فرودگاه بین‌المللی بیرجند به نام سردار شهید محمود کاوه نامگذاری می‌شود

طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی فرودگاه بین‌المللی بیرجند به نام سردار شهید محمود کاوه نامگذاری می شود.
کد خبر: ۳۶۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ - 05September 2019

فرودگاه بین‌المللی بیرجند به نام سردار شهید محمود کاوه نامگذاری می‌شود// روتیتر چه کسی این حرف را زده!!؟///  در این نشست فقط یک پاراگراف حرف زده!به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، این مراسم قرار است ساعت 20  امشب با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شود و فرودگاه بین‌المللی بیرجند به نام سردار شهید محمود کاوه نامگذاری شود.

شهید محمود کاوه در سال ۱۳۴۰ در مشهد مقدس، در خانواده‌ای مذهبی و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) متولد شد. پدرش اصالتا از روستای بیهود شهرستان قاین در جنوب خراسان بود.

با پیروزی انقلاب اسلامی شهید کاوه جزو اولین عناصر مومن و متهدی بود که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهر مقدس مشهد پیوست و پس از گذراندن یک دوره آموزش شش ماهه چریکی، به آموزش نظامی برادران سپاه و بسیج پرداخت.

پس از آن برای حفاظت از بیت شریف حضرت امام خمینی (ره) در یک ماموریت شش ماهه به تهران عزیمت کرد و با شروع جنگ تحمیلی، به همراه تعدادی از نیروهای خراسان به جبهه‌های جنوب اعزام شد. وی در سن ۲۲ سالگی به فرماندهی تیپ ۱۵۵ ویژه شهدا در غرب کشور درآمد که بعدها به لشکر ارتقا یافت منصوب شد.

سردار محمود کاوه در ۱۰ شهریور ۱۳۶۵ در منطقه عمومی حاج عمران بر روی قله ۲۵۱۹ حاج‌ عمران بر اثر اصابت ترکش خمپاره و درسن ۲۵ سالگی به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها