سردار هادیانفر به دفاع‌پرس خبر داد؛

نصب سامانه «سپهتن» بر روی ۱۵ هزار اتوبوس

رئیس پلیس راهور ناجا از نصب سامانه سپهتن بر روی ۱۵ هزار اتوبوس خبر داد.
کد خبر: ۳۵۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۰ - 19August 2019

نصب سامانه سپهتن بر روی 15 هزار اتوبوس/ تجهیز کامیون‌های حامل سوخت در آیندهسردار «کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، در خصوص نصب سامانه‌های کنترلی بر روی کامیون‌های حامل سوخت اظهار داشت: هم‌اکنون سامانه سپهتن بر روی ۱۵ هزار اتوبوس نصب است و تقریباً اتوبوس‌های نوشماره نیز از آن برخوردار هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این سامانه بر روی ناوگان حمل و نقل باری نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت، گفت: پس از تجهیز ناوگان حمل و نقل باری به این سامانه، قطعاً این سامانه برای کامیون‌های حامل سوخت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: البته بخشی از سامانه سپهتن ناکارآمد شده است و بنابراین، نیازمند این است که تغییراتی در آن صورت گیرد. به دلیل ناکارآمدی این سامانه تصادفات ناوگان حمل و نقل مسافربری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سردار هادیانفر با بیان اینکه باید اصلاحاتی در سامانه سپهتن ایجاد شود، افزود: از همین رو تفاهماتی را با وزارت راه و شهرسازی داشتیم و جلساتی را هم با سازمان راهداری برگزار کردیم که در پی آن، مدل توسعه‌یافته این سامانه را در دستور کار قرار دادیم که بزودی اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به سامانه کنترلی جدید گفت: طرح یک سامانه جدید با استفاده از ظرفیت تلفن همراه در حال آماده‌سازی است تا بتوانیم از آن نیز استفاده کنیم؛ اساس این سامانه در بحث کاهش تخلفات حادثه‌ساز مانند کاهش سرعت است و اگر ما بتوانیم در این زمینه موفق شویم، بسیاری از حوادث ترافیکی ما کاهش می‌یابد؛ البته هم‌اکنون از همان سامانه سپهتن استفاده می‌شود تا اصلاحات درخصوص آن اجرا شود.

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به انتقادات شما از خودروسازان آیا فشاری از بیرون به شما وارد نشده است، گفت: کسی با ما کاری ندارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار