وال‌استریت ژورنال: مقامات اماراتی و اسرائیلی اخیرا درباره ایران دیدارهایی داشتند

یک نشریه آمریکایی گزارش داد که چند نفر از مقامات اماراتی و رژیم صهیونیستی با واسطه‌گری آمریکا طی ماه‌های اخیر دیدارهایی درباره ایران داشته‌اند.
کد خبر: ۳۵۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ - 15August 2019

وال‌استریت ژورنال: مقامات اماراتی و اسرائیلی اخیرا درباره ایران دیدارهایی داشتندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» از مذاکرات محرمانه مقامات امارات عربی متحده با فرستاده‌هایی از رژیم صهیونیستی درباره ایران خبر داد.

وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی مطلع در این باره می‌نویسد دیدارهای بین مقامات اماراتی و صهیونیست طی ماه‌های اخیر توسط آمریکا ترتیب داده شده و با هدف اشتراک‌گذاری اطلاعات درباره ایران بوده است.

این دیدارها توسط «برایان هوک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران و رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه ایالات متحده ترتیب داده شده و نشان‌دهنده عادی‌سازی هرچه بیشتر روابط امارات عربی متحده با رژیم صهیونیستی است.

یک مقام آمریکایی در این باره گفت که اولین دیدار بین اماراتی‌ها و صهیونیست‌ها بهار امسال و دیدار دوم نیز اخیرا برگزار شد. تاریخ دقیق و مکان دیدارها رسانه‌ای نشده و فقط تعداد کمی از دولتمردان آمریکایی از برگزاری آنها اطلاع داشتند.

وال‌استریت ژورنال درباره عادی‌سازی روابط بین این کشور عربی و رژیم صهیونیستی نوشت: «مباحثات میان مقامات اماراتی، اسرائیلی و آمریکایی با اینکه هنوز در مراحل اولیه هستند اما به نظر می رسد که این تماس‌ها از حالت نمادین به وضعیت هماهنگی در موضوعات خاص تبدیل شده است».

این نشریه آمریکایی به نقل از مقامات مذکور که نامشان را فاش نکرد، ادامه داد که دیدارهای اخیر بین امارات و رژیم صهیونیستی با هدف افزایش همکاری‌های نظامی، دیپلماتیک و اطلاعاتی جهت مقابله با افزایش نفوذ و تقویت ایران در منطقه انجام شده است.

وال‌استریت ژورنال این دیدارها را خروجی نشست ضد ایرانی آمریکا در ورشو دانسته و افزود: «نشست ورشو،‌ بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل و سران کشورهای عربی را کنار هم آورد تا درباره بازه وسیعی از مسائل جهت مقابله با ایران صحبت کنند. آن مباحثات منجر به آغاز گفت‌وگوهای هماهنگ‌شده بین اسرائیل و امارات شد که توسط هوک ترتیب داده شدند».

این در حالی است که مقامات اماراتی و صهیونیستی از پاسخ دادن به سوال این نشریه درباره دیدارها مذکور امتناع ورزیدند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار