یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر استان قم برگزار می‌شود

جانشین دبیر ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم از برگزاری یادواره شهدای امر به‌ معروف استان در مصلای قدس خبر داد.
کد خبر: ۳۶۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳ - 02September 2019

یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر استان قم برگزار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «سید محمدتقی حسینی» امروز در نشست خبری هفته احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر با اصحاب رسانه با بیان علت نام‌گذاری این هفته اظهار داشت: امام حسین (ع) هدف اصلی قیام خود را احیای این دو فریضه الهی بیان کرده‌اند، بنابراین با تأسی از امام حسین (ع) از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بحث احیای امربه‌معروف و نهی از منکر مطرح شد.

وی شعار هفته احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر سال جاری را «نهضت حسینی، مطالبه گری و مسئولیت اجتماعی» عنوان کرد و افزود: ازآنجایی‌که امربه‌معروف و نهی از منکر فردی نبوده و باید بتوان مسئولان و مقامات را هم در جامعه امربه‌معروف و نهی از منکر کرد درنتیجه بعد اجتماعی امربه‌معروف اهمیت می‌یابد.

حسینی با تأکید بر اینکه معروف و منکر منحصر به رعایت عفاف و حجاب نیست، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی ۱۹ دی فرموده‌اند که ظاهر شهر مقدس قم در شأن این شهر نیست، درنتیجه ما باید نسبت به مسائل عفاف و حجاب اهتمام ویژه داشته باشیم چراکه از ضروریات دین بوده و خلاف قانون است.

وی با اشاره به برنامه‌های این هفته ابراز کرد: همایش فعالان عرصه امربه‌معروف و نهی از منکر روز چهارشنبه سیزدهم شهریور ساعت ۱۷ در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار می‌شود که در آن از فعالان این عرصه تقدیر می‌شود، همچنین در همین روز یادواره شهدای امربه‌معروف و نهی از منکر را داریم که در مصلی قدس نماز جمعه برگزار و در آن از مقام شامخ شهدای این فریضه مهم تقدیر به عمل می‌آید.

حسینی با اشاره به فعالیت‌های ستاد گفت: تشکیل ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در مناطق هشت گانه در استان، تشکیل شورا‌های امربه‌معروف و نهی از منکر در بخش‌های پنج گانه استان، تشکیل شورای تخصصی امربه‌معروف ونهی از منکر، تشکیل شورای تخصصی امربه‌معروف و نهی از منکر در هتل‌ها، وجود دو دفتر ویژه امربه‌معروف و نهی از منکر در حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران ازجمله فعالیت‌های ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار