امام جمعه موقت زاهدان:

مضحک است که غربی‌ها با وجود ۱۷ هزار شهید ترور ما را تروریست می‌خوانند

حجت‌الاسلام «سید روح الله حسینی» گفت: اولین قربانی ترور مردم ایران هستند و بیش از ۱۷ هزار شهید ترور از کودک در قنداق تا پیر مرد در کشور ما دیده می‌شود؛ لذا مضحک است که جنایت‌کاران غربی ما را تروریست می‌خوانند.
کد خبر: ۳۵۹۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ - 30August 2019

شهیدان رجایی و باهنر اولین قربانی ترور مردم ایران هستندبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، حجت الاسلام «سید روح الله حسینی» امام جمعه موقت زاهدان با تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، اظهار داشت: امروز بیشتر از هر چیزی در جامعه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند نمود پیدا کند.

امام جمعه موقت زاهدان با اشاره به روز مبارزه با تروریسم، بیان کرد: امروز روز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و روز مبارزه با ترورسیم این پدیده شوم است و در حالی که اولین قربانی ترور مردم ایران هستند و بیش از ۱۷ هزار شهید ترور از کودک در قنداق تا پیر مرد در کشور ما دیده می‌شود؛ لذا مضحک است که جنایت‌کاران غربی ما را تروریست می‌خوانند.

وی ادامه داد: در همین چند روز گذشته رئیس جمهور امریکا رسما اروپایی‌ها را تهدید کرد که اگر شما به تعهدات خود عمل نکنید ما داعشی‌هایی که در زندان‌های امریکا حضور دارند را آزاد می‌کنیم تا به کشور‌های خود بازگردند و این یعنی به طور رسمی ترامپ هم‌پیمانان خود را تهدید می‌کند؛ چون این‌ها دست پرورده خودشان بوده و عامل ایجاد ترور و گسترش تروریست در سراسر در دنیا هستند.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: در تمام خونریزی‌های گذشته، امریکا و همپیمانانش سلاح‌های استراتژیک را در اختیار تروریست‌ها گذاشته و ما را متهم به حمایت از تروریست کردند؛ اما باید بدانند که این اهرم فشار دیگر اثری نداشته و به قول معروف این حنا دیگر برای مردم و مسئولین ایران رنگی دارد.

وی با اشاره به روز بانکداری بدون ربا، تصریح کرد: عملیات بانکی بدون ربا بدون همکاری مردم به هیچ عنوان تحقق نمی‌یابد؛ چون مردم ما در قدم اول باید اگر وامی را برای هدف خاصی از بانک می‌گیرند در همان راه استفاده کنند و در قدم دوم نیز مسئولین و بانکداران عزیز نیز این راه و رسم اسلامی را بیشتر در بانک‌ها به اجرا درآورند.

شهیدان رجایی و باهنر خدمات زیادی برای کشور انجام دادند

حجت‌الاسلام «مصطفی عبداللهی» امام جمعه موقت شهرستان «دلگان» با اشاره به سالروز انفجار دفتر نخست وزیری در سال ۱۳۶۰، گفت: در هشتم شهریور آن سال، منافقین با انفجار دفتر نخست وزیری، رجایی و باهنر و نزدیکان آن‌ها را به شهادت رساندند.

امام جمعه موقت دلگان عنوان کرد: این ۲ شهید بزرگوار از کسانی بودند که زحمات و مشقات زیادی برای پیروزی انقلاب اسلامی متحمل شدند.

وی ادامه داد: هر چند شهیدان رجایی و باهنر مدت زیادی مسئولیت نداشته‌اند؛ اما در همان مدت کوتاه خدمات بسیار زیاد و گسترده‌ای را برای کشورمان انجام دادند.

حجت‌الاسلام عبداللهی افزود: رهبر انقلاب شهیدان رجایی و باهنر را ۲ مدیر الگو و اسوه در مدیریت و مصداق بارز ایمان و شهادت دانستند؛ بنابراین همه کارگزاران ان باید آیین ۲ الگو را سرمشق کار خود قرار دهند.

امام جمعه موقت دلگان خاطرنشان کرد: منافقان کوردل که با حمایت و پشتیبانی دشمنان انقلاب اسلامی، نقشه ترور و شهادت یاران امام خمینی (ره) را اجرایی می‌کردند که نقشه ترور این ۲ شهید را در هشتم شهریور سال ۶۰ اجرا کردند.

قوه مجریه در مبارزه در بدنه دولت با فساد پیشگام باشد

حجت‌الاسلام «مجتبی بامری» امام جمعه شهرستان «سراوان» با اشاره به هفته دولت، اظهار داشت: در هشتم شهریور سال ۶۰ دفتر نخست وزیری توسط منافقین کوردل منفجر که منجر به شهادت شخصیت‌های والامقام، مجاهد و انقلابی همچون باهنر و رجایی شد.

وی افزود: شهیدان باهنر و رجایی از چهره‌های محبوب، دوست داشتنی و خدوم، متواضع و فروتن میان مردم بودند که دشمنانی که از هیچ تلاشی برای برهم زدن انقلاب اسلامی دریغ نکرده بود، توسط منافقین کوردل شهادت این شخصیت‌های مجاهد را رقم زد.

امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه دشمن از هر ابزاری برای ضربه زدن به دشمن استفاده می‌کند، ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی از صدر انقلاب تاکنون مشخص هستند، هیچ زمانی نباید دل به وعده‌ها و کمک‌های دشمن بست، فقط انسان غیرعاقل دل به وعده‌ها و مساعدت‌های دشمن خوش می‌کند.

حجت‌الاسلام بامری اضافه کرد: استکبار جهانی توطئه‌هایی را در سر دارد و با پرورش تروریست در دنیای امروزی به دنبال پیاده سازی اهداف و چپاول‌گری‌هایی است که در ذهن دارد؛ اما با امید به خداوند متعال و مقاومت گروه‌های مقاومت به اهداف خود نخواهد رسید.

امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به فرارسیدن سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان در سال ۵۷، خاطرنشان کرد: امام موسی صدرصاحب علم، مجاهد و استکبارستیز در کشور لبنان بود که باعث شد تا مردم نسبت به دشمنان آگاه شوند و استقامت و ایثار را ترویج داد.

حجت‌الاسلام بامری تصریح کرد: امروز اسرائیل با یک جمله «سید حسن نصرالله» که گفته «پاسخ اسرائیل را قطعا خواهیم داد» بر آشفته شده است؛ چراکه می‌داند پاسخ لبنان کوبنده، مخرب و دندان‌شکن خواهد بود.

امام جمعه شهرستان سراوان توصیه کرد تا مردم با شور و شعف بیشتر در مجالس عزاداری و سوگواری امام حسین (ع) شرکت کنند؛ چرا که قدم برداشتن در مجلس عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) انسان را عزتمند و گناهان را محو می‌کند.

جوانان مخاطب اصلی رهبری در اجرایی شدن گام دوم انقلاب

حجت‌الاسلام «سید محمد موسوی» امام جمعه شهرستان «چابهار» بیان کرد: سالروز شهادت «محمدعلی رجایی» رئیس‌جمهور وقت و «محمدجواد» باهنر نخست‌وزیر وقت که در ۸ شهریور سال ۱۳۶۰ توسط سازمان مجاهدین خلق در دفتر نخست وزیری به شهادت رسیدند را گرامی می‌داریم و دولتمردان باید با الگو گرفتن از این ۲ شهید به مردم خدمت کنند.

وی با اشاره به کوتاه شدن دست دشمنان از تعرض به خاک کشور ادامه داد: در طول این ۴۰ سال عمر با برکت انقلاب خون‌های زیادی توسط دشمنان ریخته و جان‌های زیادی گرفته شده که حتی خیلی از رزمندگان ما هنوز در دل خاک‌ها گمنام مانده و با خداوند معامله کردند.

خطیب نماز جمعه چابهار ادامه داد: مسئولین دولتی همواره باید باانگیزه، تصور و یادآوری خاطرات و رشادت‌های مدافعان جنگ تحمیلی نسبت به خدمتگذاری مردم وارد عمل شوند و اگر غیر از این باشد وام‌دار شهدا خواهند شد.

وی با بیان اینکه گام دوم انقلاب نیازمند مشارکت همه جانبه اقشار مختلف کشور است، تاکید کرد: در وهله اول این جوانان هستند که باید با مشارکت همه جانبه در عرصه‌های تبدیل علم به عمل میدان داری کنند و در مرحله دوم مسئولین بایستی طبق وظیفه ذاتی خود حامی محکمی برای جوانان باشند.

حجت‌الاسلام موسوی تقوا را بزرگ‌ترین عامل خشنودی الهی دانسته و عنوان کرد: نیرو‌های دفاعی کشور به برکت توان نیروی داخلی باتقوا در بسیاری از صنعت‌ها و تجهیزات و مباحث دفاعی و موشکی جزو کشور‌های برتر دنیا می‌باشند و رمز ماندگاری انقلاب اسلامی، حاکمیت دینی، اسلامی و مردمی بودن آن است و در واقع مردم همه‌کاره این انقلاب هستند.

امام جمعه چابهار تقوا، تعهد و خدمت صادقانه به مردم را از بارزترین نشانه‌های مسولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و تشریح کرد: رسول گرامی اسلام بر اساس قرآن کریم سفارش می‌کردند که جامعه اسلامی در صورتی می‌تواند در برابر دشمنان در امان باشد که وحدت خود را حفظ کند و مسئولین به شکرانه این وحدت می‌توانند باعث توسعه اقتصادی و حلال مشکلات جامعه شوند.

پرچم امام حسین (ع) نماد مقاومت و ظلم‌ستیزی است

حجت‌الاسلام «محمدتقی افضلی تبار» امام جمعه موقت اهل تشیع در ایرانشهر نیز اظهار داشت: به مناسبت سالروز شهادت شهید «رجایی» و شهید «باهنر» ۲ تا ۸ شهریور را هفته دولت نامیدند؛ لذا دولت‌مردان ایران باید مانند این ۲ شهید در دولت رفتار کنند و فکر و اندیشه و راه آن‌ها را الگوی راه خود قرار دهند.

وی افزود: مدیریت اصول و چهارچوبی دارد که اولین اصول مدیریت ایمان به هدف است؛ اگر هدف دولت و دولتمردان خدمت به مردم است، این هدف تنها در شعار نباشد بلکه در عمل مردم این خدمت را مشاهده کنند که این از اصول عمل گرایی به مدیریت است.

وی اذعان کرد: یکی از اصول مدیریت در اسلام، حضور دولتمردان در کنار مردم است. اگر کمبود، سختی و مشکلی در کشور است همه اقشار جامعه آن مشکل را احساس کنند.

امام جمعه موقت اهل تشیع ایرانشهر با اشاره به سریع الوصول بودن دولتمردان عنوان کرد: دسترسی مردم به مسئولین راحت باشد مسئولین باید به مردم احترام بگذارند در صورت عدم پاسخ‌گویی به مردم، شخصی را نائب خود قرار دهد تا با مردم ارتباط برقرار کند.

وی با اشاره به این که قانون همیشه مشکل‌گشا نیست، تصریح کرد: مسئولین مشکلات مردم را با محبت و احسان و نیکوکاری حل کنند.

افضلی‌تبار افزود: امروزه سخن از مذاکره با آمریکا بسیار است که در یک روزنامه مصری در مورد ایران بیان کردند که کشور ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان در صنایع موشکی است و اولین کشور در دنیا از نظر سرعت و دقت در ساخت موشک‌ها است؛ لذا کسی جرات ندارد به خاک ایران چپ نگاه کند، حتی پهپاد‌های آمریکا؛ بنابراین مقاومت در برابر دشمنان باعث پیروزی کشور ایران شده است.

امام جمعه موقت اهل تشیع ایرانشهر گفت: یک‌شنبه ۱۰ شهریور مصادف با اول محرم است و از مسئولین و مردم خواستارم همت کنند تا پرچم امام حسین (ع) که نماد مقاومت و ظلم‌ستیزی است را برافراشته نگه دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار