جانشین وزیر دفاع در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

برای مقابله با موشک‌های بالستیک پروژه جدیدی تعریف کرده‌ایم/ قابلیت «باور ۳۷۳» در مقابله با موشک‌های تاکتیکی

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در امتداد تولید سامانه پدافندی باور ۳۷۳ به دنبال ساخت یک سامانه پیشرفته دفاع هوایی مجزا برای مقابله با موشک‌های بالستیک هستیم.
کد خبر: ۳۵۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۰ - 28August 2019

برای مقابله با موشک‌های بالستیک پروژه جدیدی تعریف کرده‌ایمسردار سرتیپ پاسدار «قاسم تقی‌زاده» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص سامانه «باور ۳۷۳» اظهار داشت: باور ۳۷۳ یک سامانه پدافندی دوربرد با سقف پروازی ۲۷ کیلومتر و برد موشکی ۱۲۰ کیلومتر است.

وی افزود: این سامانه از قابلیت ضد جنگال (جنگ الکترونیک) برخوردار بوده و همچنین از موشکی بسیار مدرن و با هدایت خاص بهره می‌گیرد.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه ما در حوزه راداری این سامانه، از دانش کاملاً بومی استفاده کرده‌ایم، گفت: با توجه به آزمایش‌های صورت گرفته، سامانه باور ۳۷۳ از جهات مختلفی از سامانه «اس ۳۰۰» روسی برتر است و در واقع می‌توان گفت که به سامانه «اس ۴۰۰» نزدیک است؛ همچنین این سامانه از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که با در نظر گرفتن این شاخصه‌ها به اعتقاد ما از سامانه پاتریوت آمریکایی نیز به مراتب بهتر و کارآمدتر است.

وی در خصوص توان درگیری این سامانه پدافندی گفت: این سامانه قادر است که تمام اهداف را ازجمله هواپیما‌ها و جنگنده بمب‌افکن‌ها و سامانه‌های پهپادی را در سقف پروازی ۲۷ کیلومتر مورد اصابت قرار دهد؛ همچنین از قابلیت رصد، شناسایی و انهدام هواپیما‌های دورایستا نیز برخوردار است.

سردار تقی‌زاده با اشاره به دیگر قابلیت‌های سامانه باور ۳۷۳ گفت: با توجه به اینکه سرعت فرود موشک‌های بالستیک متفاوت است در امتداد تولید سامانه باور ۳۷۳ به دنبال ساخت یک سامانه پیشرفته و مجزا برای مقابله با موشک‌های بالستیک هستیم.

جانشین وزیر دفاع تصریح کرد: سامانه پدافندی باور ۳۷۳ بر روی موشک‌های تاکتیکی قابلیت بسیار خوبی دارد و قادر به رهگیری و انهدام اینگونه موشک‌هاست.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها