یار دیرین امام و رهبری دار فانی را وداع گفت

حجت‌الاسلام «امیراحمد تقوی» یار دیرین امام و رهبری و رزمنده دوران دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۳۵۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱ - 15August 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، حجت‌الاسلام «آمیراحمد تقوی» روحانی برجسته کهگیلویه و بویراحمد و بنیانگذار حوزه‌های علمیه در شهرستان کهگیلویه پیش از ظهر امروز به علت کهولت سن در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت درگذشت.

«میراحمد تقوی» در سال ۱۳۰۲ در بهبهان به دنیا آمد و 2 سال بعد به سرزمین پدریش یعنی کهگیلویه منتقل شد. پدر او «علی‌صفدر تقوی» عالم منطقه کهگیلویه بود و میراحمد خواندن، نوشتن و مقدمات عربی و قرآن را نزد پدر آموخت، مدتی نیز آموزش‌هایی را در بهبهان نزد شیخ «عبدالهادی مجتهدی» فرا گرفت و در سال ۱۳۲۸ عازم نجف شد.

او در نجف از محضر اساتیدی چون شیخ محمد علی، شیخ علی رشتی، میرزا کاظم تبریزی، سید جلیل یزدی، سید عباس مهری، سید اسدالله مدنی، شیخ علی اصغر اراکی و سید علی سیستانی استفاده کرد و در سال ۱۳۳۸ به ایران بازگشت و در وطن خود کهگیلویه که از محروم‌ترین نقاط کشور بود سکونت گزید و به تبلیغ امور دینی پرداخت.

وی با آغاز انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی، آمال خود را در تحقق این انقلاب ‌دید، لذا همه وجود خود را یکسره در خدمت ترویج آن قرار داد و با موقعیت و نفوذ اجتماعی منحصر به فردی که داشت توانست مقام‌های دولتی را از سرکوب انقلابیون بازدارد و زمینه حضور گسترده مردم را در فعالیت‌های انقلابی فراهم سازد و بدین ترتیب انقلاب را در منطقه کهگیلویه با درایت و بدون خسارت تا تحقق پیروزی هدایت کرد.

این روحانی مجاهد پس از انقلاب نیز همه تلاش خود را متوجه تأسیس و استقرار نهادهای انقلابی و افزون بر این جلب توجه اولیای امر به نیازهای اساسی و گسترده این منطقه کرد و از مهم‌ترین اقدامات او، تأسیس حوزه علمیه در شهرستان کهگیلویه بود.

رزمندگان و ایثارگران غيور استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرات حضور این روحانی مجاهد را در جبهه‌های نبرد حق عليه باطل به ياد دارند و مردم کهگیلویه، خطبه‌های دشمن‌شكن و وحدت‌‌بخش آن عالم وارسته را هرگز فراموش نخواهند كرد.

مراسم تشییع و ترحیم حجت‌الاسلام میراحمد تقوی ساعت ۱۷ روز جمعه ۲۵ مرداد از میدان مرکزی شهر دهدشت به سمت حوزه علمیه این شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها