ظریف: اتحادیه اروپا به تعهداتش در چارچوب برجام عمل کند

وزیر خارجه ایران در بدو ورود به فنلاند ارتباطات کشورمان با اتحادیه اروپا را مهم خواند و گفت: اتحادیه اروپا در چارچوب برجام تعهداتی در قبال ایران دارد که باید آن را اجرا کند.
کد خبر: ۳۵۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ - 19August 2019

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران امشب (یکشنبه - به وقت محلی) در بدو ورود به هلسینکی در جمع خبرنگاران در تشریح دلایل این سفر اظهار داشت: ارتباطات ما با اتحادیه اروپا ارتباطات مهمی است مخصوصا اینکه اتحادیه اروپا تعهداتی در چارچوب برجام داده است و باید این تعهدات را اجرا کند.

وی افزود: لازم است در این زمینه‌ها با کشور‌های اروپایی صحبت شود. همینطور در بحث مسائل منطقه‌ای، فنلاند، سوئد و نروژ در موضوعات منطقه‌ای ما فعال هستند، سوئد مسؤولیت اولین اجلاس یمن را به عهده داشت، نروژبه دنبال برگزاری اجلاسی درباره افغانستان است و ضرورت دارد در زمینه‌های منطقه‌ای با این کشور‌ها گفت‌وگو شود.

ظریف افزود: فنلاند از گذشته طرحی برای گفتگو در خلیج فارس داشت که تقریبا مشابه طرحی است که ما مطرح کردیم. چند سال پیش من هلسینکی آمدم و اینجا طرح مجمع گفتگو‌های منطقه‌ای در خلیج فارس را مطرح کردم و فنلاندی‌ها همیشه به این موضوعات علاقه داشتند.

به چند کشور آسیایی می‌روم

وی با بیان اینکه امروز شرایط منطقه ویژه است و لازم است در این زمینه‌ها مشورت‌های گسترده‌ای صورت بگیرد، اظهار داشت: یکشنبه در کویت بودیم و فنلاند، سوئد و نروژ در این مرحله است و در مرحله بعدی سفر آسیایی است که با چندین کشور در آسیا گفت‌وگو‌ها را ادامه می‌دهیم.

وزیر خارجه ادامه داد: با توجه به وضعیت ویژه‌ای که الان وجود دارد لازم است در آستانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد این هماهنگی‌ها انجام شود.

وزیر خارجه امروز (دوشنبه) در هلسینکی با مقامات فنلاندی دیدار می‌کند و در ادامه این سفر به سوئد و سپس نروژ خواهد رفت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار