نماینده لبنانی پیروزی در جنگ 33 روزه را مقدمه پیروزی نهایی دانست

یک نماینده پارلمان لبنان در سالروز پیروزی مقاومت در جنگ سی‌وسه روزه سال 2006، آن را مقدمه پیروزی کامل بر «دشمن صهیونیستی» و آزاد شدن کامل خاک لبنان دانست.
کد خبر: ۳۵۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ - 15August 2019

نماینده لبنانی پیروزی در جنگ 33 روزه را مقدمه پیروزی نهایی دانستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «فیصل کرامی» نماینده پارلمان لبنان امروز پنج‌شنبه در توییتی، از جنبش مقاومت در کشورش تمجید کرد و پیروزی آن در جنگ سال 2006 مقابل رژیم صهیونیستی را مقدمه پیروزی نهایی توصیف کرد.

کرامی نوشت: «در چنین روزی، سیزدهمین سالروز پیروزی تاریخی مقاومت لبنان بر دشمن صهیونیستی را جشن می‌گیریم. دشمن بازنده و ناامید و طرد شده بازگشت حال آنکه مقوله شکست‌ناپذیری‌اش به پایان رسیده بود.»

کرامی این پیروزی را «تاریخی و راهبردی»‌ توصیف کرد و نوشت: «این پیروزی راهبردی، توازن وحشتی با دشمن ایجاد کرد و آزمایشی شد برای قدرت جامعه لبنان که با همه اختلافات داخلی‌اش از آزمایش ایستادگی و همبستگی مقابل دشمن صهیونیستی پیروز بیرون آمد. همه ما به یاد داریم که حجم توطئه علیه لبنان و مقاومت آن در داخل و خارج چقدر بزرگ بود.»

کرامی در توییتی دیگر نیز به ارتش و مقاومت لبنان تبریک گفت و یاد شهدای کشورش را گرامی داشت و نوشت: «این پیروزی، نقطه عطفی اساسی در تاریخ منازعه با رژیم صهیونیستی است و بی‌شک گام نخست به سوی پیروزی بزرگ کامل و آزادی کامل خاک لبنان از پلیدی اشغالگران است».

فیصل کرامی، پیش از این در دولت دوم نجیب میقاتی وزیر «ورزش و جوانان» بود. او فرزند عمر کرامی نخست‌وزیر اسبق لبنان و برادرزاده رشید کرامی دیگر نخست‌وزیر پیشین لبنان است.

دیروز چهارشنبه سیزدهمین سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ سی‌وسه روزه سال 2006 بود که رژیم صهیونیستی تلاش کرد حزب‌الله را نابود کند اما در این جنگ شکست خورد.

جنگ سی‌وسه روزه در لبنان به «جنگ تموز» و در فلسطین اشغالی به جنگ دوم لبنان مشهور است. این جنگ 12 جولای سال 2006 آغاز شد و سی‌وسه روز طول کشید و نه تنها مقاومت لبنان از بین نرفت بلکه شکست سختی به ارتش رژیم صهیونیستی تحمیل شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار