی میکنیم، هفته گذشته در نقطهای از کشور به این هواپیما اخطار داده شد و سامانه موشکی نیز برای هدف قرار دادن آن آماده شد اما هواپیما مذکور بهمحض دریافت اخطار بازگشت.

وی با اشاره به انهدام پهپاد هرمس گفت: هرمس همانند سوزنی در انبار کاه است که هم از نظر کشف و هم از لحاظ انهدام باید در فضایی نابود شود که در مسیر هواپیمای مسافربری نباشد تا به آن و زمینهای اطراف صدمهای نزند و ما در اقدامی 43 دقیقهای با همکاری سپاه و ارتش این هواپیما را منهدم کردیم .من پدافندیم و از پیکره تخصصی پدافندم و این را باید بگویم که در عملیات دستگیری عبدالمالک ریگی اگر توکل نداشتیم نمیتوانستیم موفق شویم. ریگی ملعون با یک کارت شناسایی جعلی و چندین بار تغییر پرواز خود سعی داشت که از مرزهای جمهوری اسلامی ایران عبور کند و باوجود عدم تمکین خلبان که میگفت: "شما حق نشاندن پرواز مرا ندارید"، توانستیم با سیستمهای پیشرفته این پرواز را بنشانیم. چند ماه قبل با شنود پدافند هوایی، یک هواپیمای "ایساف" که در افغانستان جنایت میکرد شناسایی شد، این هواپیما جهت ورود به فضای کشور ما، خود را هواپیمای مسافربری معرفی کرد. علیرغم اینکه عدهای گفتند بگذارید این هواپیما عبور کند و کار به کار آن نداشته باشید اما ما به این هواپیما اجازه ورود به کشور دادیم و زمانی که مطمئن شدیم در تیررس ما قرار دارد و به آن اشراف داریم، دیگر اجازه خروج به آن را ندادیم. به این هواپیما دستور فرود داده شد اما در ابتدا قبول نکرد ولی نهایتاً با تهدید موشک در بندرعباس نشست و 108 نظامی که پوتین ناتو را به پا داشتند و قصد عبور از کشور داشتند دستگیر کردیم، ما در مأموریتهای پدافند هوایی جز از ولایت از کسی دستور نمیگیریم.

وی در بخش پایانی سخنانش تأکید کرد: ما مدیون خون شهدا هستیم. بنابراین به شما اعلام میکنیم استراتژی ما با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شروع شد و با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه پیدا میکند. پدافند هوایی در کنار شما و همه نیروهای مسلح اگر توفیق دفاع دیگری نصیبمان شد سعی میکنیم شرمنده شهدا نباشیم و تا پای جان بجنگیم و اگر هم تجاوزی صورت نگرفت فرزندان شما در پدافند هوایی و نیروهای مسلح قلب آنها و حیثیت آنها را نشان گرفتند تا اگر توطئهای در ذهن پروراندند و قصد عملیاتی کردن آن را داشتند آنها را نابود کنیم. ما ذرهای از مواضع خود عقب نمینشینیم و اجازه ورود دشمن به خاک کشورمان را نمیدهیم مگر اینکه نفس نکشیم.

در این مراسم از کتاب "فرهنگ اعلام" ویژه 1800 شهید دانشجوی استان خراسان رضوی رونمایی شد. در آستانه اربعین حسینی در پایان این مراسم نیز حاضرین با نوای گرم مداح اهلبیت نزار قطری حال و هوای خاصی پیدا کردند.

در حاشیه این مراسم دستاوردهای پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان بصیرت عاشورایی به نمایش گذاشته شد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار