آیت‌الله سعیدی:

پایداری آزادگان دفاع مقدس متاثر از ولایت پذیری بود

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: استقامت، صبر و پایداری آزادگان دوران دفاع مقدس در طول دوران اسارت در پرتو ولایت اهل‌بیت (ع) شکل گرفت.
کد خبر: ۳۵۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹ - 17August 2019

پایداری آزادگان دفاع مقدس متاثر از ولایت پذیری بودبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی شامگاه شنبه در آیین گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) قم اظهار داشت: همه مردم دنیا وقتی کشورشان مورد حمله و تجاوز قرار می‌گیرد، از کشور خود دفاع می‌کنند و انگیزه و منشاء این حرکت‌های دفاعی در کشور‌های جهان با یکدیگر متفاوت است.

وی با بیان اینکه در کشوری مانند ایران مردم، چون امر اهل‌بیت است که در برابر متجاوز بایستند و نرمش نکنند، به میدان نبرد می‌شتابند، افزود: کسانی که اعتقاد راسخ و راستین به مسائل توحیدی و ولایی دارند استقامت و صبوری‌شان در برابر دشمن با دیگران متفاوت است.

سعیدی با اشاره به دوران سخت و بسیار دشوار اسارت خاطرنشان کرد: در این دوران عده‌ای به شهادت رسیدند و جانباز شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک و تهنیت میلاد پر خیر و برکت امام هادی (ع) به زیارت جامعه کبیره امام دهم اشاره کرد و گفت: اگر ما امروز به اهل‌بیت معرفت و شناخت پیدا کردیم، به برکت این زیارت است.

وی زیارت غدیریه در عید غدیر خم را نیز از دیگر متون و آثار ارزشمند امام هادی برشمرد و افزود: آن حضرت با سخن‌های خود راه شناخت و معرفت اهل‌بیت را به ما نشان دادند.

امام‌جمعه قم همچنین با اشاره به عید سعید غدیر خم بیان کرد: سلسله ولایت به ولایت‌فقیه منتهی می‌شود، که همان ریسمان الهی است و اگر به آن متصل شدید خدا از شما راضی می‌شود.

سعیدی نعمت ولایت را بالاترین نعمت الهی و مهم‌ترین عامل برای جلوگیری از تفرقه عنوان و تاکید کرد: هر کس به ولایت اعتقاد داشته باشد، دینش کامل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها