جدایی گسترده اعضای گروهک تروریستی منافقین در پی اخراج از عراق

یکی از اعضای سابق گروهک تروریستی منافقین از جدا شدن ۸۰۰ نفر از اعضای این سازمان در پی اخراج از عراق خبر داد.
کد خبر: ۳۶۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ - 12September 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حمیرا محمدنژاد» عضو جدا شده از سازمان تروریستی مجاهدین خلق که در حال حاضر مقیم آلمان است، می‌گوید پس از اخراج گروهک تروریستی منافقین از عراق، ۸۰۰ نفر از اعضای از این سازمان جدا شدند.

بر اساس گزارش وبگاه عراقی «اشرف نیوز»، وی اظهار داشت: «در حقیقت مریم رجوی نتوانست موانع سازمانی را (پس از خروج از عراق) بر اعضا تحمیل کند؛ موانعی مانند شرایط در عراق یا بهانه‌هایی مانند شرایط امنیتی، سیاسی یا اجتماعی. مهمترین این موانع "طلاق سازمانی" بود که تحت عنوان «انقلاب ایدئولوژیک» بر اعضا تحمیل می‌شد».

محمدنژاد افزود: «مسعود رجوی قبل از «پنهان شدن» روابط تمام اعضا با خانواده‌هایشان یا جهان خارج را به بهانه تهدیدات امنیتی و مشکلات سیاسی قطع کرد و این موضوعی بود که خود اعضای تا حدی پذیرفته بودند. عراق تحت حاکمیت صدام برای رجوی یک امتیاز بود، وی توانست به موازات دولت عراق، دولت کوچک نیمه مستقلی برای خود تشکیل دهد که از سرویس اطلاعات و زندان برخوردار باشد».

وی ادامه داد: «صد‌ها نفر از جدا شده‌ها به بهانه امنیت و تهدید رهبری سازمان بازداشت و شکنجه شدند، برخی از آن‌ها زیر شکنجه مردند. برخی از این فجایع در گزارش سازمان حقوق بشر مربوط به سال ۲۰۰۵ آمده است. همچنین برخی از جداشده‌ها با دارو کشته شدند یا مرگ آن‌ها با خودکشی اعلام شد».

در سال ۲۰۰۳ اعضای مجاهدین خلق به صورت کامل از اردوگاه «اشرف» واقع در شمال عراق اخراج شدند. اخراج منافقین از عراق به دستور دولت قانونی این کشور صورت گرفت و مهم‌ترین هدف آن نیز تأمین امنیت در این کشور بود که با حضور تروریست‌ها بدست نمی‌آمد.

اخراج منافقین از خاک عراق با وجود حضور ۳۰ ساله این گروهک و نفوذ و ارتباطاتی که حتی در دولت جدید عراق بعد از سرنگونی صدام ایجاد کرده بود، به علاوه حمایت آمریکایی‌ها از این گروهک برای حفظ آن‌ها در عراق و در محیط نزدیک به مرز‌های جمهوری اسلامی، امری بسیار پرچالش برای دولت عراق بود که سرانجام به نتیجه رسید.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها