هانی‌زاده در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ابتکار عمل میدانی در دست «محور مقاومت» است/ سیدحسن نصر الله هر حرفی بزند به آن عمل می‌کند

کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه ابتکار عمل میدانی در دست محور مقاومت است، گفت: دشمن می‌داند که سید حسن نصرالله هر حرفی که می‌زند به آن عمل می‌کند؛ لذا نگرانی و اضطراب در بین ساکنان اراضی اشغالی بعد از سخنرانی سید دیده می‌شود.
کد خبر: ۳۶۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ - 03September 2019

ابتکار عمل میدانی در دست «محور مقاومت» است/ سیدحسن نصر الله هر حرفی بزند به آن عمل می‌کندحسن‌ هانی‌زاده‌ کارشناس غرب‌آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس در خصوص عملیات تلافی‌جویانه حزب الله لبنان در قبال اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها اظهار داشت: ‌پس از یکسری اقدامات ماجراجویانه‌ای که ارتش رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت در سوریه، لبنان و عراق انجام داد، حزب الله لبنان با اخطار قبلی و هشدارهای مکرری که «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان داده بود، سرانجام پاسخ کوبنده‌ای به ماجراجویی‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ارتش آن داد.

وی گفت: از آنجایی که بنیامین نتانیاهو در طول شش ماه گذشته و همزمان با انتخابات مجلس اسرائیل تلاش داشت دست به یک ماجراجویی بزند تا احزاب دینی و افراطی اسرائیل را در ترکیب کابینه خود همراه کند و از حمایت آنان برخوردار شود؛ اما به علت شکست‌های مکرر ارتش اسرائیل در نوار غزه، وی نتوانست یک کابینه ائتلافی با مشارکت احزاب افراطی تشکیل بدهد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه نتانیاهو تلاش دارد تا در آستانه انتخابات زودهنگام وانمود کند که ابتکار عمل میدانی همچنان در دستش است، گفت: نتانیاهو به همین دلیل حملات مکرری را علیه حشد الشعبی در عراق و حزب الله در سوریه انجام داد. اگرچه این حملات ارزش نظامی بالایی نداشت؛ اما یک نوع پروپاگاندای انتخاباتی برای نتانیاهو تلقی می‌شد.

وی در ادامه با اشاره بر اینکه حزب الله در مقایسه با سال 2006 میلادی و جنگ 33 روزه از توانمندی بسیار بالاتری برخوردار است و خواهد توانست در هر نوع درگیری برتری نظامی خود را به طرف مقابل دیکته کند، تصریح کرد: اقدام حزب الله که با استفاده از موشک پیشرفته مقر نظامیان رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی مورد هدف قرار داد و در پی آن شماری از مقامات بلند پایه اسرائیل به هلاکت رسیدند نشان می‌دهد که این حزب در آمادگی کامل قرار دارد؛ اما رژیم صهیونیستی به خاطر مسائل داخلی و منطقه‌ای از درگیری مستقیم با حزب الله خودداری می‌کند و دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد بنیامین نتانیاهو از روسیه، فرانسه و آمریکا خواسته است تا وساطت کنند، حزب الله به حملات خود ادامه ندهد.

وی در خصوص اقدام احتمالی نتانیاهو در پاسخ به اقدام حزب الله در شمال فلسطین گفت: در واقع اگر نتانیاهو به این حمله پاسخ دهد قطعا با شکست مواجه می‌شود و این شکست به معنای برکناری او است و برکناری او به مفهوم محاکمه او به خاطر فساد مالی است و از طرفی اگر برای حمله اقدام نکند این نیز به معنای شکست نتانیاهو خواهد بود و به طور کلی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در هر دو حالت شکست خورده است.

هانی‌زاده در خصوص وضعیت نابسمان شهرک نشینان صهیونیستی در زمان هشدار دبیرکل حزب الله گفت: هنگامی‌که سید حسن نصرالله هشدار داد، حدود 40 هزار نفر از ساکنان شمال فلسطین اشغالی در مناطق الخلیل و مناطق نزدیک به لبنان به زیرزمین و سنگرها هجوم بردند و ادامه این وضعیت شرایط ناپایداری را در شمال فلسطین ایجاد می‌کند. دشمن می‌داند که سید حسن نصرالله هر حرفی که می‌زند به آن عمل می‌کند؛ لذا نگرانی و اضطراب در بین ساکنان اراضی اشغالی دیده می‌شود.

وی در خصوص حمله احتمالی رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی گفت: حداقل در شرایط فعلی که نزدیک به انتخابات است به نظر نمی‌رسد که دست به اینکار بزند قطعا اگر نتانیاهو دست به اقدامی بزند، پیامدهای خطرناکی را برای رژیم صهیونیستی در پی خواهد داشت و شکستی به مراتب بدتر از شکست سال 2006 خواهد خورد و حزب الله با تجربه بالایی میدانی که در سوریه کسب کرده است می‌تواند دشمن را شکست سختی دهد. از طرفی یک نوع هماهنگی بین محور مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و فلسطین ایجاد شده است که این نیز برای رژیم صهیونیستی خطرناک است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار