سرلشکر باقری در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

طراحی نرم‌افزاری برای اشتغال سربازان/ امضای بیش از ۲۵ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های دولتی در زمینه مهارت‌آموزی سربازان

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: با احتساب دو تفاهم‌نامه‌ای که امروز میان این ستاد با جهاد دانشگاهی و کمیته امداد به امضا رسید، تاکنون بیش از ۲۵ مورد تفاهم‌نامه را با دستگاه‌های دولتی در خصوص اجرای برنامه طرح مهارت‌آموزی سربازان به امضا رسانده‌ایم.
کد خبر: ۳۶۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶ - 02September 2019

امضای بیش از ۲۵ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های دولتی در حوزه مهارت‌آموزی سربازانبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه چهارمین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خدا را شاکریم که موضوع مهارت‌آموزی در سطح نیروهای مسلح روز به روز توسعه بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده و به‌حمدالله امروز شاهد رشد و شکوفایی آن هستیم.

وی با اشاره به کسب مهارت‌های عمومی و تخصصی جوانان سرباز در نیروهای مسلح گفت: امروز کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در کنار وظیفه ذاتی خود در حوزه ایجاد صلح و امنیت و دفاع از مرزهای کشور، حداقل یک یا دو مهارت تخصصی را آموزش می‌بینند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: با احتساب دو تفاهم‌نامه‌ای که امروز میان ستاد کل نیروهای مسلح، جهاد دانشگاهی و کمیته امداد به امضا رسید، تاکنون بیش از ۲۵ مورد تفاهم‌نامه را با دستگاه‌های دولتی در خصوص اجرای طرح مهارت‌آموزی سربازان به امضا رسانده‌ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون در این رابطه تاکنون تعامل و همکاری خوبی با دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها داشته‌ایم، افزود: در نشست امروز مروری بر نحوه اجرای برنامه مهارت‌آموزی سربازان در سال ۹۷ داشتیم و همچنین نقاط ضعف و قوت را احصا کردیم، در ادامه نیز راهکار‌های کارشناسان و مسئولان را جهت اجرای بهتر برنامه‌های سال ۹۸ اخذ و مورد بررسی و جمع‌بندی قرار دادیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه در سال ۹۶ حدود ۱۰۰ هزار سرباز و در سال ۹۷ هم ۱۶۰ هزار سرباز گواهینامه مهارت دریافت کردند، گفت: قرار است این تعداد در سال جاری به ۲۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: طرح مهارت‌آموزی سربازان جوان نشان می‌دهد که برنامه‌های آموزشی نیروهای مسلح تنها به موضوع آموزش و انضباط نظامی خلاصه نمی‌شود و ما در رشته های تخصصی که مورد علاقه سربازان جوان کشور است، نیز وارد شده و همچنین کارکنان وظیفه را متناسب با بازار کار و نیاز شغلی جامعه، تحت آموزش قرار می‌دهیم و در نهایت با اعتبارات در نظر گرفته شده، افراد آموزش‌دیده را حمایت و بستر ورود به بازار کار را برای آنان فراهم می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که سربازان آموزش‌دیده پس از گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی تا چه مرحله‌ای ارتباط‌شان با نیروهای مسلح برقرار است، گفت: با کمک بانک انصار نرم‌افزاری ایجاد شده است که از طریق این نرم‌افزار رسانه‌ای سربازانی که دوره‌های مهارت‌آموزی را گذرانده‌اند، تمامی اطلاعاتشان در آن ثبت می‌شود و همچنین ارتباطشان تا زمان ورود به بازار کار و بعد از آن نیز با نیروهای مسلح ادامه دارد.

سردار باقری افزود: بانک انصار در زمینه عملی شدن این نرم‌افزار کمک زیادی به ما کرده است و برای جوانانی که خدمت سربازی خود را به پایان می‌رسانند، بسته‌های تشویقی قرار داده است، تا ارتباط خود را با سامانه حفظ کنند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تأکید کرد: باید ارتباط میان وزارت کار و بخش جوانان وزارت وزرش و جوانان هم برقرار شود تا به این ترتیب مطمئن شویم جوانانی که دوره خدمت سربازی خود رابه پایان رسانده‌اند، در بازار کار مشغول به کار شده‌اند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها