امام‌جمعه خرم‌آباد:

امروز آمریکا دچار تزلزل شده است

آیت الله سید احمد میر عمادی با بیان اینکه امروز آمریکا دچار تزلزل شده است، گفت: رژیم صهیونیستی نیز دچار هراس شده و در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.
کد خبر: ۳۵۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ - 30August 2019

امروز آمریکا دچار تزلزل شده است

به گزارش  دفاع‌پرس از خرم آباد، آیت الله «سید احمد میرعمادی» امام جمعه خرم آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: همه ما آرزو می‌کنیم در آخرت خوشحال باشیم، گریان و محزون نباشیم. چه چیزی باعث شادمانی عاقبت می شود؟

وی افزود: در حدیثی پیامبر گرامی اسلام فرمود «شادمانی عاقبت به چهار چیز است، اول دست محبت کشیدن بر سر یتیم، دوم بر افراد ضعیف و ناتوان مهربانی کردن، سوم در رفع نیاز نیازمندان تلاش کردن، چهارم از تهی دستان و فقرا دلجویی کردن.»

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه روز یکشنبه اول ماه محرم و آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: بدون تردید نهضت امام حسین(ع) الگوی کاملی از آزادی خواهی، ظلم ستیزی و نفی استکبار است؛ شعار امام حسین(ع) عزت خواهی و نفی ذلت و خواری بوده است. شعار امام حسین(ع) مقاومت در برابر ظلم و ستم بوده است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه «هیهات من الذله» شعار اساسی قیام امام حسین بوده است، به همین جهت امام حسین(ع) را امام مقاومت و عزت نامیدند، تصریح کرد: پیروی از امام حسین(ع) راهگشای سعادت بشریت است، هرکس خواه مسلمان و غیرمسلمان، از امام حسین(ع) تبعیت کرد سعادت خود را رقم زده است.

وی با تاکید بر اینکه در ماه محرم در مجالس عزاداری امام حسین(ع) زوایای گوناگون حرکت امام حسین در نهضت عاشورا را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم و عزاداری های ما توام با معرفت و آگاهی باشد، افزود: باید هیئت های عزاداری از حالا برنامه ریزی کنند، سخنرانی و تبیین دین، نظام و انقلاب و سخنان رهبری در مجالس باشد. عزاداری ها همراه با سخنرانی باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: هیئت‌ها، عزاداری را به شکلی تنظیم کنند که باعث مزاحمت برای مردم تا پاسی از شب نباشد. برخی بیمار هستند و مشکلاتی دارند، اینطور نباشد که بعد از نیمه های شب هم عزاداری ادامه یابد.

امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز هشتم شهریور سالروز انفجار دفتر نخست وزیری توسط منافقین کور دل و شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر است که به عنوان روز مبارزه با تروریسم و هفته دولت نامگذاری شده است، اظهار داشت: در این هفته هم راجع به خدمات دولت صحبت شده هم راجع به شهیدان رجایی و باهنر؛ اما نکته مهم این است که شخصیت شهید رجایی و باهنر به اخلاص، ایمان و خدمت خالصانه به محرومین و مستضعفین بوده است.

آیت الله میرعمادی خاطرنشان کرد: اگر امروز شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگو مطرح هستند چون از اخلاص برخوردار بودند، چون به محرومین و مستضعفین توجه داشتند. شهیدان رجایی و باهنر دو ارتباطشان خیلی دقیق بود، یکی ارتباط با خدا و دیگری ارتباط با مردم.

وی با بیان اینکه شهید رجایی جمله معروفی دارد که فرمود «به نماز نگویید کار دارم، با کار بگویید که نماز دارم»، تصریح کرد: امروز نام شهید رجایی برای محرومین همچنان سر زبان ها است. از این روز اخلاص و خدمت خالصانه و سرانجام به فیض شهادت رسیدن باعث شده شهیدان رجایی و باهنر الگوی فراموش نشدنی شدند.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه امسال یک آزمون بزرگی در استان داشتیم و آن حادثه سیل بوده است، گفت: علی رغم ویرانی گسترده اما برنامه سیل جمع شد، یک مقدار مشکلاتی وجود دارد اما در مجموع خوب مدیریت شده است و کارهای خوبی در مناطق سیل زده انجام شده است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت،  دولتمردان را توجه دادند به اینکه اولویت کارهای شما دو چیز باشد، فرهنگ و اقتصاد؛ تصریح کرد: باید بدانیم فرهنگ و اقتصاد بسیار مهم است، دو بال پیشرفت کشور هستند، در زمینه سبک زندگی ایرانی اسلامی، تقویت فرهنگ قرآنی، فرهنگ مقاومت، فرهنگ مصرف و ...دستگاه های فرهنگی باید به جد وارد شوند. 

وی با تاکید بر اینکه در حوزه اقتصاد هم مسئله اشتغال و تولید ملی باید پیگیری شود،  معیشت مردم و اقتصاد مقاومتی باید در اولویت باشد، افزود: مردم ما برای حفظ استقلال و پیشرفت کشور در برابر تحریم و زورگویی ها مقاومت کردند و حاضر شدند مشکلات را تحمل کنند، اما برخی مشکلات اقتصادی ربطی به تحریم ندارد. انتظار مردم این است آن بخش از مشکلات حل شود. مثل گرانی مسکن، در این حوزه ها باید کار شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: ملت و دولت در کنار هم این بار سنگینی که در حوزه فرهنگ و اقتصاد وجود دارد را بردارند و شاهد پیشرفت ایران اسلامی باشیم.

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه علی رغم اینکه آمریکا با تمام توان به جنگ انقلاب اسلامی آمده است و هرچه از دستش برآمده انجام داده است اما امروز ما به توفیق الهی شاهد افول قدرت آمریکا در منطقه هستیم، اظهار داشت: آمریکا روزی به عنوان ابر قدرت غرب مطرح بود، وقتی شوروی متلاشی شد آمریکا خودش را کدخدای جهان می دانست. اما امروز پهپاد آمریکایی در همین خلیج فارس توسط جوانان انقلابی سرنگون می شود، نه تنها ایران، در همین هفته شما شنیدید که پهپاد مدرن آمریکا در یمن توسط جنبش انصارالله یمن سرنگون شد. این نشانه افول و شکست آمریکا نیست؟

وی با بیان اینکه امروز کشتی های آمریکایی و انگلیسی جرات نمی کنند در خلیج فارس عبور کنند، قدرت آمریکا کجاست؟ امروز آمریکا دچار تزلزل شده است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی نیز دچار هراس شده است و در آماده باش کامل به سر می برند. دچار اضطراب شده است. کجاست آن گنبد آهنین رژیم صهیونیستی؟ امروز رژیم صهیونیستی به جایی رسیده که در مقابل حزب الله لبنان دچار ترس و لرزه شده است.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه امروز اقتدار جنبش انصارالله یمن به گونه ای شده که عربستان و امارات و متجاوزین پشیمان شده اند از تجاوز خود، این‌ها نشانه هایی است که قدرت آمریکا دچار افول شده است، افزود: متحدان آمریکا در منطقه، عربستان، امارات، قطر، بحرین و کشورهای دیگر دچار تشویش شده اند. این قدرت و اقتدار ایران است.

آیت الله میرعمادی بیان داشت: به فضل الهی در گام دوم انقلاب شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی برداشت شده است، علی رغم اینکه دچار سیل بودیم اما محصولات کشاورزی ما خوب بود و انتظار این است فرمان خدا را هم رعایت کنیم و کشاورزان عزیز به مسئله زکات توجه بیشتری داشته باشند، ادامه داد: زکات یک فریضه الهی و الزام دینی است. کشاورزان برای اینکه شاهد برکات الهی باشند به مسئله زکات اهمیت بیشتری بدهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار