سردار غیاثی‌راد تأکید کرد؛

ضرورت معرفی سردار شهید «کاوه» در سطح بین المللی

نماینده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهید «کاوه» به دلیل برخورداری از ویژگی‌های عملیاتی، قابل قیاس با بسیاری از فرماندهان جنگ جهانی دوم نیست، بر همین اساس این ضرورت وجود دارد که این فرمانده شهید در سطح بین المللی معرفی شود.
کد خبر: ۳۶۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ - 03September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت سی و سومین سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار «محمود کاوه» فرمانده تیپ ویژه شهدا، سردار «داوود غیاثی‌راد» نماینده ستاد کل نیرو‌های مسلح با حضور در منزل این سردار خراسانی با مادر این شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد. 

سردار غیاثی‌راد در این دیدار اظهار داشت: همزمان شدن سالروز شهادت سردار شهید «محمود کاوه» الگوی فرماندهان غرب و شمال غرب با ایام سوگواری آموزگار شهادت، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشان از حسن تقارن دارد.

وی در ادامه فرارسیدن سالگرد شهادت شهید «کاوه» را تبریک گفت و افزود: شهادت افتخاری است که اگر مجاهدی به آن مفتخر شد باید به خانواده او تبریک گفت. بهانه تبریک ما به خانواده شهید «کاوه» به خاطر شجاعتی است که شهید محمود در سرزمین مجاهدت‌های خاموش از خود نشان داد. او مرگ را به سخره می‌گرفت. هر کجا شهید «کاوه» حضور پیدا می­‌کرد منطقه پر خطر بود و شهادت این فرمانده دلاور نیز در یکی از همین مناطق پرخطر مقدر شد.

نماینده ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: شهید «کاوه» به دلیل برخورداری از ویژگی‌های عملیاتی، قابل قیاس با بسیاری از فرماندهان جنگ جهانی دوم نیست، بر همین اساس این ضرورت وجود دارد که این فرمانده شهید در سطح بین المللی معرفی شود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌هایی که با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صورت گرفته، مقرر شده است کتاب مربوط سردار شهید «محمود کاوه» ترجمه شود و در اختیار مراکز و رایزنی‌های جمهوری اسلامی قرار بگیرد تا به عنوان یک فرمانده بین المللی به جهان معرفی شود.

غیاثی‌راد در پایان گفت: با توجه به تأکید مرهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر آغاز نهضت ترجمه و همچنین موقعیتی که مشهدالرضا در جهان اسلام دارد و هر سال پذیرای خیل کثیری از زائرین خارجی است امیدواریم آستان قدس رضوی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سایر دستگاه‌های فرهنگی از طریق ترجمه آثار مکتوب شهید «کاوه»، این فرمانده شهید را به عنوان سردار شهر امام هشتم به جهانیان معرفی کنند.

سردار «غیاثی‌راد» در پایان این دیدار با اهدای لوح یادبود و هدیه معنوی از خانواده سردار سرلشکر پاسدار «محمود کاوه» تقدیر کرد. 

همچنین لوح­ یادبود و هدیه معنوی اهدایی ستادکل نیروهای مسلح توسط مادر سرلشکر شهید «محمود کاوه» به همسر شهید «علیرضا توسلی» اهدا شد.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، «محمد احراری» نماینده لشکر فاطمیون، حجت‌الاسلام «احمد ملکی» رئیس بنیاد شهید منطقه دو مشهد، «محمدحسن صمدی» رئیس بنیاد شهید منطقه یک مشهد، سرهنگ «حسین احمدی‌پور» مسئوول ایثارگران سپاه امام رضا (ع)، «علی داوری» مدیر مهندسی و امور یادمان‌های شهدای گمنام اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و «ام البنین حسینی» همسر شهید مدافع حرم «علیرضا توسلی» فرمانده تیپ فاطمیون نیز حضور داشتند.

نماینده ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه این دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون شهیدان «ابراهیم سادات»، «سید جعفر حسینی»، «عباس علیزاده»، «محمدصدیق رضایی»، «حمید احسانی»، «محمدامان حیدری»، «حمید باقری»، «خداداد حسینی»، «شکور احمدی» و شهیدان «اخلاقی» دیدار کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار