حجت‌الاسلام رئیسی:

افراط و تفریط در مبارزه با فساد مضر است/ گسترش فساد موجب ناامیدی مردم است

رئیس قوه قضاییه بر ضرورت پرهیز از افراط و تفریط در مبارزه با فساد تأکید کرد و آن را موجب انحراف از مبارزه دانست.
کد خبر: ۳۶۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ - 02September 2019

افراط و تفریط در مبارزه با فساد مضر است/  امروز گسترش فساد موجب ناامیدی مردم استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قضایی با تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: ما درس‌ها و مکتب عاشورا و آنچه را حسین ابن علی (ع) به بشریت آموخت باید فرابگیریم و زندگی عاشورایی داشته باشیم.

وی با اشاره به پیام‌ها و مظاهر عالی عاشورا افزود: مظاهر عالی انسانی در تابلو عاشورا ترسیم شده است؛ ازجمله درس انسانیت، شجاعت، شهامت، ایستادگی در راه هدف و بندگی، ایمان، جهاد، شهادت، معرفت و بصیرت که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه عاشورا درسی است برای انسان‌ها و همه زمان‌ها و امری زودگذر نبوده است، گفت: عاشورا امروز باید در متن زندگی انسان معاصر بیاید؛ همان‌طور که خود حضرت سیدالشهدا (ع) فرمودند که من اسوه هستم.

حجت‌الاسلام رئیسی امید به زندگی را از جلوه‌های سیره عاشورا دانست و افزود: عاشورا درس امید به همه عصر‌ها و همه نسل‌ها می‌دهد و حتی کسانی که از تبهکاری، فساد، استکبار و ظلم به ستوه آمده‌اند با تاسی به عاشورا می‌توانند با امید زندگی کنند.

وی گفت: طرحی که دشمن کلید زده، ناامیدکردن ملت بزرگ ایران است که مدت‌ها در این حوزه تلاش می‌کند ملت را از پیگیری آرمان‌ها مأیوس کند؛ اما مردم عاشورایی، مأیوس نمی‌شوند و امروز پرچمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی برافراشته‌اند، پرچم مقاومت و مبارزه با فساد است.

رئیس قوه قضاییه گفت: من و امثال من یک طلبه و سرباز در این نظام هستیم و در این میدان ملت بزرگ، مخلص و متدین و مردم دغدغه‌مند نسبت به انقلاب پای کار هستند؛ دولت، مجلس دستگاه‌ها و نهاد‌ها همه می‌دانند که امروز گسترش فساد موجب ناامیدی مردم است و مبارزه با آن موجب امیدواری مردم می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: پرچمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی برافراشته‌اند، بحمدالله تا امروز توانسته است قلب طرح دشمن را از کار بیاندازد و مردم بیش از همیشه به آینده کشور امیدوار هستند. باید برای حفظ انقلاب اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش همگانی شود و از هرگونه افراط و تفریط پرهیز کرد؛ زیرا افراط و تفریط در این رابطه برای حرکت مبارزه با فساد مضر است.

وی با بیان اینکه بی عملی در این حوزه بسیار مضر است و از آن طرف انگشت اتهام را به سمت هر کسی در فضای حقیقی و مجازی گرفتن و هر کسی را بی سند مورد اتهام قرار دادن هم امری ناشایست است و به حرکت مبارزه با فساد ضربه می‌زند که باید از آن پرهیز کرد.

رئیس قوه قضاییه افزود: اگر کسانی در فضای عمومی و مجازی انگشت اتهام را به طرف این و آن ببرند، این نوع رفتار سبب سلب امنیت روانی و اخلاقی از جامعه می‌شود و به هیچ عنوان پسندیده نیست و باید کنترل شود، تا کسانی که دغدغه نظام و انقلاب اسلامی دارند، باید سخن مستند بگویند. ما در مبارزه با فساد به هیچ عنوان ظلم را بر هیچ‌کس روا نمی‌داریم و معتقدیم که جایز نیست به احدی کوچک‌ترین ظلمی بشود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها