باجلان در نشست خبری عنوان کرد؛

پرداخت ۳۴۰ میلیارد تومان وام کار‌گشایی به مددجویان کمیته امداد در سال ۹۸/ پرداخت وام به بیش از ۹ هزار سیل‌زده

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب صندوق بوده است که ۳۴۰ هزار نفر وام دریافت کردند.
کد خبر: ۳۵۸۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ - 19August 2019

پرداخت ۳۴۰ میلیارد تومان وام کار‌گشایی به مددجویان کمیته امداد در سال ۹۸/ پرداخت وام به بیش از ۹ هزار نفر در مناطق سیل‌زدهبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «مجید باجلان» مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه این صندوق در سال ۱۳۹۵ با هدوف ترویج وام قرض الحسنه افتتاح شد، اظهار داشت: خدمت آسان به مددجویان کمیته امداد از مهمترین اهداف این صندوق است.

وی ادامه داد: صندوق قرض الحسنه یک فرصت برای مددجویان است که با توجه به بانک‌داری اسلامی، باید بر موضوع قرض الحسنه در جامعه تأکید شود.

باجلان گفت: این صندوق که در سال ۱۳۹۴ حکم تأسیس گرفت، عضو شتاب است و ۱۰۰ سهام آن مربوط به کمیته امداد است. مجموعاً مالکیت این صندوق بر عهده کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه به دنبال این بودیم که یک بانک عاملیت و پشتیبان صندوق قرض الحسنه باشد، گفت: عاملیت و پشتیبان صندوق قرض الحسنه امداد به بانک ملی سپرده شد. صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ۳۳ شعبه در سطح کشور دارد.

باجلان گفت: در تمامی شهرستان‌هایی که دفاتر کمیته امداد وجود داشته باشد، صندوق امداد ولایت در آنجا حضور دارد و به مددجویان خدمات ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۵ تا کنون سه هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه پرداخت شده است، گفت: بالغ بر یک میلیون نفر از این وام‌ها استفاده کردند و خوشبختانه توانسته گره‌گشای کار نیازمندان باشد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۳۰ هزار مددجو از ظرفیت صندوق قرض الحسنه و سهم بانک‌ها در حوزه اشتغال‌زایی بهره‌مند شدند.

باجلان با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ صندوق امداد ولایت با توجه به شرایط اقتصادی در کشور باید خدمات را برجسته می‌کرد، گفت: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب صندوق بوده که ۳۴۰ هزار نفر وام دریافت کردند.

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: در سال ۱۳۹۸ بودجه صندوق دو هزار میلیارد تومان مصوب شده است که از این دو هزار میلیارد، تا ۲۵ مرداد چیزی حدود ۱۰۵ درصد از اعتبارات را جذب کرده‌ایم و پرداختی ما تاکنون ۸۵۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴۰ میلیارد تومان وام‌های کارگشایی پرداخته شده است، گفت: وام کارگشایی تا سقف پنج میلیون تومان بوده است که طبق تصویب هیئت امنا این وام تا سقف ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

باجلان گفت: از ابتدای سال تا کنون یا توجه به سیاست‌ها و راهبرد‌های کمیته امداد ۱۳۰ میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است؛ سقف وام اشتغال ۵۰‌ میلیون تومان است.

وی در خصوص ودیعه مسکن گفت: در سال گذشته با توجه به شرایط و تورم ۱۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است؛ سقف ودیعه مسکن در کمیته امداد با تأیید هیئت امنا تا سقف ۲۰ ‌میلیون تومان است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام‌خمینی (ره) گفت: در سال ۱۳۹۸، ۲۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن در دستور کار خود قرار داده شده که تا کنون ۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

باجلان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۳۰ هزار مسکن مددجویی در کشور ساخته خواهد شد، گفت: خوشبختانه اعتبارات آن از طرف صندوق امداد ولایت در اختیار معاونت مسکن کمیته امداد قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار خیّر در صندوق امداد ولایت سرمایه‌گذاری کردند، گفت: در صندوق امداد ولایت سود پرداخت نمی‌شود و از این اعتبارات برای کمک به نیارمندان استفاده می‌شود.

وی در خصوص سهم صندوق امداد ولایت در کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان سیل اخیر کشور گفت: در سیل اخیر به بیش از ۹ هزار نفر در مناطق سیل‌زده تا سقف ۱۰ میلیون تومان کمک نقدی پرداخت شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار