سردار دهقان ‌در نشست هم‌اندیشی دانشجویان دانشگاه وزارت دفاع:‌

‌دانشگاه مالک اشتر ‌صنایع دفاعی را برای رسیدن به تراز دفاعی برتر حمایت کند‌

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: خواست وزارت دفاع از ‌دانشگاه صنعتی مالک اشتر حمایت از پیشبرد صنایع دفاع در عرصه رسیدن به تراز دفاعی بر‌تر است.
کد خبر: ۳۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵ - 14December 2014

‌دانشگاه مالک اشتر ‌صنایع دفاعی را برای رسیدن به تراز دفاعی برتر حمایت کند‌

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در نشست هماندیشی دانشجویان دوره دکتری دانشگاه صنعتی مالک اشتر با بیان اینکه من خودم را دانشجو میدانم و از حضور در کنار شما بسیار خوشحالم، اظهار داشت: علاقهمندم این نشستها به طور مستمر برگزار شده تا با تبادل نظرات و پیشنهادات دانشجویان فضای علمی مناسبتری را برای تحصیل جوانان عزیزمان مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری اینگونه نشستها شنیدن خواستهها و مشکلات دانشجویان است، افزود: نگاه من به دانشگاه صنعتی مالک اشتر یک نگاه اصولی، پایهای و بنیادین است و به عنوان مسئول وزارت دفاع از این دانشگاه انتظار دارم با همه وجود هویت برتر خود را در ابعاد فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و کار جمعی در کشور به معرض نمایش بگذارد.

دهقان با برشمردن جایگاه حساس وزارت دفاع ادامه داد: با توجه به روحیه و تفکر بسیجی که در فضای دانشگاه صنعتی مالک اشتر وجود دارد توقع کسب دستاوردهای برجسته علمی برای پیشبرد اهداف صنعت دفاعی مورد انتظار است. خواست ما از این دانشگاه حمایت پشتیبانی علمی در پیشبرد صنایع دفاع در عرصه ارتقای توان دفاعی کشور است.

وی با بیان اینکه به همه سازمانهای صنعتی وزارت دفاع اعلام شده که دانشگاه مالک اشتر بهعنوان قطب علمی وزارت دفاع باید مجرای اصلی اتصال وزارت دفاع با مراکز علمی و آموزشی قرار گیرد، تصریح کرد: سازمانهای صنعتی وزارت دفاع باید از ظرفیتهای این دانشگاه جهت انجام پروژههای تحقیقاتی نهایت استفاده را ببرند و در صورت نیاز از ظرفیتهای علمی سایر دانشگاهها بهرهمند شوند.

وزیر دفاع در پاسخ به سئوال دانشجویان در خصوص اشتغال خواهران پس از فراغت از تحصیل در صنعت دفاعی گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از خواهران در صنعت دفاعی با رعایت موازین شرعی و اسلامی بدون مشکلی مشغول به فعالیت بوده و حتی در مشاغل مدیریتی به نحو شایستهای عهدهدار مسئولیتهای محوله هستند.

سردار دهقان از فراهم کردن فرصت تحقیقاتی برای دانشجویان برگزیده در دانشگاههای معتبر خارجی در جهت رفع نیازهای علمی خبر داد.

در ابتدای این دیدار مظفرینیا رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر و معاون آموزشی این دانشگاه به بیان گزارشی از عملکرد دانشگاه پرداخته و سپس ۹ تن از دانشجویان دوره دکتری دیدگاهها و نظرات خود را بیان کردند.

در این نشست لوح تقدیر وزارت علوم توسط وزیر دفاع به انجمن علمی دانشکده مواد دانشگاه صنعتی مالک اشتر اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها