مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس بوشهر تأکید کرد؛

لزوم ثبت جزیره خارگ به عنوان جزیره مقاومت در طول هشت سال دفاع مقدس

سردار «غلامعلی کفاش» با بیان نقش جزیره استراتژیک خارگ در هشت سال دفاع مقدس گفت: جزیره خارگ باید به عنوان جزیره مقاومت معرفی و ثبت شود.
کد خبر: ۳۵۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ - 27August 2019

لزوم ثبت جزیره خارگ به عنوان جزیره مقاومت در هشت سال دفاع مقدس

سردار «غلامعلی کفاش» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بوشهر اظهار داشت: دومین کنگره سرداران و 2 هزار شهید استان بوشهر دی امسال با تلاش و هماهنگی سپاه استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کنگره متشکل از 21 کمیته است، گفت: رزمندگان این استان در جبهه‌های زمینی، هوایی، دریایی و پدافندی در هشت سال دفاع مقدس حضور فعال داشته اند.

کفاش با اشاره به اینکه جزیره خارگ در طول هشت سال جنگ تحمیلی به تعداد روزهای جنگ بمباران هوایی شده است، خاطرنشان کرد: مردم در جزیره خارگ با اقتدار ماندند و نگذاشتند خللی در صادرات نفت و اقتصاد کشور ایجاد شود.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه این جزیره میزبان کاروان اردوهای راهیان نور دریایی است باید به عنوان جزیره مقاومت و دفاع مقدس معرفی و ثبت شود.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در هشت سال دفاع مقدس نقش مهم و تاثیرگذاری داشت، تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس استان بوشهر بیش از 2 هزار شهید، 106 جانباز و 442 آزاده سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی با یادآوری اینکه پایگاه ششم شکاری بوشهر جایگاه مهمی در هشت سال دفاع مقدس داشت گفت: خلبانان پایگاه هوایی بوشهر بعد از تجاوز رژیم بعث به ایران اسلامی نخستین پاسخ به متجاوزان را دادند که باید این توانمندی و جایگاه به جامعه معرفی شود.

کفاش اظهار داشت: نیروی اتمی بوشهر از دیگر مکان هایی است که از اوایل جنگ تحمیلی مورد حمله هوایی دشمن قرار گرفته است و شهدایی نیز تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار