سردار سلامی:

هر کجا تهدید باشد سپاه حضور پیدا می‌کند/ نظام اداری کشور نیازمند جهاد همگانی است

فرمانده کل سپاه گفت: هر کجا تهدیدی وجود داشته باشد سپاه حضور پیدا می­‌کند و تلاش دارد قبل از شکل­‌گیری هر تهدید آن را خنثی کند.
کد خبر: ۳۵۸۸۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ - 22August 2019

هر کجا تهدید باشد سپاه حضور پیدا می‌کند/ نظام اداری کشور نیازمند جهاد همگانی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌­پرس از مشهد، آئین افتتاح مجموعه آبی چند منظوره «گلشن» همزمان با بهره‌­برداری از 12 بوستان در سطح شهر مشهد با حضور سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران امروز در مشهد برگزار شد.

سردار سلامی در این مراسم اظهار داشت: به تبع رسالت و مسئوولیتی که سپاه پاسداران بر عهده دارد معمولاً هر کجا تهدیدی وجود داشته باشد سپاه حضور پیدا می­‌کند و تلاش دارد قبل از شکل­‌گیری هر تهدید آن را خنثی کند.

وی افزود: معمولاً سپاه را با مفهوم امنیت بیشتر می­‌شناسند. سپاه در جبهه­‌های مختلف در یک جنگ واقعی با دشمنان قرار دارد. البته جنگ­‌های امروز جنگ‌­های آشکار نیستند. جنگ و صلح با هم ممزوج است و به دلیل حساسیت‌­های وسیعی که در این زمینه داریم احساس این جنگ را به خوبی درک می­‌کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: ما در جنگ نظامی در اشکال مختلفی همچون نیابتی، روانی و اطلاعاتی هستیم. این تمام ماجرا نیست. سناریوهای دشمن بسیار گسترده­‌تر از یک فضای اطلاعاتی و روانی است و جنگ اقتصادی جزو سیاست‌های لاینفک دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

سردار سلامی تصریح کرد: دشمن در جنگ اقتصادی برای تخریب شرایط کنونی کشور، فلج کردن نظام اقتصادی، درگیر کردن مردم با مشکلات معیشتی و در نهایت قرار دادن آنها در مقابل نظام تلاش جدی دارد.

وی تأکید کرد: ما باید آرایش اقتصادی و فضای کسب و کار و معیشت جامعه را بر اساس خنثی سازی این سناریوی خطرناک صورت بدهیم. این آرایش به عنوان میدان مرکزی یک مبارزه و نبرد محسوب می­‌شود. سپاه پاسداران هر کجا که نماد محرومیت و استضعاف دیده شود حضور پیدا خواهد کرد.

فرمانده کل سپاه متذکر شد: این نبرد نیازمند به هم پیوستن همه اراده‌­ها و همراه شدن و گره خوردن همه قلب‌­ها به یکدیگر است. نظام اداری ما نیازمند جهاد همگانی است.

سردار سلامی ابراز داشت: در دفاع مقدس شاید بخش محدودی از جامعه نیاز به حضور و شرکت در دفاع را داشتند ولی امروز همه سرزمین ما میدان دفاع است باید همه شرکت کنند. هر تلاشی که برای رفع محرومیت و فقر صورت بگیرد مانند عملیات‌های پیروزمندانه دفاع مقدس است.

وی گفت: هر اقدامی که دشمن را از اهدافی که دنبال می­‌کند دور کند مقدس است و ارزش جهاد را دارد. فعالیت­‌هایی که در جهت رفع محرومیت زدایی صورت می­‌گیرد از جمله این اقدامات است.

وی در ادامه در خصوص مشهدالرضا بیان داشت: مشهد نقطه کانونی است و سال­‌هاست که ساماندهی به مناطق پیرامونی مشهد از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است. مشهد باید با شأن حرم مطهر رضوی زیبایی و روح پیدا کند. باید رایحه دل­ انگیز زیبایی­‌های معنوی به مشام برسد و برای تحقق این مهم همه باید تلاش کنند.

سردار سلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب مستضعفان است و هر تلاشی برای تثبیت و تحکیم مفهوم عدالت تلاش ارزشمندی است، تصریح کرد: سپاه پاسدارن سال­‌هاست در منطقه پیرامونی شهر مشهد در حوزه‌ها­ی امنیتی، فرهنگی و محرومیت­‌زدایی قبول مسئوولیت کرده و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

وی در پایان گفت: سپاه پاسداران تا حل مشکلات در کنار مردم خواهد ماند. مشکلات هر چه قدر هم بزرگ به نظر برسند؛ اما در برابر اراده­‌ها هیچ است و ما این را تجربه کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها