توضیحات عباسپور در خصوص خدمات درمانی خانواده‌های شهدا

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح خدمات درمانی ارائه شده به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران پرداخت.
کد خبر: ۳۵۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ - 27August 2019

توضیحات عباسپور در خصوص خدمات درمانی خانواده شهدابه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص بیمه درمان همگانی و تکمیلی ایثارگران، اظهار داشت: تمامی ایثارگران غیر شاغل و افراد تحت تکفل آن‌ها از طریق سازمان بیمه سلامت تحت پوشش بیمه همگانی قرار دارند. همچنین تمام ایثارگران و افراد تحت تکفل آن‌ها اعم از شاغل، غیر شاغل و بازنشسته، به جز نیروهای مسلح تحت پوشش بیمه تکمیلی بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند و بر اساس قرارداد منعقده تمام هزینه‌های درمانی آن‌ها بر اساس قانون و در حدود تعهدات و تعرفه‌های مصوب در سراسر کشور تأمین و پرداخت می‌شود.

وی افزود: در سال 1392 بیش از 760 هزار نفر از ایثارگران تحت پوشش بیمه درمانی همگانی قرار داشتند که این آمار در سال 1398 به بیش از 863 هزار نفر افزایش یافته است. همچنین در سال جاری یک میلیون و 620 هزار نفر از ایثارگران از خدمات بیمه درمانی تکمیلی استفاده می‌کنند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به احیای صندوق سلامت ایثارگران گفت: این صندوق با هدف تأمین هزینه‌های درمانی مازاد از تعهدات بیمه‌های همگانی و تکمیلی و درمان‌های خاص ایثارگران ایجاد شده است و تا پایان مردادماه 1398 مجموعاً با کمک و پرداخت 23 میلیارد تومان از هزینه‌های پزشکی ایثارگران ایفای نقش کرده است.

عباسپور در خصوص اعزام جانبازان و جذب متخصصین خارج از کشور برای درمان ایثارگران گفت: از سال 1392 تا پایان سال 1398 حدود 127 تیم پزشکی خارجی به ایران دعوت شده‌اند و در این بین بیش از 8 هزار و 400 نفر از جانبازان عزیز ویزیت و بیش از 1000 نفر نیز مورد عمل جراحی قرار گرفته‌اند. در همین مدت 88 نفر از جانبازان گران‌قدر برای طی مراحل تکمیل درمان به خارج از کشور اعزام شده‌اند.

وی افزود: در حوزه پایش سلامت ایثارگران نیز با توجه به اهمیت آن در افزایش سطح سلامت ایثارگران و کاهش هزینه‌های درمانی و استقبال صورت گرفته از این طرح، جامعه تحت پوشش به مرور افزایش می‌یابد. در سال 1392 بیش از 121 هزار ایثارگر تحت پوشش این طرح بودند که در سال 1398 این رقم به 160 هزار نفر افزایش یافته است و ایثارگران تحت پوشش این طرح شامل جانبازان، والدین و همسران شهدا هستند که برای هر کدام پرونده الکترونیکی سلامت ایجاد شده است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص کمیسیون‌های پزشکی بنیاد نیز گفت: با افزایش سن جانبازان و مشکلات جسمی ناشی از این افزایش سن و مجروحیت و بیماری‌های این عزیزان و همچنین مجروحین جدید سال‌های اخیر، متقاضیان شرکت در کمیسیون‌های تعیین درصد و تجدید نظر کاهش نیافته و جلسات کمیسیون‌های تعیین درصد، حالت اشتغال، حق پرستاری و ماده 15 در ستاد بنیاد و استان به‌صورت اعزام تیم‌های تخصصی در حال برگزاری است که در مجموع از سال 1392 تا پایان تیرماه سال 1398 با برگزاری جلسات کمیسیون پزشکی در زمینه‌های مختلف حدود 400 هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

عباسپور با اشاره به اعزام تیم‌های تخصصی به استان‌های کم برخوردار کشور گفت: از سال 1392 تا پایان تیرماه سال 1398 با اعزام تیم‌های تخصصی به استان‌های کم برخوردار در مجموع حدود هشت هزار نفر از ایثارگران توسط این تیم‌ها ویزیت و درمان شده‌اند.

وی در خصوص تجهیزات پزشکی و توان‌بخشی ارتز و پروتز گفت: از جمله سیاست‌های مهم و اهداف اصلی معاونت بهداشت و درمان در بنیاد موضوع توان‌بخشی و بازتوانی جامعه هدف است تا ضمن فعال نگه داشتن ایثارگران، از ناتوانی و عوارض آن در ایثارگران جلوگیری شود و در همین راستا نسبت به تهیه و توزیع تجهیزات پزشکی و لوازم توان‌بخشی از طریق شرکت‌ها و منابع داخلی و واردات از خارج کشور اقدام می‌شود و سالانه تجهیزات مورد نیاز ایثارگران به این عزیزان واگذار می‌شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار