سردار مومنی خبر داد؛

بکارگیری پهپاد برای مبارزه با مواد مخدر در شرق کشور

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: تمرکز امکانات و تجهیزات ما در مبارزه با مواد مخدر بر شرق کشور است و در این زمینه اختصاص پهپاد به دستگاه‌های عملیاتی مقابله‌ای در شرق کشور جزء اولویت‌هاست.
کد خبر: ۳۶۰۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶ - 02September 2019

بکارگیری پهپاد برای مبارزه با مواد مخدر در شرق کشوربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «اسکندر مومنی» دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بازدیدی که از نمایشگاه کشفیات مواد مخدر استان داشتیم در مجموع عملکرد استان کرمان در حوزه مبارزه با مواد مخدر در همه شاخص‌ها مثبت و بسیار خوب بوده است.

وی عنوان کرد: در پنج ماه سال جاری حدود ۶۰ تن کشفیات انواع مواد مخدر در استان بوده که در مقایسه با سال گذشته ۲۷ درصد افزایش یافته است و از این میزان حدود ۸ تن از هروئین، شیشه و مرفین بوده که مقصد همه آن تقریبا کشور‌های غربی و اروپایی بوده است و در استان کرمان کشف شدند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: نکته مهم این است که از مجموعه کشفیات کشور حدود ۷۰ درصد در حاشیه شرق و استان‌های شرقی کشور کشف و تنها ۳۰ درصد در دیگر نقاط کشور کشف می‌شود و این نشان می‌دهد هدفگذاری درست بوده و باید تمرکز بر مبدأ و مناطق ورودی باشد.

مؤمنی تصریح کرد: در پنج ماهه سال جاری در کشور حدود ۴۰۰ تن کشفیات انواع مواد مخدر را داشته‌ایم که ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشف داشته‌ایم و این نشان‌دهنده عملکرد خوب حوزه مقابله‌ای ما در این زمینه است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کل کشور گفت: تأکید ما بر کار‌های اطلاعاتی، کشفیات، تمرکز بر شرق و حاشیه شرق کشور است و در تصمیمات ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور که سه هفته پیش گرفته شد، قرار شد تمهیداتی اتخاذ شود که هم کشفیات اطلاعاتی و هم کشفیات در مرز و شرق کشور افزایش یابد تا مواد به عمق کشور نرسد.

وی اظهار داشت: استان کرمان در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و اگر ۶۰ تن مواد مخدری که در پنج ماهه امسال در این استان کشف نمی‌شد، باید در سطح کشور به دنبال گِرم گرم و یا کیلو کیلوی آن‌ها می‌گشتیم و جا دارد از همه دستگاه‌ها که در این زمینه همکاری دارند به ویژه نیروی انتظامی تشکر کنیم.

مومنی تصریح کرد: ۸۰ درصد مجموع کشفیات، مقابله و درگیری حوزه مواد مخدر مربوط به عملکرد نیروی انتظامی و همه دستگاه‌ها است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: طی یکی دو ماه آینده چهار اردوگاه جدید را در کشور افتتاح خواهیم کرد تا بتوانیم موضوع معتادان متجاهر را به طور کلی ساماندهی کنیم.

وی افزود: بیش از ۱۱ درصد از تولید ناخالص ملی صرف هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم مبارزه با مواد مخدر می‌شود، در تمام حوزه‌های مبارزه با مواد مخدر دستاورد‌های بسیار خوبی داشته‌ایم و طی چهار دهه گذشته فقط در دهه ۶۰ کاهش مصرف و اعتیاد به مواد مخدر را داشته‌ایم و در دهه‌های گذشته افزایش و در۱۰ سال گذشته میانگین پنج درصد افزایش داشته‌ایم.

مومنی تصریح کرد: در همه حوزه‌های مبارزه، درمان، کار پیشگیری و فرهنگی در حال بازنگری در گام دوم انقلاب هستیم تا یک آسیب‌شناسی از اقدامات ۴۰ سال گذشته و اتخاذ راهبرد جدید را برای گام دوم انقلاب در دهه‌های آینده داشته باشیم و در همه موضوعات بازنگری اساسی صورت خواهد گرفت.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: دو هدف برای دو سال آینده در پیش رو داریم یکی اینکه کشفیات ما در شرق افزایش پیدا کند و ۷۰ درصد بیشتر شود و دیگری کار‌ها و کشفیات اطلاعاتی افزایش پیدا کند.

مؤمنی خاطرنشان کرد: تمرکز امکانات و تجهیزات ما بر شرق کشور است و در این زمینه اختصاص پهپاد به دستگاه‌های عملیاتی مقابله‌ای در شرق کشور جزء اولویت‌هاست و ان‌شاءالله امسال این موضوع را محقق کنیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار